Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Rysunki - więcej informacji

Grupy

Szukaj w grupach

 

Rysunki - więcej informacji

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2004-01-12 09:48:33

Temat: Rysunki - więcej informacji
Od: "PL" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mój post spowodował mała lawinę odpowiedzi, czasami już nie na temat, ale to
nic.
Wśród nich była rozsądna sugestia, aby przedstawić więcej szczeółów, co chcę
uczynić. Zrobię to w nowym poście bo w poprzednim można się już pogubić.

Z góry zaznaczam, że nie mam obsesji i problemów z opisywanego powodu i jestem
bardzo daleki od prowadzenia dziecka do poradni. Natomiast chętnie
dowiedziałbym się o co dziecko zapytać i jak interpretować odpowiedzi. Mógłbym
je też zgodnie z pomyśłem OTTO zamieścić.

Przepraszam za chaos który panuje w opisie, ale nie mam pojęcia jak się coś
takiego robi.

Dziecko: dziewczynka, lat 9, jedynaczka.
Rodzina normalna, rodzice wykszt. wyższe techniczne, matka odeszła w stronę
ekonomi, nauczycielka, ojciec całkowity ścisłowiec, normalna praca.
Wyznanie rzymsk-kat. przy czym ojciec nie wierzący, ale dziecko o tym nie wie.
Poprostu dobrze udaje.

Dziecko jak mi się wydaje uzdolnione w kierunku muzyki i tańca. Ma za sobą 2
lata w szkole tańca, w trakcie 2 rok śpiewania w scholi kościelnej i początki
gry na gitarze.

Jest zdecydowanie nieśmiała, przynajmniej dopóki się nie przyzwyczai. Ja
(ojciec) też taki byłem.

W tym roku przenieśliśmy się do nowego domu, w związku z czym córka zmieniła
szkołę. Od września do dzisiaj na lekcjach nauczania zintergrowanego, nie chce
czytać na głos przy klasie i niechętnie odpowiada, oczywiście czytać potrafi.
Na innych zajęciach bez problemu.

Zauważyłem również, że np. mamie zagra i zaśpiewa, a przy mnie i przy innych
się jakby peszy. Wtedy najchętniej się za czymś chowa i gra.

Jest bardzo ruchliwa, jest problem chwilę posiedzieć i poczytać np. lekturę.

Nie wiem co więcej istotnego dla tematu mógłbym tu napisać.

Pozdrawiam !

PL


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2004-01-12 10:41:45

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Jan 2004 10:48:33 +0100, PL <p...@p...onet.pl> wrote:
> Witam !

Witam!

> Nie wiem co więcej istotnego dla tematu mógłbym tu napisać.

Próbowałeś spytać dziewczynkę dlaczego nie rysuje twarzy?

Przedtem jednak - osobiście - wykonałbym mały test/testy.
Dzieci uwielbiają kalkowanie, przerysowywanie.
Są odpowiednie książeczki /za kilka zł/ z gotowymi postaciami, np. Kubuś Puchatek.
Kilka linii połączonych ze sobą daje misia.
/tak wiem, że to 9 lat - ale widziałem, jak nawet 'starzy' się w to angażowali :)/

Usiadłbym razem z dzieckiem i przerysował /przekalkował/ misia.
Następnie podsunąłbym to dziecku w formie zabawy i obserwował /coś na styl: teraz
Twoja
kolej/.
Odpada nam tutaj poziom skomplikowania czy pamięci - zauważ, że dziecko ma przed
oczyma całą
postać - włącznie z twarzą czy łapkami.
Obserwuj, obsewuj - jeżeli nie radzi sobie z buźką, to może zachęć do kalkowania.
I obsewuj dalej.

Z tych obserwacji - powtarzam IMHO - wywnioskujesz czy pewne elementy ciała zostały
pominięte
celowo, czy było to spowodowane poziomem skomplikowania.
Oczywiście możesz również dojść do zupełnie innych wniosków.

Po tym prostym teście /lub podobnych/ zacząłbym rozmowę.
Dialog i swoje obserwacje możesz tutaj opisać.

