zupa starofrancuska

1. Data: 2007-06-11 14:34:17

Temat: zupa starofrancuska
Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie co to za zupa
["starofrancuska"]?
jedna z poznanskich restauracji hotelowych oferuje ja w swoim menu,
niestety nie mam pojecia co to za specjal. google nie pomagaja, hotel na
maila nie odpowiada, telefonu nie odbieraja - postanowilam wiec
sprobowac tutaj.
bede wdzieczna za pomoc

AgA

2. Data: 2007-06-16 17:11:00

Temat: Re: zupa starofrancuska
Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie co to za zupa
> ["starofrancuska"]?

Ciekawa jestem czy znalazłaś to czego szukałaś?

Nie była pewna i co prawda dalej nie jestem pewna, ale
domyślam się, że chodzi o jakiś stafofrancuski przepis na
zupę cebulową podawaną z grznkami. Nie wiem czy znalazłaś,
ale ja wyguglałam tyle:

Zupa cebulowa KNORR 0,63 kg.

Na podstawie zupy cebulowej KNORR można przygotować inne
oryginalne zupy dodając do niej poniższe składniki:

Zupa starofrancuska: mleko, miąższ białego pieczywa, pieprz
biały mielony, Primerba czosnkowa KNORR, zasmażka jasna KNORR.

> [...]
> niestety nie mam pojecia co to za specjal. google nie pomagaja, hotel na
> maila nie odpowiada, telefonu nie odbieraja - postanowilam wiec

Chociaż te nazwy mogą być mylące, bo albo przepis wcale nie
jest starofrancuski a tylko tak się nazywa, albo właśnie
typowo wywodzący się z kuchni francuskiej i tu zup może być
od liku... Tu przykład, jeden z hoteli krakowskich w swoim
menu ma m. in. "starofrancuską zupę rybną z kluseczkami"

Być może chodzi o francuską zupę czosnkową lub francuską
zupę chlebową:

ZUPA CHLEBOWA FRANCUSKA

1 kostka rosołowa
1 cebula
2 kromki pokrojonego w kostkę pszennego chleba
2 jajka
masło
sól

Cebulę drobno siekamy, smażymy na maśle na jasnozłoty kolor.
Dodajemy kostki chleba i zalewamy przygotowanym rosołem.
Gotujemy przez parę minut, a po zdjęciu z ognia dodajemy
roztrzepane z solą jajka.

Jeżeli dalej szukasz to napisz coś więcej na temat tej zupy,
jaka konsystencja, kolor, mniej więcej jak smakuje itp.
Będzie łatwiej coś zasugerować...

3. Data: 2007-06-18 12:09:55

Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rablinka napisał(a):

> [...]
>
> Jeżeli dalej szukasz to napisz coś więcej na temat tej zupy, jaka
> konsystencja, kolor, mniej więcej jak smakuje itp.

dziekuje za powyzsze sugestie. dalej jednak zastanawia mnie mistycyzm
tej zupy ;) to co bylas uprzejma powyzej wkleic ja rowniez znalazlam w
internecie. Niestety nie ma jednego, konkretnego przepisu - tak jakby
byla ona tworem [albo chociazby jej nazwa] jednego chef'a kuchni - stad
moje pytanie na grupie.
w przyszlym tyg pojade do tego hotelu i zapytam o dokladne skladniki.
Konsystencji, smaku, koloru nie znam, nigdy jej nie jadlam. nawet nie
widzialam na oczy ;) Zaproponowano nam menu weselne, w ktorym pojawia
sie "zupa starofrancuska" - niestety nic wiecej o niej nie wiem.

--
AgA

4. Data: 2007-06-18 16:35:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f55so9$88g$1@atlantis.news.tpi.pl>,
AgA <i...@w...op.pl> wrote:

> [...]
> internecie. Niestety nie ma jednego, konkretnego przepisu - tak jakby
> byla ona tworem [albo chociazby jej nazwa] jednego chef'a kuchni

Tak pewnie jest, pomysł jakiegoś kucharza.
Władysław

5. Data: 2007-06-18 19:34:39

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 18 juin 2007 ŕ 14:09:55, dans <f55so9$88g$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> internecie. Niestety nie ma jednego, konkretnego przepisu - tak jakby
> byla ona tworem [albo chociazby jej nazwa] jednego chef'a kuchni - stad

Bo akurat jest- zadna "zupa starofrancuska" w tradycji francuskiej nie
istnieje.

Moim zdaniem zgrabny chwyt marketingowy krzyzujacy slowko "francuska" i
"staropolska" (ktore sie rozplenilo w restauracjach). W wyniku owej
krzyzowki mamy zupe "starofrancuska" :p

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

6. Data: 2007-06-19 07:14:58

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Mon, 18 Jun 2007 21:34:39 +0200, istota
zwiewna znana jako Ewa (siostra Ani) N. napisała:

> Moim zdaniem zgrabny chwyt marketingowy krzyzujacy slowko "francuska" i
> "staropolska" (ktore sie rozplenilo w restauracjach). W wyniku owej
> krzyzowki mamy zupe "starofrancuska" :p

Coś jak z tą musztardą "ancienne" we Francji (ta z nie zmielonymi
ziarnami gorczycy), która nazywa się "francuska" np. u Kamisa.

Pozdrawiam,
Fel

--
/ Felinity / GG#5435158 http://felinity.jogger.pl \
//////////// toute la vie avec les fous :) \\\\\\\\\\

7. Data: 2007-06-19 23:23:42

Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widzialam na oczy ;) Zaproponowano nam menu weselne, w ktorym pojawia
> sie "zupa starofrancuska" - niestety nic wiecej o niej nie wiem.

Pewnie składników to Ci nie zdradzą, skoro ukryli ją pod
takim tajemniczym tytułem.

Nie lepiej pojechać i samemu spróbować i jak będzie
smakowała to umieścić ją w weselnym menu?

8. Data: 2007-06-20 10:52:19

Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rablinka napisał(a):

> Pewnie składników to Ci nie zdradzą, skoro ukryli ją pod takim
> tajemniczym tytułem.
>
> Nie lepiej pojechać i samemu spróbować i jak będzie smakowała to
> umieścić ją w weselnym menu?

i tu zaczynaja sie schody ;) trochę zbyt pochopnie nazwałam to miejsce
restauracją: jest to hotel który nie serwuje dań osobom, nie
wynajmującym u nich pokoju. można jedynie umówić się na degustację
potraw [niestety, jak się okazało po fakcie, nie tych z menu weselnego],
a to już za nami.
jak już wspomniałam wcześniej - przejadę się do nich specjalnie w
przyszłym tygodniu i zapytam o szczegóły. dam znać jeśli dowiem się
czegoś interesującego.

AgA

9. Data: 2007-07-05 13:08:11

Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgA napisał(a):

> jak już wspomniałam wcześniej - przejadę się do nich specjalnie w
> przyszłym tygodniu i zapytam o szczegóły. dam znać jeśli dowiem się
> czegoś interesującego.

bylam. nie dowiedzialam sie nic. tzn dowiedzialam sie jedynie ze jest to
zupa na bazie zupy gulaszowej..
wybralam krem z pieczarek ;)

--
AgA