Ściemniacz dotykowy - używał ktoś?

1. Data: 2012-03-26 15:49:37

Temat: Ściemniacz dotykowy - używał ktoś?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Trochę mnie wkurza obecny ściemniacz obrotowy - działa toto topornie, trzeba
mocno wciskać, z doświadczenia wiem że takie zabawki potrafią w końcu
działać coraz oporniej aż do całkowitej śmierci...
Pomyślałem o zakupie jakiegoś ściemniacza dotykowego, np. takiego:

http://allegro.pl/vl-c301d-61-sciemniacz-dotykowy-po
j-livolo-szklo-i2212181641.html

Z tego co odpisał sprzedawca, krótkie naciśnięcie to on/off, a jak się
przytrzyma to reguluje jasność. Trochę nie do końca mnie to przekonuje -
choćby porównując do aparatów fotograficznych, gdzie zoom regulowany
przyciskami +/- nie umywa się do obiektywu gdzie jednym ruchem nadgarstka
przejedziesz cały zakres i trafisz dokładnie w pożądaną ogniskową :)

Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
pokrętła?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

2. Data: 2012-03-26 16:06:20

Temat: Re: Ściemniacz dotykowy - używał ktoś?
Od: "tyg" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
> niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
> pokrętła?

Miałem cos w tym stylu (jako włącznik w lampce) .
Fajne ,tylko czasem samo się właczało .Podejżewałem duchy ,dlatego
zmieniłem włącznik na zwykły i przestało sie samo włączać.

Pozdrawiam.

3. Data: 2012-03-26 17:38:55

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
> niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
> pokrętła?

Ma. Dwa. Używam od kilkudziesięciu (!) lat. Inna konstrukcja ale
funkcjonalnie to samo (tylko do zwykłych żarówek!) Sprawują się bez
zastrzeżeń. Bonusem jest, że żarówki są ciut niedożarzone i świecą długie
lata :) Produkcja POLAM.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

4. Data: 2012-03-26 19:09:00

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
j-livolo-szklo-i221218
> 1641.html
> Z tego co odpisał sprzedawca, krótkie naciśnięcie to on/off, a jak się

Mam podobny ale dodatkowo obslugiwany dowolnym pilotem. Działa tak, jak
sprzedawca opisał, ja jestem zadowolony, a po przyuczeniu do pilota nie
trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić
:)

MaW

5. Data: 2012-04-12 07:39:34

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:09:00 +0200, MaW napisał(a):
> [...]
> trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić
W Eldzie Forum (nie wiem czy taki właśnie masz) można jeszcze załączyć
światło delikatnie od minimum (nie pamiętam czy z włącznika ale z pilota na
pewno) przytrzymując dłużej przy wyłączonym zaczyna się rozjaśniać od zera.
Miłe gdy chcesz w środku nocy delikatnie światło zapalić.

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

6. Data: 2012-04-12 08:00:34

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Mar, 21:09, "MaW" <n...@a...bbb> wrote:

> [...]
> trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić

Gorzej, kiedy ma się zainstalowany taki ściemniacz w pokoju z
telewizorem, a układ pokoju jest taki, że chcąc nie chcąc - telewizor
stoi na wprost ściemniacza. Każda zmiana kanału, ściszenie albo
pogłośnienie telewizora skutkuje zmianą oświetlenia :-))))))) Znam
taki przypadek :-)))) Na szczęście - nie w moim mieszkaniu.
Natychmiast wymontowałabym dziada ;-)

Ania

7. Data: 2012-04-12 09:37:20

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Apr 2012 01:00:34 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):
> Każda zmiana kanału, ściszenie albo
> pogłośnienie telewizora skutkuje zmianą oświetlenia
Ściemniacz reaguje tylko na zaprogramowany wcześniej przycisk a nie na
każde użycie pilota.
Wynajdujesz na pilocie jakiś nieużywany czy mało znaczący przycisk, i
przyuczasz ściemniacz, że ma reagować właśnie na niego. Sprawdzone (na Elda
Forum), działa.

8. Data: 2012-04-12 13:59:58

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przy najbliższej okazji zapytam nieszczęśników, czy da się u nich tak
zrobić ;-)

Ania

fototapeta
Szukam zamka pod klamke z zatrzaskiem z zewnatrz
Jak przechowywać płytki DVD?
Domy z bloczków
Zelmer Explorer - nie włacza sie