zuzyty olej

21. Data: 2006-12-19 21:50:50

Temat: Re: zuzyty olej
Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj... czas umierać ;-)

--
* piotr'ek *

22. Data: 2006-12-20 08:15:49

Od: jacky <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
[ciach]

> [...]
> środowiskiem. Wiesz jaki groźny dla środowiska jest pył gumowy. Codziennie
> miliardy ludzi ścierają zelowki o chodniki. To pewno w skali jednego dnia bedą
> tysiące ton pyłu gumowego. Od jutra zaczniesz chodzić bez butów? Z oponami to
> samo. Przestaniesz w ramach protestu jeżdzić samochodem? Tomek
> ps. Ubawił mnie kiedyś gostek co namawial zeby nie jeść mięsa bo trzeba
> zwierzęta zabijać. Opowiadał te pierdoły ubrany w skórzaną kurtkę. A komitet
> protestujacy przeciwko masztom telefonii komórkowej do kontaktu podał numery

Czyli najlepiej miec wszystko w czterech literach i w ogole nie dbac o
srodowisko naturalne. Ciekawe co powiedza na to twoje dzieci i ich wnuki.

23. Data: 2006-12-20 09:32:19

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tomek napisał(a):
> [ciach]

> Czyli najlepiej miec wszystko w czterech literach i w ogole nie dbac o
> srodowisko naturalne. Ciekawe co powiedza na to twoje dzieci i ich wnuki.
Za bardzo przejmujesz się rolą. Jak Ci tak miłe otoczenie to pij stary olej. Nie
daje Ci kto. Jakby ktoś pytał co zrobić ze starymi akumulatorami to odradzał bym
wyrzucenie w lesie. Ale olej spożywczy. Tomek

24. Data: 2006-12-20 11:43:35

Od: jacky <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Za bardzo przejmujesz się rolą. Jak Ci tak miłe otoczenie to pij stary olej. Nie
> daje Ci kto. Jakby ktoś pytał co zrobić ze starymi akumulatorami to odradzał bym
> wyrzucenie w lesie. Ale olej spożywczy. Tomek

Nie jestem chemikiem, wiec nie wiem co powstaje po przepaleniu oleju
spozywczego. Moze jest to rownie niebezpieczne (dla srodowiska) jak
stary akumulator?. (oczywiscie przesadzam, ale moze w mniejszym stopniu
jest niebezpieczny? Dlaczego tyle sie mowi o szkodliwosci smazenia w
glebokim tluszczu? - przeciez to olej spozywczy, czyli nieszkodliwy dla
zdrowia. Skoro jest szkodliwe dla nas to moze rowniez dla srodowiska).

BTW - nie jestem jakims nawiedzonym ekologiem, ale wychodze z zalozenia,
ze kazdy z nas moze pomoc srodowisku naturalnemu przez drobne uczynki,
np. niewyrzucanie baterii do kosza na smieci.

25. Data: 2006-12-20 13:49:18

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW - nie jestem jakims nawiedzonym ekologiem, ale wychodze z zalozenia,
> ze kazdy z nas moze pomoc srodowisku naturalnemu przez drobne uczynki, np.
> niewyrzucanie baterii do kosza na smieci.

Czemu? Ja ta wszystko pakuję do kosza na śmieci. A baterie - przecież z
cynku i węgla się składają. Więc ziemia jest ich naturanym środowiskiem.

*piotr'ek*

26. Data: 2006-12-20 14:06:48

Od: jacky <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

*piotr'ek* napisał(a):

> Czemu? Ja ta wszystko pakuję do kosza na śmieci. A baterie - przecież z
> cynku i węgla się składają. Więc ziemia jest ich naturanym środowiskiem.
>
> *piotr'ek*
Skoro tak, to dlaczego na nich jest znaczek zakazujacy wyrzucania do
kosza a w roznych punktach sa specjalne kosze przeznaczone wylacznie na
zuzyte baterie?

27. Data: 2006-12-20 15:03:57

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

jacky schrieb:

> Skoro tak, to dlaczego na nich jest znaczek zakazujacy wyrzucania do
> kosza a w roznych punktach sa specjalne kosze przeznaczone wylacznie na
> zuzyte baterie?

Pluton 239, Uran 235, kwas siarkowy i mrówkowy to też produkty
naturalne. Nawiasem mówiąc cynk w postaci metalicznej (tak, jak i Pu239
oraz U235) nie występują w przyrodzie. Na dodatek ogniw
cynkowo-węglowych już się prawie nie używa.
Co do oleju rzepakowego to owszem, można go wywalać w przyrodę, byle nie
tonami w jedno miejsce. Zresztą fajnie się kompostuje.
Do nowych silników się "tak ło" nie nadaje. Znaczy nadaje, ale kwasy
zawarte w tym oleju powodują korozję uszczelek pompy wstryskowej i
schodzi ona dużo szybciej niż powinna. Więc oszczędność żadna.
Wcześniejsze silniki wysokoprężne nie miały tak wysokich ciśnień i
uszczelki lepiej trzymały. Tak więc stare diesle można karmić
przefiltrowanym olejem, nowych lepiej nie. Chyba, że explicite
dopuszczone przez producenta.

Nawiasem mówiąc jakiś facio w Brandenburgii opatentował jakąś prostą
metodę odkwaszania olejów roślinnych i produkuje sobie w garażu paliwo.
Ma serwis zbierania odpadów z frytkarni. Jeździ po prostu raz na tydzień
po budkach i restauracjach i odbiera od nich bezpłatnie stary olej i
tłuszcz kokosowy. Interes mają obie strony. On ma paliwo dla całej
gospodarki, wraz z ogrzewaniem, a budziarze nie muszą płacić za
utylizację odpadów. W telewizorni mówiono, że przerabia jakieś 200-300kg
tłuszczu miesięcznie, a z tego ma tylko 10-15% odpadów.

Waldek

28. Data: 2006-12-20 16:02:39

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro tak, to dlaczego na nich jest znaczek zakazujacy wyrzucania do kosza
> a w roznych punktach sa specjalne kosze przeznaczone wylacznie na zuzyte
> baterie?

Chyba z tego samego powodu, z jakiego kiedyś na dykcie* był znak trupiej
czaszki i dwóch piszczeli. Czyli bez uzasadnionego powodu.

* - jagodzianka

*piotr'ek*

29. Data: 2006-12-20 16:14:29

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacky napisał(a):
> Witam.
> Chcialbym sie dowiedziec, co robicie ze zuzytym olejem spozywczym (np po
> frytkach). Slyszalem, ze nie nalezy wylewac go do zlewu, bo osadza sie
> na rurach.
> Pozdrawiam

Witam.
Wylewam do muszli klozetowej.

Alkmina

30. Data: 2006-12-21 16:19:27

Od: Chino <c...@c...niotkuda> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacky napisał:
> [...]
>
> Czyli najlepiej miec wszystko w czterech literach i w ogole nie dbac o
> srodowisko naturalne. Ciekawe co powiedza na to twoje dzieci i ich wnuki.

Najpierw trzeba mieć trochę oleju we łbie, żeby nie dochodzić do
paranoicznych wniosków i zachowań.

Gąski w srodku grudnia...
kardamon?
POPELNILEM