Możesz też liczyć na inne pomysły profesjonalistów /ja jestem laikiem/ - których na
pewno
tutaj spotkasz.
Może Madzia /nie pamiętam nowego nicku none-coś tam :D/?
Może Eva?
Może?

pozdrawiam
oTTo /laik/

p.s. na Twoim miejscu nie sugerowałbym się odpowiedziami typu: nie potrafi bo tak ;)
Odpowiedź mieszcząca się w granicach tolerancji będzie odpowiedzią wynikową /wynik
przez
zsumowanie pewnych odpowiedzi na pewne wymuszenia/. Przy odrobinie szczęścia
dostaniesz tutaj
większość gotowych wymuszeń - czytaj: sygnałów wejściowych. Odpowiedzi i sterowanie
to Twoja
działka :)


--
"Móżdżek, długo uważany jedynie za koordynatora ruchów ciała,
jest aktywny podczas wielu czynności poznawczych"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 12:42:00

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "PL" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dodać, że pytałem córkę dlaczego nie rysuje dłoni i nosa.
Odpowiedziała: "bo nie" i wzruszyła ramionami. Nic więcej nie udało mi się z
niej wyciągnąć. Może to dziwić że 9-latek nie odpowiedział, ale... Może byłem
za mało dociekliwy.

Dzięki !

PL


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 12:46:43

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Jan 2004 13:42:00 +0100, PL <p...@p...onet.pl> wrote:

> Zapomniałem dodać, że pytałem córkę dlaczego nie rysuje dłoni i nosa.
> Odpowiedziała: "bo nie" i wzruszyła ramionami. Nic więcej nie udało mi się z
> niej wyciągnąć. Może to dziwić że 9-latek nie odpowiedział, ale... Może byłem
> za mało dociekliwy.

No właśnie...
Tego się obawiałem.
Dlatego rozmowę /ostatecznie/ zostawiłem na koniec.

No ale poczekaj jeszcze na PSPMatki.
Może rozwiną.

oTTo

--
"Móżdżek, długo uważany jedynie za koordynatora ruchów ciała,
jest aktywny podczas wielu czynności poznawczych"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 13:14:05

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tycztom" <t...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:slrnc04ukj.3v1.tycztom@volt.iem.pw.edu.pl...
> On 12 Jan 2004 10:48:33 +0100, PL <p...@p...onet.pl> wrote:
> > Witam !
>
> Witam!
>
> > Nie wiem co więcej istotnego dla tematu mógłbym tu napisać.
>
> Próbowałeś spytać dziewczynkę dlaczego nie rysuje twarzy?
>
> Przedtem jednak - osobiście - wykonałbym mały test/testy.
> Dzieci uwielbiają kalkowanie, przerysowywanie.
> Są odpowiednie książeczki /za kilka zł/ z gotowymi postaciami, np. Kubuś
Puchatek.
> Kilka linii połączonych ze sobą daje misia.
> /tak wiem, że to 9 lat - ale widziałem, jak nawet 'starzy' się w to
angażowali :)/
>
> Usiadłbym razem z dzieckiem i przerysował /przekalkował/ misia.
> Następnie podsunąłbym to dziecku w formie zabawy i obserwował /coś na
styl: teraz Twoja
> kolej/.
> Odpada nam tutaj poziom skomplikowania czy pamięci - zauważ, że dziecko ma
przed oczyma całą
> postać - włącznie z twarzą czy łapkami.
> Obserwuj, obsewuj - jeżeli nie radzi sobie z buźką, to może zachęć do
kalkowania.
> I obsewuj dalej.
>
> Z tych obserwacji - powtarzam IMHO - wywnioskujesz czy pewne elementy
ciała zostały pominięte
> celowo, czy było to spowodowane poziomem skomplikowania.
> Oczywiście możesz również dojść do zupełnie innych wniosków.
>
> Po tym prostym teście /lub podobnych/ zacząłbym rozmowę.
> Dialog i swoje obserwacje możesz tutaj opisać.
>
> Możesz też liczyć na inne pomysły profesjonalistów /ja jestem laikiem/ -
których na pewno
> tutaj spotkasz.
> Może Madzia /nie pamiętam nowego nicku none-coś tam :D/?
> Może Eva?
> Może?
>
> pozdrawiam
> oTTo /laik/
>
> p.s. na Twoim miejscu nie sugerowałbym się odpowiedziami typu: nie potrafi
bo tak ;)
> Odpowiedź mieszcząca się w granicach tolerancji będzie odpowiedzią
wynikową /wynik przez
> zsumowanie pewnych odpowiedzi na pewne wymuszenia/. Przy odrobinie
szczęścia dostaniesz tutaj
> większość gotowych wymuszeń - czytaj: sygnałów wejściowych. Odpowiedzi i
sterowanie to Twoja
> działka :)

Tomek, znasz słowo "przepraszam" ? To po prostu napisz to, czego
zdecydowanie zabrakło w Twoim poście.

enni

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 13:18:20

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Jan 2004 14:14:05 +0100, enni <e...@g...pl> wrote:

> Tomek, znasz słowo "przepraszam" ? To po prostu napisz to, czego
> zdecydowanie zabrakło w Twoim poście.

