zurawina do mies - pytanie

1. Data: 2003-09-24 12:16:14

Temat: zurawina do mies - pytanie
Od: GoniaP <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moja ciocia zwrocila sie do mnie z pytaniem, jak zrobic zurawine do
miesa. Zwykle robila borowki, ale teraz dostala zurawine i pyta jak ja
przygotowac. Czy tak samo jak borowki? Z gruszkami? Ile cukru?
Moze ktos z was ma sprawdzony przepis? Bede bardzo wdzieczna

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2003-09-25 15:13:24

Temat: Re: zurawina do mies - pytanie
Od: "Maciek Perek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowac. Czy tak samo jak borowki? Z gruszkami? Ile cukru?
> Moze ktos z was ma sprawdzony przepis? Bede bardzo wdzieczna

Ja w tym roku robilam zurawine pierwszy raz.
Przepis uslyszalam w TV.
1 kg owoców na 1 kg cukru zelujacego
zurawine umyc i osuszyc, zemlec w maszynce, wrzucic do garnka i zagotowac z
cukrem.
Dalam troche mniej cukru niz w przepisie. Gorace wsadzac do sloików,
zakrecic i postawic do góry dnem az ostygnie.
Wyszlo pyszne. Najlepiej smakuje do serka wyprazanego, ale nie wiem czy
nadaje sie do miesa.
Pozdrawiam
Marta

1. Data: 2003-09-25 16:40:30

Od: GoniaP <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakrecic i postawic do góry dnem az ostygnie.
> Wyszlo pyszne. Najlepiej smakuje do serka wyprazanego, ale nie wiem czy

Dzieki za przepis.
Ale ja raczej bym nie mielila zurawiny. O wiele bardziej wolalabym, zeby
byly cale owocki. Takie bardziej mi sie podobaja i wizualnie i smakowo
:) Wydaje mi sie, ze jakby tego nie mielic tylko ugotowac poprostu z
cukrem (zelujacym albo z dodatkiem zelatyny) to tez bedzie pyszne.
Ale wlasnie chodzilo mi o proporcje cukru do owocow. No cos, trzeba
robic na wyczucie.

Dzieki, pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2003-09-25 17:30:22

Od: "Maciek Perek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak chcesz zrobić z całymi owocami to musisz dłużej dotować bo są twarde i
dość grubą skórkę mają.
Poza tym są cierpko-gorzkawe to dlatego że mają dużo wit. C, dlugie
gotowanie pozbawia witamin.
Takie owoce najlepiej gotować w naczyniach emaliowanych, bo nierdzewne
uwalniają nikiel jak gotuje się w nich kwaśne owoce i warzywa.
Powodzenia
Daj znać jak Ci wyjdzie
Marta

1. Data: 2003-09-25 17:40:06

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

GoniaP wrote:

> [...]
> cukrem (zelujacym albo z dodatkiem zelatyny) to tez bedzie pyszne.
> Ale wlasnie chodzilo mi o proporcje cukru do owocow. No cos, trzeba

Zurawiny mozna robic bez zelfiksa. 1 kg zurawin umiescic w garnkum dodac
250 ml wody i 1/2 kg cukru. Doprowadzic do wrzenia i gotowac na malym
gazie, az wiekszosc zurawin popeka, okolo 20 minut. Przelac gorace do
sloikow i zakrecic. Taka zurawina nadaje sie do mies, szczegolnie
pieczeni, np. z indyka, czy pieczonej szynki. Rozwniez swietna dodana do
brie zapiekanego w ciescie.
Magdalena Bassett

wino mi buzuje :(
Mięso mielone