Re: zupełnie zielona-prośba o pomoc[długie]

From: "piotrh" <p...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: zupełnie zielona-prośba o pomoc[długie]
Date: Fri, 3 Mar 2006 11:07:37 +0100

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:du8ucs$mu3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Orzechy się co prawda nie przydają ale szkoda wycinać ładne drzewa;
owocowe
> są (nawet ja to widzę) okropnie zaniedbane.
Jeżeli wycinać (a tak bym zrobił w tym przypadku) to orzechy ,śliwy
zostawić
chyba że chore .

> posadzę jakieś nowe -najlepiej małe to mam szanse doczekać za rok
> owocowania? Jeszcze są 2 krzaki porzeczek wielkości ze dwa metry-
porzeczki
Rok to za mało , nawet duże drzewko posadzone za spore pieniądze
odchoruje co najmniej rok i nie zaowocuje . Młode drzewka
owocują z reguły w 3-4 roku po wsadzeniu , wyjątkowo w 2 ...
Porzeczki też bym wyciął i te ewentualnie zastąpił nowymi - porzeczki
zaowocują już po roku ; ale raczej nie warto , lepiej jakieś krzewy
ozdobne
jest ich mnóstwo do wyboru w każdym sklepie czy szkółce , w szkólce
także szczegółowo doradzą .

> Najwięcej problemu sprawia teren.porośnięty trawą i chwastami do pasa
jest
> nierówny i pełno było jesienią kałuż i błota z pognitymi owocami.
> Moj plan jest na razie taki kupić szpadel-chociaż wyrównanie terenu to
> robota na tysiąc lat.. kupić grabie.namówić męża do wycięcia części
> drzew.Wypadałoby utwardzić miejsce gdzie parkują samochody .

Drzewa wyciąć teraz , po stopnieniu śniegu teren przekopać i wyrównać .
Poczekać aż chwast wyrosną na 10-20 cm , kupić "Roundup" i opryskać
wg przepisu na opakowaniu . Powtórzyć oprysk po tygodniu lub jak
zaleca opis . Po uschnięciu chwastów przekopać jeszcze raz usuwając
z ziemi wszelkie kłącza itp .
Można całą procedurę z oprykiem powtórzyć , ale ja bym już wyrównał i
zagospodarował - najprościej posiać trawę ale proponuję
parę rabatek z krzewinkami , kwiatkami (wieloletnimi najlepiej) .
Na początku jest trochę pracy , ale potem łatwo to już utrzymać
w porządku .

--

pozdrawiam :-) piotr