zchwytałam kreta

51. Data: 2004-07-26 10:07:54

Temat: Re: zchwytałam kreta
Od: "vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlaczego in minus?
> Skoro ta część pożerana to osobniki najsłabsze i chore.

Dlaczego krety nie lubią mięska zdrowego i tłusciutkiego ?
Poza tym zdrowe dzdżownice robią więcej hałasu :)

V.

52. Data: 2004-07-26 10:42:20

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vetinus" <j...@p...onet.pl>

> Dlaczego krety nie lubią mięska zdrowego i tłusciutkiego ?
> Poza tym zdrowe dzdżownice robią więcej hałasu :)

Ale też i szybciej uciekają.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

53. Data: 2004-07-26 13:25:35

Temat: Re: zalety kretów ?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vetinus" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Apropos kretów - czy ich tunele mają jakieś pozytywne funkcje np.
pozwalają na
> odwadnianie działki po ulewie czy napowietrzają ?

Tego nie wiem, ale dziś doszłam do wniosku, że te zwierzątka czasem się
przydają. Wyrywałm dziś podagrycznik spod starego jaśminowca, dzieki tym
korytarzom było o wiele łatwiej...:))

Pozdrawiam
Kaśka

54. Data: 2004-07-26 14:33:35

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

pozwalają na
> odwadnianie działki po ulewie czy napowietrzają ?

No oczywiście że odwadniają glebę i ją napowietrzają, chociaż na zbyt
podmokłej trudniej ich spotkać. U mnie są żadkimi gośćmi :-)

Serdecznie Miłka

55. Data: 2004-07-26 20:52:25

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał

> minus -
> [...]
>
> Dlaczego in minus?
> Skoro ta część pożerana to osobniki najsłabsze i chore.

:-).... więc pożerając także najsłabsze i chorowite pędraki wzmacnia tak
samo generację chrabąszczy.

Pozdrawiam
p...@r...pl

56. Data: 2004-07-26 21:15:00

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał

> :-).... więc pożerając także najsłabsze i chorowite pędraki wzmacnia
tak
> samo generację chrabąszczy.

Jesteś pewien? Do chrabąszczy mogą się dobierać przez parę lat więc nie
muszą się spieszyć.
Poza tym krety nie są skąpe i dzielą się nimi z ptakami (wrony, szpaki,
mewy) oraz z dzikami, borsukami, jeżami i ryjówkami. Kto pierwszy ten
lepszy, a czemu uda się wzbić w powietrze to załatwią je "twoje" borowce
wielkie o których dopiero co pisałeś.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

57. Data: 2004-07-26 21:33:23

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> podmokłej trudniej ich spotkać. U mnie są żadkimi gośćmi :-)
>
>    Serdecznie Miłka

jakimi?...
;)))

jmily

58. Data: 2004-07-27 09:16:03

Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozwalają na
>
>    No oczywiście że odwadniają glebę i ją napowietrzają, chociaż na zbyt
> podmokłej trudniej ich spotkać. U mnie są żadkimi gośćmi :-)
>
>    Serdecznie Miłka

Ciekaw jestem jaka jest gęstość tych podziemnych dróg , nigdy nie widzialem
jeszcze rozpracowanej na papierze kreciej sieci ..:)

Pozdr.

V.

59. Data: 2004-07-27 09:21:13

Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale też i szybciej uciekają.
> ;-)

W ten sposób zachodzi ewolucja i mamy na działkach coraz szybsze dzdżownice :))

( ciekawe jak długo kret goni te stworzenia ...)

V.

60. Data: 2004-07-27 09:41:58

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vetinus" <j...@p...onet.pl>

> W ten sposób zachodzi ewolucja i mamy na działkach coraz szybsze
dzdżownice :))

> ( ciekawe jak długo kret goni te stworzenia ...)

Myślisz, ze kopie w pogoni za nimi korytarze?
Raczej nie, on patroluje je tylko kilka razy dziennie i zbiera co w nie
wpadnie.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy