zazdrosc

61. Data: 2006-07-12 04:56:21

Temat: Re: zazdrosc
Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Immon" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1d5f5gun67ll7.1ipyao0qz65g.dlg@40tude.net...

> Chyba, że byłbyś bardzo grzecznym, totalnie zdominowanym pantoflarzem
:)

:o)

Pzdr
Paweł

62. Data: 2006-07-12 08:17:10

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna napisał(a):
> Słowo "flirt" pochodzi z angielskiego i nie ma nic wspólnego z filtrowaniem

A z czym, z filtrem? Według Wikipedii słowo to pochodzi z
francuskiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Flirt

> .. jezeli flirt ma sie kojarzyc z podrywaniem, to ja sie wycofuje z takiej
> ksywy;)

No i słusznie. Ale sama sobie ją nadałaś czy osoby, którym się
kojarzy z podrywem? Jeśli inni, to już wiesz jak jesteś oceniana i
ksywa nie ma pozytywnego zabarwienia.

> Moje wyobrazenie o flircie bylo zupelnie inne, przede wszystkim szczery
> usmiech do ludzi sympatycznych i co za tym idzie kontakt wzrokowy, nieme
> porozumienie (kobieta czy mezczyzna, bez
> znaczenia) choc trzeba przyznac, ze z jakiegos powodu kobieta sie czesciej
> usmiecha do faceta niz innej kobiety, co NIE swiadczy o tym ze zaraz na
> niego leci!

IMO, zgodnie ze wszelkimi steoretypami, flirtowanie to podryw, czasami
ograniczający się tylko zabawy, rozmów, uśmiechów, spojrzeń,
czyli do niewinnej gry, która nie musi się zakończyć w łóżku.
Część kobiet lubi takie niewinne gierki choć są super lojalne.
Jednak flirt w wykonaniu ludzi w związkach budzi podejrzenia i
sprzeciw zazdrosnych partnerów. Przez takie gierki mogą się
rozpadać małżeństwa i nie ma co się czepiać zazdrośników, że
im się flirt kojarzy z tym co powinien.
Ludzie mili, sympatyczni są po prostu mili i sympatyczni, nie widzę
podobieństwa do flirtu, który z definicji ma konkretny cel. Dla
dziewczyn, które "grają" z poznanym przystojniakiem dobrą wymówką
jest powiedzieć: "co się czepiasz, ja po prostu byłam miła dla tego
faceta...". Różnie można to interpretować... więc uważajcie
kobiety na to co robicie bo jeszcze za niewinność dostaniecie po
głowie! :)
M.U.

63. Data: 2006-07-12 08:59:16

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

IMHO nie ma na to uniwersalnej recepty.
Metaproblem polega na poszukiwaniu jednego uniwersalnego wzorca dopuszczalnego
zachowania:
Ty chciałbyś pewnie usłyszeć, że
a) 'obiektywnie' Ty zachowujesz się normalnie, a Ona paskudnie, albo że
b) Ona zachowuje się OK, a Ty przesadzasz.
Niechby to nawet było niemiłe (b), byle tylko usłyszeć jakąś regułę, do której
będzie można się stosować.
Niestety to IMHO błąd.
Jesteśmy różni i w różnych miejscach przebiega granica zachowań akceptowalnych
u partnera (i u siebie - te granice wcale nie muszą się pokrywać).
Najlepsze co możesz zrobić, to poznać gdzie ta granica przebiega u Ciebie i
znaleźć partnera, który będzie to w niewymuszony sposób respektował (czyli
najlepiej, gdy w podobnym miejscu przebiega jego granica).
De facto są to nawet dwie granice: granica tego, na co pozwalamy sobie i
granica tego, na co pozwalamy partnerowi. Jednemu(-ej) będzie przeszkadzało
nawet ukradkowe zerkanie przez partnera za innymi, a drugi(-a) zaakceptuje
nawet seks partnera z kim innym, bez mrugnięcia okiem. IMHO nie ma recepty poza
poznaniem siebie (trzeba być wobec siebie brutalnie szczerym - jeśli jest się
zazdrosnym trzeba to przed sobą przyznać) i znalezieniem partnera, który będzie
do oczekiwań przystawał, co (niestety) może być bardzo trudne lub i
niewykonalne.
Pozostaje też nadzieja na zmianę siebie (możliwe, choć bolesne).

Myślę także, iż podstawowe znaczenie ma tu poczucie własnej pozycji w związku,
a ogólnie relacji wartości własnej do wartości partnera.
Jeśli czuje się, że jest się górą i że to partner 'ma szczęście', że go
obdarzamy zainteresowaniem, że 'ma fuksa', że jesteśmy z nim, to margines
zachowań akceptowalnych u partnera jest większy, niż gdy ma się poczucie, że w
związku to partner nam wyświadcza przysługę pozostając z nami. Wtedy to na
najmniejsze zagrożenie reaguje się ostrzej. Dotyczy to nie tylko zazdrości na
tej płaszczyźnie. Analogiczne zjawisko dostrzec możemy np. w pracy: osoba,
która wspięła się na stanowisko 'zbyt' dla niej wysokie (mająca poczucie, że
dostała kawałek tortu nienależący się jej, że trafiła deal fartem) broni owego
stanowisko z nieporównanie wiekszą determinacją, niż osoba, która ma większe
poczucie własnej wartości, która uważa, że bez trudu znajdzie stanowisko
podobne, albo i lepsze.

Pozdrawiam
EG

64. Data: 2006-07-12 09:01:30

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprowadzmy

> "z główki" w klatę

touche!!!
ROTFL :D

Pozdrawiam
EG

65. Data: 2006-07-12 09:11:28

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarna" <G...@v...net> napisał w wiadomości
s.net...

> .. jezeli flirt ma sie kojarzyc z podrywaniem, to ja sie wycofuje z takiej
> ksywy;)

Jam nie flirciara - jam fryzjer :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

66. Data: 2006-07-12 11:23:33

Od: "Sarna" <G...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

"Morderca uczuć" <l...@t...pl> wrote in message
s.com...

Rozmowa z 13-latka

Ola, co to znaczy flirtowac ?

Lola xD says:

hehe a Ty nie wiesz?

GoSiA says:

pytam o twoje zdanie

Lola xD says:

nie umiem tego wytłumaczyć filozoficznie : D

GoSiA says:

wytlumacz po swojemu

Lola xD says:

jest to rodzaj odreagowania, lub poprostu zabawy. Czasem lubimy poflirtować, by
poczuć się dowartościowane, czasem to służy dłuższej znajomości, czasem jest to
prowokacja, lub zachęta

Lola xD says:

nie umiem powiedzieć ogólnie co to flirtowanie, nie umiem znaleźc odpowiednich słów .
Wytłumaczyłam powyżej czemu służy

Lola xD says:

inaczej kokietacja xD

GoSiA says:

napisalas zacheta...co mialas na mysli?

Lola xD says:

zachęta do no np. dalszej znajomości, lub jak kto woli, to dalszej gry erotycznej
hehe

GoSiA says:

czy erotyczna czesc jest tu podstawa ?

Lola xD says:

Nie ,można to poprostu uznać jako zabawe i jak wcześniej napisałam rozluźnienia i
podwyższenia sobie samooceny. Gdy widzimy, że ktoś jest nami zainteresowany, to
jednak nasza wartość siebie sie zwieksza

ps.Nie ma to jak szczere wypowiedzi dzieciakow;)

67. Data: 2006-07-12 11:30:02

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna napisał(a):

> http://www.innastrona.pl/bq_flirt.phtml

Fajna ta strona, zdjęcia rozkoszne :D

68. Data: 2006-07-12 11:35:46

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna napisał(a):

> [...]
podwyższenia sobie samooceny. Gdy widzimy, że ktoś jest nami zainteresowany, to
jednak nasza wartość siebie sie zwieksza

Lolitki wcześnie wiedzą o co chodzi. Motyw zwiększenia samooceny
jest fajny. "Flirtuję bo leczę swoje kompleksy" - ciekawe czy ten
argument trafi do rozsądku zazdrosnego faceta, który ma atrakcyjną
dziewczynę... ;)

> ps.Nie ma to jak szczere wypowiedzi dzieciakow;)

Uhm.. :)

69. Data: 2006-07-12 12:28:39

Od: "Sarna" <G...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

"Morderca uczuć" <l...@t...pl> wrote in message
ps.com...
Sarna napisał(a):

> http://www.innastrona.pl/bq_flirt.phtml

Fajna ta strona, zdjęcia rozkoszne :D

Super kolory prawda?;)

A tak na powaznie, to dopiero po wyslaniu posta dokonczylam czytac te
stronke i przyjrzalam sie zdjeciu blizej, wiec bylo juz za pozno :D

70. Data: 2006-07-12 12:49:43

Od: "Sarna" <G...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

> i przyjrzalam sie zdjeciu (a nastepnie _zdjeciom_) blizej, wiec bylo
> juz za pozno :D

Szlachcic polski koronny
Poszukiwania ludzi do analizy danych z MRI
Hobby a postawy ludzi z zewnatrz
NTG (zart)
wybór od A do B