TATAR

1. Data: 2005-10-21 07:12:41

Temat: TATAR
Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

siema - jak przyrządzacie tatara? Prosze o wasze ulubione propozycje

CAT

--

http://kevan.org/brain.cgi?Catalyst

2. Data: 2005-10-21 08:38:53

Temat: Re: TATAR
Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Catalyst wrote:
> siema - jak przyrządzacie tatara? Prosze o wasze ulubione propozycje
>
> CAT

Surowa wołowina mielona + posiekana cebulka + drobno pokrojony ogórek
kiszony + żółtko surowe + sól + pieprz. Wymieszać, zjeść.

mojra, co lubi, ale ze sto nie jadła (tatara)

3. Data: 2005-10-21 08:40:46

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Surowa wołowina mielona + posiekana cebulka + drobno pokrojony ogórek
> kiszony + żółtko surowe + sól + pieprz. Wymieszać, zjeść.
>

> mojra, co lubi, ale ze sto nie jadła (tatara)

Nie mielona wołowina ale siekana....a jeszcze lepsiejsza konina
jest...poledwica konkretnie....chociaz udziec tez ujdzie..

a wogóle to najlepsiejszy jesiotr.....mmmmm

i dodatkowo grzybki marynowane......

i koniecznie dobrze zamrozona wódeczka....czysta.....

Marek

4. Data: 2005-10-21 08:44:53

Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> mojra, co lubi, ale ze sto nie jadła (tatara)
do tego przyprawa w płynie - maggi czy jakoś tak :)
Mój tata lubi do tego kapary :)

CAT

5. Data: 2005-10-21 08:45:10

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Surowa wołowina mielona + posiekana cebulka + drobno pokrojony ogórek
> kiszony + żółtko surowe + sól + pieprz. Wymieszać, zjeść.

a oliwa? cytryna? sardynka? grzybek marynowany?
no i nie każda wołowina, no i raczej nie mielona
Pozdrawiam - Agnieszka

6. Data: 2005-10-21 11:07:56

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> a oliwa? cytryna? sardynka? grzybek marynowany?
> no i nie każda wołowina, no i raczej nie mielona
> Pozdrawiam - Agnieszka

Prawidlowy tatar jest przyrzadzany z siekanej (nie mielonej a wlasnie
siekanej, czy raczej "zdzieranej" nozem) poledwicy wolowej
A ze w sklepie czesto mozna kupic metke tatarska (mnie osobiscie najbardziej
smakuje z dudy-najbardziej przypomina prawdziwego tatara) z wlasnie
mielnoego miesa wolowego, lub czesciej wolowo-wieprzowego to juz inksza
inkszosc
Dyskusja na temat tatara przypomina mi dyskusje na temat szaszlykow
Prawdziwe szaszlyki sa robione z poledwicy baraniej, reszta to podroby

a a propos tatara i przypraw/dodatkow
1. cebulka drobno posiekana
2. pieczarki marynowane (lub inne grzybki-dla rozpustnikow borowiki)
3. ogorek (tu rozne szkoly jedni wola kiszone inni konserwowe)
4. zoltko jajka (obowiazkowo wg mnie)
5. sardynki wedzone (nie kazdy lubi ten dodatek)
6. kapary
7. oliwki
8. oliwa z oliwek koniecznie najlepsza (extra virgine chyba tak sie to pisze
heh - z pierwszego tloczenia na zimno)
9. magi
10. sol
11. pieprz
12. papryka ostra (nie kazdy lubi)
13. chili (patrz wyzej)
14. czosnek (dla mnie obowiazkowo)
15. tabasco (dla lubiacych)

Idealem jest podanie dodatkow w miseczkach oddzielnie i kazdy dobiera sobie
co i ile lubi
tak samo z przyprawami, choc ja zawsze przyprawiam (lekko) od razu jak robie
i zostawiam na ok. 1 godzine w lodowce
UWAGA lubi ciemniec !!!
Na talezyk nakladam "kupke" tatara robiac po srodku wglebienie w ktore
wbijam surowe zoltko
Najlepiej smakuje schlodzony
z dobrze zmrozona wodeczka

