zwichnicie stawu lokciowego

1. Data: 2006-01-24 11:36:37

Temat: zwichnicie stawu lokciowego
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wczoraj upadlem na lodzie. Zalozono mi gips na prawa reke z nastepujacym
rozpoznaniem na karcie:
---
Rozpoznanie: zwichniecie stawu lokciowego prawego ze zlamaniem brzeznym
glowy k. promieniowej prawej.
Podejrzenie oderwania blaszki kostnej wyrostka dziobiastego k. lokciowej
prawej.
Skrecenie nadgarstka prawego.

Badania dodatkowe: repozycja zwichniecia w znieczuleniu dozylnym.
bolesnosc w rzucie k. lodeczkowej prawej (wskazana kontrola RTG)
--

Mam zdjac gips za 2 tyg. Czy to nie za szybko? Jakie ogolne rady, cwiczenia,
diete mozecie polecic? Co bedzie z ta oderwana blaszka? Jak dlugo trwa

Bardzo prosze o odpowiedz.

Pozdr,
Jerry, 25 l.

2. Data: 2006-01-24 20:17:28

Temat: Re: zwichnicie stawu lokciowego
Od: w...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdr,
> Jerry, 25 l.
>
> Witam! jeśli chodzi o okres unieruchomienia to przy zwichnięciu stawu
łokciowego wynosi on od 2-3 tygodni więc nie jest za krótko jak Ci się wydaje.
W okresie unieruchomieia jeśli masz mozliwoś to wskazane byłoby żebyś
korzystał z magnetoterapii, którą stosuje się w uszkodzeniach
urazowych:zwicznieciach złamaniach..., przyspiesza ona regenerację tkanek.
Jeśli chodzi o cwiczenia w tymokresie to tylko cwiczenia izometryczne mięśni
objetych unieruchomieniem (polegaja one na napieciu mieśnia- wytrzymaniu 5
sek - rozluznieniu), oraz cwiczenia ipsilateralne czyli stawów tej samej
kończyny które nie są objęte unieruchomieniem.
Usprawnianie po zdjęciu opatrunku zalezy od stopnia przkurczu w stawie
łokciowym i czy nie wystapiły jakies powikłania unieruchomienia.
Opiera się ono na cwiczeniach w odciążeniu, nastepnie dochodzą cwiczenia
czynne wolne. Dobre rezultaty dają cwiczenia w wodzie ponieważ ręka jest
najbardziej rozluźniona. Gimnastyka powinna byc poprzedzona zabiegami
rozluźniającymi, przygotowującymi ale to wszystko zalezy od lekarza i od osoby
prowadzacej.
Powinieneś napewno unikac dzwigania ciężarów, jak niektórzy to błędnie robią w
celu zlikwidowaia przykurczu.
Jestes osobą młodą co daje plus w powrocie funkcji uszkodzonej kończyny.
Zależy tez od Ciebie czy bedziesz się stosował do wskazówek lekarza i
rehabilitanta, częste sa przypadki że ma pacjent zlecone zabiegi na które nie
chodzi albo chodzi tylko podbija karte a potem jest zdziwiony że mu jest
gorzej. Jesli jesteś osobą pracująca a obecnie jesteś z powodu tego urazu na
zwolnieniu i to zwolnienie bedziesz miał przedluzane to Cie może zus wysłac na
leczenie do sanatorium.
Pozdrawiam Wiola

3. Data: 2006-01-24 22:34:21

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> W okresie unieruchomieia jeśli masz mozliwoś to wskazane byłoby żebyś
> korzystał z magnetoterapii, którą stosuje się w uszkodzeniach
> urazowych:zwicznieciach złamaniach..., przyspiesza ona regenerację tkanek.

Od kiedy ta metoda dostepna jest w Polsce? Bo mi nikt czegos takiego nie
zaproponowal 10 lat temu. Szkoda :(

> [...]
> sek - rozluznieniu), oraz cwiczenia ipsilateralne czyli stawów tej samej
> kończyny które nie są objęte unieruchomieniem.

W czasie unieruchomienia? Tez mi nie dano zadnych instrukcji :(

> Usprawnianie po zdjęciu opatrunku zalezy od stopnia przkurczu w stawie
> łokciowym i czy nie wystapiły jakies powikłania unieruchomienia.

