Specjalny garnek do ryzu?

1. Data: 2000-06-06 19:23:47

Temat: Specjalny garnek do ryzu?
Od: s...@a...com.pl (Slawek Lipski) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy zna ktoś takie cudeńko? Elektryczny garnek w który wsypujemy ryż,
zalewamy, włączamy, wracamy po jakimś czasie, wyłączamy i wyjmujemy
ugotowany ryż.
Cały dowcip oczywiście w tym, żeby po wyjęciu ryżu większa jego część
*nie* została w formie przypalenizny.

Jeśli tak, to gdzie to można w Polsce dorwać?

Znajomi chcą sobie coś takiego zamówić z Ameryki, a im pukam w czoło,
że to nie te czasy, a tam i tak wszystko z Chin i Tajwanu;)

*
Slawek Lipski, Altkom Akademia Warszawa, POLAND
s...@a...com.pl CLI, CLP, MCP
*

1. Data: 2000-06-06 20:35:06

Temat: Re: Specjalny garnek do ryzu?
Od: "Beata" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Slawek Lipski" <s...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
>
> Znajomi chcą sobie coś takiego zamówić z Ameryki, a im pukam w czoło,
> że to nie te czasy, a tam i tak wszystko z Chin i Tajwanu;)

Mam taki garnek i jestem bardzo zadowolona. Moj garnek jest tez zrobiony w
Chinach i jak do tej pory (ponad 2 lata)nie bylo z nim problemu. Nie
zamienilabym sie na zaden inny czy gotowanie na kuchence elektrycznej czy
gazowej. Super sprawa taki "garnek". Niestety nie wiem gdzie w Polsce mozna
kupic takie cudko.
Pozdrawiam.
Beata

1. Data: 2000-06-07 05:29:07

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata napisał(a) w wiadomości: <8hjn7l$8up4@lena.man.rzeszow.pl>...

Stadion X lecia - takie sklepiki wietnamskie - wydaje mi sie ze tam mozna
cos takiego kupic

Marek

1. Data: 2000-06-07 06:37:51

Od: "Elwood" <r...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek Lipski" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> *nie* została w formie przypalenizny.
>
> Jeśli tak, to gdzie to można w Polsce dorwać?
A może najtaniej będzie nauczyć się gotować ryż? A jak komuś zostaje część w
formie przypalenizny to ma za duży ogień podczas gotowania i nie miesza go
delikatnie podczas gotowania.
Pozdrawiam
Boże specjalny garnek do ryżu..hihihi, a może specjalna patelnia do
jajecznicy i specjalny czajnik do gotowania wody, żeby się niektórym
mistrzom nie przypalała?

--
____________________
Elwood

1. Data: 2000-06-07 07:06:23

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elwood napisal:

> (...)
> Boże specjalny garnek do ryżu..hihihi, a może specjalna patelnia do
> jajecznicy i specjalny czajnik do gotowania wody, żeby się niektórym
> mistrzom nie przypalała?

Życie należy sobie ułatwiać (oczywiście w miare możliwości). Nie
gotujesz chyba na ognisku czy kuchni węglowej? Taki garnek do ryżu
ma dodatkową zaletę, że można ten ryż w nim zostawić i pozostaje
gorący. Poza tym chyba był smakowo lepszy - ale to mogło zależeć
od gatunku ryżu (i garnek i ryż były z Japonii)

Krycha

1. Data: 2000-06-07 09:04:56

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopóki nie znajdziesz tego cudownego garnka, proponuję Ci następujący sposób
gotowania ryżu:
Dopasuj sobie dwa garnki tak, żeby jeden można byo postawić na drugim i dno
tego małego moczyło się w wodzie nalanej do dużego.
W mały garnek wsyp ryż, wlej dwa razy więcej wrzącej wody, postaw na ogniu,
gotuj pod przykryciem parę minut, aż przynajmniej połowa wodyu zostanioe
wchłonięta. (oczywiście sól i ew, inne przyprawy w tym momencie)
Postaw garnek z ryżem na tym dużym tak żeby dno małego było choć trochę
zanurzone. Woda w dużym powinna być wrząca.Mały garnek ciągle przykryty.
I tak gotuj , na małym ogniu ok.20 - 25 minut. Można dłużej.
Ryż wychodzi pyszny. A zaletą tego jest to, że można dodawać do ryżu różne
przyprawy (np.jarzynkę zamiast soli + szafran lub kurkumę dla zażółcenia +
łyżkę masełka )...

Ania K.

1. Data: 2000-06-07 17:00:55

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Elwood wrote:

> [...]
> Boże specjalny garnek do ryżu..hihihi, a może specjalna patelnia do
> jajecznicy i specjalny czajnik do gotowania wody, żeby się niektórym

Boze, specjalna maszyna do prania ubran? Przeciez mozna recznie! Lodowka? Po
co, przeciez mozna kupowac ze sklepu codziennie. Plyn do mycia podlogi? Po co,
przeciez mozna szorowac szrobrem na kolanach, az bedzie czysta. A po co biezaca
woda, mozna przyniesc we wiadrach ze strumienia, itd, itp.

Garnek do ryzu jest fantastyczny, ryz zawsze wychodzi dokladnie tak samo. Nigdy
inaczej ryzu nie gotuje, choc przez lata gotowalam w normalnych garnkach, az w
koncu dostalam ten chinski, i nic innego nie chce. Moje proporcje na ten garnek
sa: 1.5 ryzu plus 2 wody na bialy ryz i 1 ryzu plus 3 wody na brazowy ryz.
Magdalena

1. Data: 2000-06-07 17:56:10

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>garnek
>sa: 1.5 ryzu plus 2 wody na bialy ryz i 1 ryzu plus 3 wody na brazowy ryz.

hehem, popieram;-))
i czy mozna by, Magdaleno, poprosic o dokladniejsze dane odnosnie tego
garnka? Nabylas go w chinskim sklepie? Jakies cechy
charakterystyczne/:-))?? Bo moze sie skusze nabyc takowy tu przed powrotem
do Polski..

pozdrawiam

Agnieszka

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-06-07 22:01:43

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

> [...]
> garnka? Nabylas go w chinskim sklepie? Jakies cechy
> charakterystyczne/:-))?? Bo moze sie skusze nabyc takowy tu przed powrotem

W kazdym chinskim, wietnamskim czy japonskim sklepie. Moj garnek ma okolo .75
litra. Sklada sie z 4 czesci: Glownego garnka, ktory ma w sobie grzalke, wkladu
aluminiowego (niestety, nie moglam dostac wkladu stalowego), pokrywki i kabla
elektrycznego. Wsypujesz ryz, nalewasz wode, przykrywasz pokrywka (ma dziurke do
ulatywania pary), wciskasz guzik i za 20 minut jest gotowy sypki ryz.
Magdalena

1. Data: 2000-06-07 22:52:34

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Elwood" <r...@b...wroc.pl> wrote:

>A może najtaniej będzie nauczyć się gotować ryż? A jak komuś zostaje część w
>formie przypalenizny to ma za duży ogień podczas gotowania i nie miesza go
>delikatnie podczas gotowania.

A czy ryz w woreczkach nie zalatwia sprawy. Gotuje takie od dawna i jeszcze
nigdy nie udalo mi sie przypalic a watpie zebym byl takim geniuszem w
nieprzypalaniu.

Pozdrawiam.

Lechu

Nowy adres