Re: zasadność gastroskopii

Data: 2010-09-28 00:21:03
Temat: Re: zasadność gastroskopii
Od: Jarosław K. Grzyb <g...@o...pl>

Dnia 24-09-2010 o 18:35:00 marty <m...@i...pl> napisał(a):

> Witam. Mam podejrzenie o stłuszczenie wątroby, co wykazało wykonywane
> USG. Gastroenterolog skierował mnie do weryfikacji tk, jednakże oprócz
> tego dał skierowanie na gastroskopię i kolonoskopię. Czy te dwa badania,
> zwłaszcza gastroskopia są niezbędne? Chodzi mi głównie o powikłania,
> możliwość zarażenia HCV i HBS. Czy sama tomografia nie wystarczy do
> diagnozy?

Być może lekarz chce także wykluczyć inne, mniej prawdopodobne choroby o
których nie wspominał. Co prawda stłuszczenie wątroby ma może powstać na
wiele sposobów, jednakże najczęstszym z nich jest zła dieta - jednak nie
zawsze i to należy sprawdzić.

Oczywiście, że TK jest badaniem dokładnym, jednakże nie umożliwia
naturalnie pobrania próbek, oceny stanu błony śluzowej etc. A mogą one
przynieść cenne informacje.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb <g...@o...pl>