Re: zupa starofrancuska

From: Rablinka <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: zupa starofrancuska
Date: Sat, 16 Jun 2007 19:11:00 +0200
Sender: r...@8...160.121.2
To: AgA <i...@o...pl>

> czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie co to za zupa
> ["starofrancuska"]?

Ciekawa jestem czy znalazłaś to czego szukałaś?

Nie była pewna i co prawda dalej nie jestem pewna, ale
domyślam się, że chodzi o jakiś stafofrancuski przepis na
zupę cebulową podawaną z grznkami. Nie wiem czy znalazłaś,
ale ja wyguglałam tyle:

Zupa cebulowa KNORR 0,63 kg.

Na podstawie zupy cebulowej KNORR można przygotować inne
oryginalne zupy dodając do niej poniższe składniki:

Zupa starofrancuska: mleko, miąższ białego pieczywa, pieprz
biały mielony, Primerba czosnkowa KNORR, zasmażka jasna KNORR.

> jedna z poznanskich restauracji hotelowych oferuje ja w swoim menu,
> niestety nie mam pojecia co to za specjal. google nie pomagaja, hotel na
> maila nie odpowiada, telefonu nie odbieraja - postanowilam wiec
> sprobowac tutaj.

Chociaż te nazwy mogą być mylące, bo albo przepis wcale nie
jest starofrancuski a tylko tak się nazywa, albo właśnie
typowo wywodzący się z kuchni francuskiej i tu zup może być
od liku... Tu przykład, jeden z hoteli krakowskich w swoim
menu ma m. in. "starofrancuską zupę rybną z kluseczkami"

Być może chodzi o francuską zupę czosnkową lub francuską
zupę chlebową:

ZUPA CHLEBOWA FRANCUSKA

1 kostka rosołowa
1 cebula
2 kromki pokrojonego w kostkę pszennego chleba
2 jajka
masło
sól

Cebulę drobno siekamy, smażymy na maśle na jasnozłoty kolor.
Dodajemy kostki chleba i zalewamy przygotowanym rosołem.
Gotujemy przez parę minut, a po zdjęciu z ognia dodajemy
roztrzepane z solą jajka.

Jeżeli dalej szukasz to napisz coś więcej na temat tej zupy,
jaka konsystencja, kolor, mniej więcej jak smakuje itp.
Będzie łatwiej coś zasugerować...