Pozdrawoiam i zycze smacznego
Kondziorek
p.s. a co powiecie na carpaccio??
nie kazdy lubi ale mnie to smakuje
tylko drogie oj drogie :(

7. Data: 2005-10-21 11:38:51

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dyskusja na temat tatara przypomina mi dyskusje na temat szaszlykow
> Prawdziwe szaszlyki sa robione z poledwicy baraniej, reszta to podroby

prawidłowy to z konia jest...reszta to podoby..;))))))))

ale konia z rzedem temu kto wie gdzie w dzisiejszych czasach konia mozna do
jedzenia dostac...;))))))

za to bardzo smaczne sa z ryb tatary..a najlepszy jaki jadłem to z jesiotra
był...(jesiotr nabyty kiedys u ruskich na targu)

ale to tez juz historia...::)))))))))))))

M.

8. Data: 2005-10-21 12:17:20

Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Idealem jest podanie dodatkow w miseczkach oddzielnie i kazdy dobiera sobie
> co i ile lubi

Moja mama tak robi, z tym ze mniejszy repertuar dodatków :)

CAT

9. Data: 2005-10-21 12:58:45

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:djakdt$9b0$1@news.lublin.pl...

> Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

(ciach)

> [...]
jesiotra
> był...(jesiotr nabyty kiedys u ruskich na targu)
>
> ale to tez juz historia...::)))))))))))))

Przyznaje racje calkowita
Tatar...

Polędwica wołowa to jest to mięsko... (bo dostępu do polędwicy z konia
zabitego podczas bitwy raczej nie masz).
Mięska się nie mieli tylko skrobie nożem w poprzek włókien - tak, żeby żadna
żyłka do naszego tatara się nie dostała, co jakiś czas trzeba włókna odciąć,
żeby się łatwo skrobało, ale tego do tatara się nie dodaje.
Takie surowe mięsko doprawiasz solą, pieprzem, olejem i żółtkiem (surowym),
dodajesz drobniutko pokrojoną cebulkę i dokładnie mieszasz...
Czasem żeby było "elegancko" podaje się taką kupkę mięska (doprawionego
solą, pieprzem i olejem) z dziurką w środku i tam przepiórcze jajeczko, a
naokoło dekoracja z cebulki... Ale moim zdaniem najlepszy smakowo jest tatar
dokładnie wymieszany jak się troszkę przegryzie stojąc z godzinkę, dwie w
lodówce...
Jeśli chodzi o proporcje no cóż to jest kwestia smaku, ale ja na 100g mięska
dałabym jedno żółtko kurze, lub ze 3 jajeczka przepiórcze (jajko przepiórcze
to prawie samo żółtko ;-))) ) i jedną małą cebulkę (tak ze 4 cm średnicy -
nie wiem ile to może ważyć) ale ja lubię dość dużo cebulki do tatara...

Z jednym zastrzezeniem

U mnie w sklepie bywa konina

Kabanosy konskie, kielbasa konska

fakt ze to niewiele ale jednak coz (kabanosy konskie sa przepyszne po
uprzednim lekkim podsuszeniu i sciagnieciu skorki z nich-lub na odwrot:) )

Pozdrawiam

Kondziorek

10. Data: 2005-10-21 17:35:32

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <djai6b$rft$1@polsl.gliwice.pl>, "Kondziorek" <p...@g...pl>
wrote:

> Prawidlowy tatar jest przyrzadzany z siekanej (nie mielonej a wlasnie
> siekanej, czy raczej "zdzieranej" nozem) poledwicy wolowej

Właśnie. nie mielonego, nie siekanego, a skrobanego mięsa. I prwdę
mówiąc, gatunek tej wołowiny gra już wtedy drugorzędbą rolę, bo przy
skrobaniu wsyzstkie żyłki i włókna zostają. źPolędwicę można posiekać, a
od biedy i zmielić, chociaż może nie w klasycznej maszynce, a w
malakserze.

Władysław

Nowości Winnic Mołdowy
jaki mikser