Stomatolog - niedokończony zabieg (przez NFZ)

następny post »
Data: 2011-02-06 09:04:02
Temat: Stomatolog - niedokończony zabieg (przez NFZ)
Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

Witam
Nie wiem czy ta grupa, to najlepsze miejsce na ten post, ale wg mnie (poza
pl.soc.prawo) też.
Poczytajcie, może nie ja jeden miałem taki przypadek...

Zgłosiłem się do gabinetu stomatologicznego na usunięcie korzenia.
Stomatolog miał również kontrakt z NFZ i przyjął mnie.
W połowie ekstrakcji (po dobrej godzinie męczarni) okazało się, że jego
druga połowa nie daje się za żadne skarby usunąć. Dopiero w tym momencie,
zdecydował się na wykonanie zdjęcia rtg. Zdjęcie wykazało niedoleczone
kanały i na ten fakt zwalił winę za ból i pozostawił mnie z połową
korzenia w krwawiącej szczęce.
Podał mi kontakt do 3 szpitali/klinik, które posiadały wydziały chirurgii
stomatologicznej i zasugerował, aby tam dokończyć zabieg. Powiedział, że
mam na to 2 tygodnie, gdyż po tym czasie mogę mieć komplikacje. Wspomniał
o kolejkach na zabiegi przez NFZ i podał mi też namiary do swojego
znajomego chirurga dentystycznego - oczywiście gabinet prywatny.
Zasugerował, abym nikomu nie mówił, że przyjął mnie przez NFZ - a
prywatnie. Podobno miało to uczynić procedurę mniej skomplikowaną. Nie
wypisał mi też żadnego skierowania. Stwierdził, że nie posiada takiej
możliwości.

Następnego dnia (po nocy na antybiotyku i Ketonalu Forte) udałem się do
kliniki stomatologicznej - świadczącej też usługi przez NFZ. Opowiedziałem
o moim przypadku. Od razu poproszono mnie o okazanie SKIEROWANIA od
lekarza, który NIE DOKOŃCZYŁ zabiegu. Z racji, że takowego nie posiadałem,
obsłużono mnie ODPŁATNIE. Usługa (z rtg) kosztowała mnie 255zł. Gdybym
miał informację, że zabieg został rozpoczęty przez NFZ - przez NFZ
zostałby dokończony.

Co myślicie o tej przygodzie?
Czy mam prawo domagać się (od lekarza, który rozpoczął proces ekstrakcji)
zwrotu kasy, wydanej na dalszy zabieg?
Czy miał prawo nie wydać mi skierowania i nie wydać mi informacji o
przebiegu niedokończonego zabiegu?

-------
Negatyw
-------