Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
From: "Vax" <t...@w...la>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: zapinanie pasów w samochodzie
Date: Sat, 11 Nov 2006 19:16:57 +0100
Organization: Internet Partners
Lines: 46
Message-ID: <ej541n$1apd$1@news2.ipartners.pl>
References: <eistgq$bsc$1@nemesis.news.tpi.pl> <eit6od$7pa$1@node4.news.atman.pl>
<eite2s$pu4$1@nemesis.news.tpi.pl> <eitev6$as9$1@node4.news.atman.pl>
<eitj1a$221$1@atlantis.news.tpi.pl> <eitjj7$1n02$1@news.mm.pl>
<eitkd2$87o$1@atlantis.news.tpi.pl> <eiuk3o$hrk$1@news.mm.pl>
<eiv3n4$ka3$1@atlantis.news.tpi.pl> <eiv49f$pde$1@news.onet.pl>
<eiv5av$r2e$1@atlantis.news.tpi.pl> <eiv5ht$ufl$1@news.onet.pl>
<eiv6a5$o0l$1@nemesis.news.tpi.pl> <eiv8b8$25i$1@inews.gazeta.pl>
<op.tirv7xur26l578@borek> <ej2hu2$j46$1@inews.gazeta.pl>
<ej4aeo$t1k$1@news2.ipartners.pl> <op.tiuwudz526l578@borek>
<ej4tc3$177n$1@news2.ipartners.pl> <op.tiu2xweg26l578@borek>
NNTP-Posting-Host: 217.153.196.41
X-Trace: news2.ipartners.pl 1163268983 43821 217.153.196.41 (11 Nov 2006 18:16:23
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 11 Nov 2006 18:16:23 GMT
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:21341
Ukryj nagłówki
Borek napisał:
>
> Nie wykluczam, usiłuję znaleźć jakąś równowagę między bezpieczeństwem
> jazdy w przypadku wypadku, a bezpieczeństwem mnie i moich rzeczy w
> przypadku trafienia na złodzieja.
Nie. Ty dokladnie zadales pytanie:
"Czy to znaczy że w razie wypadku jeśli nie zgaśnie silnik, trzeba ciąć
samochód, żeby Was wyjąć?"
Wiec ja analogicznie pytam:
"Czy to znaczy że w razie wypadku jeśli drzwi kierowcy beda w jakis
sposob zablokowane, trzeba ciąć samochód, żeby Was wyjąć?"
> A Ty usiłujesz za wszelką cenę, wyrzucając logikę i zdrowy rozsądek przez
> okno, udowodnić że nie mam racji.
Cos mi sie wydaje, ze tylko jeden z nas posilkuje sie tu logika
i zdrowym rozsadkiem. Skoro (patrz swoje pytanie) mechanizm
_samoczynnego_ zamykania zamkow uwazasz za potencjalnie niebezpiecznie,
nastepnie (patrz, swoje wypowiedzi) twierdzisz, ze wypadki w ktorych
zamkniete drzwi sa czynnikiem krytycznym zdarzaja sie nieporywnywalnie
czesciej, niz zlodzieje, nastepnie twierdzisz, ze jednak jezdzisz
z pozamykanymi... Logika? Hmm...
Kompromis mowisz?
Takie logiczne wywazenie ryzyka?
No to jednak samochod, ktory "pamieta" za kierowce o zamykaniu
drzwi jest lepszy. Zwiekszenie "ryzyka" z powodu _jednych_ wiecej
zamknietych drzwi w razie wypadku, w ktorych mialo by to miec
kluczowe znaczenie jest nieporwywalnie nizsze niz ryzyko zapomnienia
przez kierowce o zamknieciu wszystkich (z wyjatkiem swoich) drzwi.
> Dalsza dyskusja mija się z celem.
Dokladnie. Dorabiasz ideologie do rzekomej wyzszosci pojazdow bez
centralnego zamka w kontekscie bezpieczenstwa (szeroko pojetego).
Nie wnikam, dlaczego.
> EOT
trzymam za slowo.
v.
|