TSH u dziecka

1. Data: 2007-09-24 14:15:49

Temat: TSH u dziecka
Od: " Ania" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dzisiaj odebrałam wyniki badań hormonów tarczycy u mojego 5 letniego dziecka.
TSH 8,57 (norma do 4)
FT3 3,70

Proszę, napiszcie co to oznacza dla mojego dziecka i czy bardzo znacznie norma
jest przekroczona? Mam skierowanie do endokrynologa ale do tego czasu chyba
oszaleję.

Dzięki za info

2. Data: 2007-09-24 16:44:38

Temat: Re: TSH u dziecka
Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Wrz, 16:15, " Ania" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
> jest przekroczona? Mam skierowanie do endokrynologa ale do tego czasu chyba

Witam :) Prosze nie szalec :)
Poziom TSH jest podwyzszony, co swiadczy najprawdopodobniej o
poczatkach niedoczynnosci tarczycy (spokojnie, to sie leczy, wazne, ze
juz jest umowiona wizyta u lekarza). Jesli chodzi o FT3 nie wiem w
jakich jednostkach jest podany wynik (jesli w pmol/l - jest na dolnej
granicy normy, co potwierdzaloby poczatki niedoczynnosci).
Rozpoznanie niedoczynnosci tarczycy u dzieci jest niezwykle wazne, by
w pore moc rozpoczac leczenie (podawanie hormonu tarczycy, by zapewnic
prawidlowy rozwoj dziecka).
Wydaje mi sie, ze powinnas powtorzyc badania krwi (tzn. poziom FT3,
FT4, TSH) jeszcze raz przed wizyta u lekarza (nie wiem, na kiedy
planowana jest wizyta), by miec jakies porownanie. Dobrze byloby
wykonac rowniez USG tarczycy.
Spokojnie czekaj na wizyte i opinie endokrynologa.
Pozdrawiam i zycze duzo zdrowia :)

--
Maja

Czemu na tej grupie jest tak malo postów?
lekarz od kregoslupa w Warszawie
Lekko zdretwiale palce Scierpnięte nogi
Jak ogłosić w internecie stronę zajmującą się medycyną alternatywną?
Gnicie nerki