W moim przypadku przykurcz byl spory. Wlasciwie reka po zdjeciu gipsu
pozostawala w takiej samej pozycji jak z gipsem (ok.90°), a palce u reki
rowniez pozostaly w przykurczu (najgorzej bylo z malym i serdecznym).
Zaproponowano mi operacje. Moja rehabilitantka odradzila mi ja, twierdzac,
ze nie spotkala sie jeszcze z udana operacja (ponoc byly wieksze problemy
po). Obiecala, ze zajmie sie moja reka i mi ja usprawni. Rehabilitacja byla
dosyc dluga i bolesna. Zalecone cwiczenia wykonywalam rowniez w domu.
Obecnie z reka jest niby w porzadku, ale jednak ciagle towarzyszy bol
podczas ruchu, noszenia np.zakupow i ... snu (przyzwyczajenie trzymania reki
pod glowa, dlugo nie moglam reki z takiej pozycji odwiesc z powrotem do
wyprostu-musiala to zrobic/pomoc druga reka).
Przypuszczam, ze nie ma juz szansy na calkowite jej wyleczenie? Na dodatek w
miedzyczasie (kilka lat temu) nabawilam sie w obu lokciach, tzw. lokcia
tenisisty. Moja wczorajsza wizyta u ortopedy nic nowego nie wniosla.

Iwona
// Gdy widzimy juz tylko to, co chcemy widziec, osiagnelismy
duchowa slepote // Marie von Ebner-Eschenbach

4. Data: 2006-01-25 09:26:43

Od: "wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Iwona
> // Gdy widzimy juz tylko to, co chcemy widziec, osiagnelismy
> duchowa slepote // Marie von Ebner-Eschenbach

Witam! Pytasz od kiedy jest w Polsce dostępne leczenie polem magnetycznym, nie
odpowiem Ci ile lat bo nawet niemam pojecia ale 10 lat temu to napewno to nie
był nowy zabieg, bo ja o tym słyszałam 15 lat temu.
Dziwi mnie że tak dlugo masz przykurcz, wygląda mi na to że może miałaś jakieś
dodatkowe komplikacje, z Twojego opisu wygląda że był ucisk na nerw łokciowy
co rzutuje na maly palec. Lekarz proponował Ci operacje a nie powiedział w
jakim celu? Nie napisałaś jaki to był uraz, jeśli np bylo złamanie to
przyczyną braku powrotu funkcji ręki może by zły zrost kostny.
Szkoda że nikt Cię wcześniej nie poinstruował odnośnie tego co możesz
wykonywac podczas unieruchomienia ale to należy głównie do rehabilitanta, z
który niestety sie ma kontakt dopiero jak w Twoim przypadku po zdjęciu
unieruchomienia.
Twój uraz nie jest raczej przyczyną powstania łokcia tenisisty bo ta choroba
owstaje z przeciążenia kończyny (stąd też nazwa).
Wsztrzymaj się jeszcze od operacji a spróbuj sie starac o sanatorium bo
przecież Ci się należy.
Pozdrawiam Wiola

5. Data: 2006-01-25 22:07:39

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiola" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> łokciowy
> co rzutuje na maly palec. Lekarz proponował Ci operacje a nie powiedział w

Nie zrozumialas mnie;) Nie mam juz przykurczu. Lekarz oczywiscie
poinformowal mnie o ucisku na nerw. Nie zgodzilam sie na operacje tylko
dzieki rehabilitantce, ktora mnie od tego pomyslu odwiodla, mowiac, ze
zajmie sie moja reka (i wyprostowala mi ja).

>Nie napisałaś jaki to był uraz,

Oczywiscie zwichniecie;) Podpielam sie tu pod rozmowe wlasnie o zwichnieciu,
dlatego sadzilam, ze jest to jasne.

> Szkoda że nikt Cię wcześniej nie poinstruował odnośnie tego co możesz
> wykonywac podczas unieruchomienia

Ano szkoda, z pewnoscia mniej bym sie nacierpiala.

> Twój uraz nie jest raczej przyczyną powstania łokcia tenisisty bo ta
> choroba
> owstaje z przeciążenia kończyny (stąd też nazwa).

Tak, zgadza sie.

> Wsztrzymaj się jeszcze od operacji a spróbuj sie starac o sanatorium bo
> przecież Ci się należy.

O opercji nie mysle, poza tym proponowana mi byla 10 lat temu.
Sanatorium? Bylam bardziej chora i mimo wszystko wydawalo mi sie, ze
sanatoria sa dla innych. Nigdy nie korzystalam i chyba nie skorzystam. Sa
centra rehabilitacyjne, wole tam dochodzic gdy jest koniecznosc.

Dzieki za zainteresowanie :)
Iwona
// Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna // Schutzbach

Hormony a tradzik
Spokojnie, to tylko...pandemia. ;)
Novit - ciag dalszy
dieta plynna przed kolonoskopia?