To czego zabrakło uzupełnią inni - bądź nie.
Takie życie.

oTTo

--
"Móżdżek, długo uważany jedynie za koordynatora ruchów ciała,
jest aktywny podczas wielu czynności poznawczych"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 13:52:06

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PL" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4a5c.0000008c.40026d70@newsgate.onet.pl...
/../
> Nie wiem co więcej istotnego dla tematu mógłbym tu napisać.

Padło tam ważne pytanie - czy nigdy nie rysowała tych części ciała, czy to coś
nowego?

E.



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 20:02:40

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "morya" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>
> pozdrawiam
> oTTo /laik/
>
> p.s. na Twoim miejscu nie sugerowałbym się odpowiedziami typu: nie potrafi bo
tak ;)


dość szczegółowy i banalny przepis na postępowanie jak na laika nie
zadawalającego się prostymi odpowiedzami.



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 21:14:10

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. morya<- 4...@n...onet.pl naszkrobal/a:

> dość szczegółowy i banalny przepis na postępowanie jak na laika nie
> zadawalającego się prostymi odpowiedzami.

Dość banalne odszczeknięcie bolącego pyszczka ;)
Bolało? ;) I długo będzie - no niestety ;)

oTTo

p.s. jeżeli zadawanie + odbiór sygnałów /+ interpretacja/ jest banelne,
to jesteśmy w domu
MZ zrozumiałaś/eś idiotyzm swoich twierdzeń w CIEMNO.

--
kto pyta nie błądzi
błądzi ten który odpowiada
[Trener]

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-01-12 21:28:53

Temat: Re: Rysunki - więcej informacji
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PL" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4a5c.0000008c.40026d70@newsgate.onet.pl...
> Witam !

Cześć :-)
Fakt Tycztomek świętym oburzeniem zapałał, bo mu baby mechaniczne,
chciały odebrać rozum. :-)))

Ale jak wiadomo... one, do fryzjera najpierw. :-))
(tylko Ana, dziwnie skudłowana, w aliści) Nieważne.

Fakt, to jest "mały" problem.
Neurofizjolog, określiłby to jako zaburzenie spowodowane
blokadą fragmentu mózgu, odpowiedzialnego za obrazowanie.
Takie zaburzenie, musi mieć przyczynę. Zwykle, jak się wykluczy,
urazy i choroby (soma), to pozostaje stres. A ten stres, można szukać,
tak jak tycztomek określił, przez współpracę, nazwijmy to porównawczą.
Obserwację, szczegółów. Tu terapeuta powinien wystarczyć, lub
Ty, jeśli masz trochę oleum w głowie.
Szukasz, rysujecie, pytasz. Brak rączek, to rysujesz dużą rączkę
z kwiatkiem. Prosisz o powtórzenie, jak jej, czy Twoja, z kwiatkiem wygląda.
Nos? To rysujesz kinol, kinol swój, i sliczny nosek jej. Narysujcie nosy mamy
babci, i "złego kierownika".

Jak zobaczysz opór, to pytaj. Nic na siłę. Zmień.
Na drugi dzień spytaj o nos misia, wytrzyj jej nos!
Nikt tego lepiej nie zrobi, niż Ty, bo nikomu nie można ufać :-))

Jak zobaczysz coś bardzo konkretnego, usłyszysz.
To zastanów się czy warto tu przyjść, czy odrazu do specjalisty.

To Twoja miłość (empatia) musi zauważyć pierwsza,
tak właśnie jak teraz. Ty czujesz to dziecko a nie weterynarz.
On zna techniki i sposoby, ale by poczuć kogoś, potrzebuje szmat czasu.
Nie mówiąc o wytworzeniu w sobie empatii.

Zdrówki

ett


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Cechy człowieka Normalnego! - Proste
DDA - kilka pytan
Problem ze Studniowka...
Czy Zibi z Dopiachu to swiadek Jehowy?
motywacje.

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »