Sos -syrop ???

1. Data: 2001-05-10 14:13:37

Temat: Sos -syrop ???
Od: "MaF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wydaje mi sie, ze widzialem lub slyszalem o takim sosie slodkim, gestym,
ciemnym np do polania lekko, plastrow schabu nadziewanego sliwkami
suszonymi.
Czy ktos to zna?
MarekF

1. Data: 2001-05-10 22:10:58

Temat: Re: Sos -syrop ???
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie, ze widzialem lub slyszalem o takim sosie slodkim, gestym,
> ciemnym np do polania lekko, plastrow schabu nadziewanego sliwkami
> [...]

Hejka;)))

Moze chodzi o sos sliwkowy, ktory sie podaje do schabu??

Pozdrawiam,

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-05-10 22:52:58

Od: "MaF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz
wlasnie o to mi chodzi ale niewiem jak go zrobic. Masz przepis?
MarekF

1. Data: 2001-05-11 12:34:06

Od: "Kaliope" <b...@m...mw.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za odpowiedz
> wlasnie o to mi chodzi ale niewiem jak go zrobic. Masz przepis?

Witaj;)))

Sos sliwkowy... robie tak:

Obsmazam schab na patelni, na ta patelnie (na ktorej obsmazalam miesko)
wlewam cwierc szklanki bialego wina, jezeli nie mam wina to rosolek,
mieszam, chwile gotuje, a nastepnie dodaje 2 szklanki goracego rosolu,
wrzucam sliwki (zalewam je wczesniej goraca woda) i to sie wszystko pieknie
dusi (dodaje sol i jakies przyprawki, zawsze gozdzika i majeranek, a poza
tym co wpadnie pod reke), gdy chce zeby byl bardzo gesty dodaje make
rozbeltana w wodzie i dusze, az sie maka zagotuje.

Niestety nie mam dokladnego przepisu, wiekszosc rzeczy robie "na oko" i
dysponuje jedynie metoda opisowa moich dzialan;)

Z pozdrowieniam,

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-05-11 16:49:39

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaliope" <b...@m...mw.gov.pl> napisał w wiadomości
..

> [...]
> tym co wpadnie pod reke), gdy chce zeby byl bardzo gesty dodaje make
> rozbeltana w wodzie i dusze, az sie maka zagotuje.

witam

proponuje zamiast bialego wina dac czerwone, ale dopiero na sam koniec do
tego troche miodu migdałow i rodzynek

aha wini koniecznie wytrawne

pozdrawiam busek

1. Data: 2001-05-14 09:29:32

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Kaliope

> slodkim, gestym,
>
> Hejka;)))
>
> Moze chodzi o sos sliwkowy, ktory sie podaje do schabu??

A jedliście może z sosem żurawinowym? Raczej się nim nie polewa, bo b.
gęsty, ale smakowity jak nie wiem co:

słoiczek dżemu żurawinowego niskosłodzonego
2 kwaśne jabłka
3 łyżki octu winnego
1/2 szklanki cukru
szczypta imbiru
szczypta cynamonu
2-3 goździki
garść namoczonych małych rodzynek
garść posiekanych drobno orzechów włoskich

Gotujemy syrop z cukru, octu i 3 łyżek wody. Jabłka kroimy w drobną
kostkę i gotujemy do zeszklenia w syropie. Dodajemy przyprawy,
gotujemy jeszcze chwilę. Dodajemy dżem z żurawin, orzechy i rodzynki,
mieszamy, gotujemy na maleńkim ogniu jeszcze 2 minuty. Podajemy do
schabu, wędlin, serka cammembert panierowanego, na zimno lub gorąco.

Można przechowywać w zamkniętym słoiczku nawet dosyć długo, bo słodki
i nieźle się trzyma.

Ja często robię bez imbiru, bo nie lubię.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Przeczytajcie - nie dla wrazliwych
Woda
Kurczak po koreańsku (z morelami) szukam przepisu
Super ciastka!!!
Sonda - Polskie Śniadanie