Tatar z kurczaka

231. Data: 2016-10-12 18:52:44

Temat: Re: Tatar z kurczaka
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie się da. To straszne, ale w krótkim czasie Chińczycy wybili u siebie
> prawie wszystkie wróble i dużo innych gatunków. Skutki tego były tragiczne,
> nie tylko dla ptaków. Kiedy ptaków zabrakło, na uprawy ruszyły plagi
> szarańczy i innych szkodników, które w normalnych warunkach były przez te
> ptaki zjadane. Szkodniki zjadły uprawy prawie doszczętnie i w Chinach
> zapanował głód, który trwał 3 lata! Szacuje się, że w jego wyniku zmarło w
> Chinach około 30 mln ludzi... Taki był bilans bezsensownej wojny z wróblami...

Może w Chinach. I w Kielcach.

232. Data: 2016-10-13 11:24:36

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-11 o 18:43, Ikselka pisze:

> Dzisiaj? - dla dobrego człowieka NIGDY nie było problemu, czy wolno, czy
> nie :->

Proszę zdefiniować tego "dobrego człowieka".

233. Data: 2016-10-13 11:25:05

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-11 o 23:21, Animka pisze:

> Sąsiad nie dba widocznie o te krówki. Współczuję Ci.

To nawet nie chłop. Handlarz który okazyjnie kupuje, przeważnie małe
cielaki, odchowuje przez jakiś czas i sprzedaje.

234. Data: 2016-10-13 23:41:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Oct 2016 11:24:36 +0200, Trybun napisał(a):

> Proszę zdefiniować tego "dobrego człowieka".

Przecież właśnie powyżej zdefiniowałam.

235. Data: 2016-10-15 01:25:52

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-11 o 23:41, Animka pisze:

> Poprawiłam literówkę. innych może nie widzę teraz.

OK :-)

--
animka

236. Data: 2016-10-15 01:32:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-12 o 00:09, Ikselka pisze:

> [...]
> Jakiś (nie!)ludzki pomiot wyrzucił tę istotkę maleńką na ziąb, deszcz i
> zatracenie.
> Co to maleństwo przeżyło, zanim przebyło drogę do nas z (jak przypuszczam)
> dalekosąsiedzkich pustych obecnie letniskowych posesji, samo wobec
> przerażajacego świata wokoło, to ja nawet nie chcę wiedzieć, a ona mam
> nadzieję że już nie pamięta... Teraz już jest naszą najmilszą iskiereczką
> Pusią. Zaopatrzona medycznie, odrobaczona, odżywiona.
>
> http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d9647224605f3ec0
>
> Tak więc mam trzy koty w domu. Marzy mi się jeszcze jakiś pasiasty rudasek,
Dobrze, że nie masz uczulenia na sierść

--
animka

237. Data: 2016-10-15 11:36:09

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-13 o 23:41, Ikselka pisze:

> Przecież właśnie powyżej zdefiniowałam.

No nie bardzo. Jedno co wiem, w Twoich oczach "dobry człowiek" to ktoś
kto - pisząc wprost - nie używa bezpośrednio siły fizycznej wobec
zwierzaków. Ja to widzę tak że jest to nie do uniknięcia, np. nie da się
słowami wytłumaczyć psu że nie wolno mu rozgrzebywać ogródka, czy
"napaskudzić" na wycieraczkę pod drzwiami..

238. Data: 2016-10-15 18:52:35

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> słowami wytłumaczyć psu że nie wolno mu rozgrzebywać ogródka, czy
> "napaskudzić" na wycieraczkę pod drzwiami..

Można psztłumaczyć coś psu bez użycia siły - bez problemu,
ale zgadzam się, że może być to trudne lub niemożliwe w pszypadku
szczeniaka.
Stary mądry pies rozumie bardzo wiele z ludzkiej mowy.
Na pewno bez problemu rozumie dokładnie, małe kilkaset słuw (ze 150 na
pewno).
U wielu psuw można to prosto i dokładnie sprawdzić, na pewno dla dużyh
kilkudziesięciu słuw.
A dodać do tego należy intonację i gesty.
Więc na pewno bez problemu można mu pszetłumaczyć to czy tam to jest
beeeeee.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

239. Data: 2016-10-15 20:45:55

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-15 o 11:36, Trybun pisze:

> [...]
> się słowami wytłumaczyć psu że nie wolno mu rozgrzebywać ogródka, czy
> "napaskudzić" na wycieraczkę pod drzwiami..

Uderzysz psa i efekty tego co zrobił pies będą coraz większe.
My juz w pracy wzywaliśmy policję, bo chłop. który mieszkał w tym samym
budynku bił psa i pies już to robił ze strachu.
Oczywiście pies został temu chłopu zabrany. Jakaś rodzina się nim
zaopiekowala.

--
animka

240. Data: 2016-10-16 11:08:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
> budynku bił psa i pies już to robił ze strachu.
> Oczywiście pies został temu chłopu zabrany. Jakaś rodzina się nim

Uff. Dręczycielom zwierząt należałoby obcinać ręce.

--
XL

Mastercook kuchenka gazowa
Cenzura PIS