Sos winegret według Anne Willan (SAŁATKI, Wiedza i Życie)

1. Data: 2005-03-07 08:42:59

Temat: Sos winegret według Anne Willan (SAŁATKI, Wiedza i Życie)
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Typowy przepis na sos winegret to: jedna część octu winnego na trzy części
oleju.
Proporcje te można zmieniać, a także wzbogacać sos o inne składniki.
Można też dodać świeże zioła, takie jak rozmaryn lub tymianek.
1. Ubić (trzepaczką w kształcie rózgi) w małej misce 60 ml (4 łyżki) octu
winnego z solą i pieprzem. Aby zaostrzyć smak sosu, dodać 2 łyżeczki
musztardy.
2. Ubijając (trzepaczką w kształcie rózgi), stopniowo dodawać 180 ml (12
łyżek) oleju, aż do zgęstnienia sosu. Przyprawić do smaku.
Przechowywanie sosu
Sos winegret z dodatkiem musztardy, przechowywany w szczelnie zamkniętym
naczyniu w temperaturze pokojowej, zachowuje świeżość do tygodnia. W miarę
potrzeby przelewamy go do innego naczynia i przyprawiamy.
Dodatki do sosu winegret
Oprócz ziół, na przykład rozmarynu, tymianku, mięty, oregano, szczypiorku,
natki pietruszki czy estragonu, do sosu winegret można dodawać wiele innych
przypraw. Ciekawe smaki uzyskamy dodając czosnek, szalotkę, chili, chrzan,
orzechy, miód, nasiona lub przeciery z owoców jagodowych"

Pozwoliłem sobie na ten cytat, bowiem ten sos winegret przypomina w swej
konsystencji raczej majonez, niż ogólnie znany wodnisty płyn (otrzymany w
wyniku potrząsania soku z cytryny lub octu, razem z oliwą, w zamkniętym
słoiku).
Pozdrowienia!
Tadeusz

1. Data: 2005-03-07 09:10:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 7 mars 2005 ŕ 09:42:59, dans <d0h467$9cv$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Sos winegret z dodatkiem musztardy, przechowywany w szczelnie zamkniętym
> naczyniu w temperaturze pokojowej, zachowuje świeżość do tygodnia.

A co sie w nim zepsuje po tygodniu ? Ocet, olej, musztarda ? A moze
sol lub pieprz ?
;)

Ewcia

--
Niesz

makaron z krewetkami...
udziec z indyka - moja miłość, eksperymentów część dalsza
[troche OT]Gdzie w Wawie pizzeria?
sos mietowy
Jak się robi "frytki talarki" - takie które podają w restauracji ?