,,Ten wasz dobry Bóg!"

1. Data: 2018-11-03 09:58:13

Temat: ,,Ten wasz dobry Bóg!"
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Typowa zagrywka lewacka ,,Ten wasz dobry Bóg stworzył Szatana!"
Nie stworzył.
Szatan to BRAK (przez odrzucenie) Boga.
Nie można stworzyć BRAKU CZEGOŚ.
Bóg nie stworzył BRAKU SIEBIE.
Stworzył człowieka jako wolną istotę - wolną co do wyboru między przyjęciem
a odrzuceniem.

https://m.demotywatory.pl/4884752
--
XL

2. Data: 2018-11-03 10:13:01

Temat: Re: ,,Ten wasz dobry Bóg!"
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/11/2018 o 08:58, XL pisze:
> [...]
> Bóg nie stworzył BRAKU SIEBIE.
> Stworzył człowieka jako wolną istotę - wolną co do wyboru między przyjęciem

oddaj zebro

--
gazebo

3. Data: 2018-11-03 13:00:53

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-03 o 09:58, XL pisze:
> [...]
> Bóg nie stworzył BRAKU SIEBIE.
> Stworzył człowieka jako wolną istotę - wolną co do wyboru między przyjęciem

To żeś wyczytała... :)
Czyli wasz bóg nie jest wszechmogący.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2018-11-03 14:16:39

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.11.18 um 13:00 schrieb Kviat:

> To żeś wyczytała... :)
> Czyli wasz bóg nie jest wszechmogący.

Nic nie poradzisz, bo ona glosi tu herezje. Szatan w chrzescijanstwie to
upadly aniol, a wiec stworzony, ktory najpierw odznaczal sie poboznoscia
i pieknem, ale zbuntowal sie przeciw bogu i posiada odtad czasowa wladze
nad upadlym swiatem oraz innymi zlymi duchami. W islamie szatan to jeden
z dzinow, czyli istot duchowych istniejacych w swiecie niewidzialnym
wsrod aniolow i demonow. Moga byc dobre i zle dziny - pierwsze na
podobienstwo aniolow strozy towarzysza ludziom, drugie sklaniaja do
zlego, a mezczyzn uwodza. W judaizmie szatan jest natomiast metafora
"sklonnosci do zlego", wrodzonej checi sprzeciwiania sie bogu (rodz.
6:5, 8:21).
Zlo natomiast wedlug Augustyna to wynik wolnej woli czlowieka, ktory z
powodu grzechu pierworodnego te wole, czyli widzenie dobrego utracil. Od
Augustyna filozofowie sredniowieczni traktowali zlo jako nierzeczywiste,
niedostatek, brak. I tak slepota to brak widzenia, zimno brak ciepla, a
zlo nieobecnosc dobra albo boga.

Innym problemem to rzekoma wszechmoc boza, bo jesli bog jest
wszechmocny, to powinien byc niezmienny. Ale jesli cos stwarza, czego
wczesniej nie bylo, to znaczy, ze sie zmienil (a na dodatek nie
przewidzial, ze mu sie anioly zbuntuja, wzglednie pozwolil na to), a
wiec nie jest wszechmocny.

Kiedys za takie rozwazania palono na stosie. ;-) Bylbym wiec sie wesolo
smazyl w towarzystwie kol. XL. :-)

--
saluto
Silvio Balconetti

5. Data: 2018-11-03 14:36:21

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-03 o 14:16, Silvio Balconetti pisze:

> Nic nie poradzisz, bo ona glosi tu herezje. Szatan w chrzescijanstwie to

Ja to wiem. I się przyzwyczaiłem. Nawet gorzej, bo każdy katolik to wie.
Ale ikselka lubi naginać rzeczywistość, gdy wydaje jej się, że coś
pasuje do jej tezy. Wyczytała coś w internetach, sekundy nie poświęciła
na zastanowienie się i wymyśliła sobie, że tym zakasuje grupowych
ateuszy :):)
Pokrętna "logika", że szatan to brak boga, jest starsza od internetu,
ale ikselka dopiero teraz na to się natknęła, dokonała "odkrycia" i
postanowiła się tym pochwalić :)

> W judaizmie szatan jest natomiast metafora
> "sklonnosci do zlego", wrodzonej checi sprzeciwiania sie bogu (rodz.
> 6:5, 8:21).

Czyli również to dzieło boga.
Po kiego diabła bóg daje małemu dziecku niechęć do siebie? ;)

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2018-11-03 14:51:57

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.11.18 um 14:36 schrieb Kviat:

> [...]
> pasuje do jej tezy. Wyczytała coś w internetach, sekundy nie poświęciła
> na zastanowienie się i wymyśliła sobie, że tym zakasuje grupowych

Glupia sprawa, ale niektorzy grupowi ateusze studiowali obok nauk
spolecznych (socjologia, prawo, psychologia, kryminologia itd.) rowniez
teologie. :-)
A u mnie w bezplatnej gazetce reklamuja preparaty witaminowe i radza w
temacie witamin oraz pochylaja sie nad osobami cierpiacymi na artroze i
inkontynencje. To bylyby moze tematy do dyskusji, bo sprawa szczepionek
jakos stracila znaczenie? ;-)
A klamliwe media podaja, ze coraz wiecej chorych na odre, a
antyszczepionkowcy czuja sie niewinni. No i "akcja znicz" trwa i zbiera
zniwo. ;-)

7. Data: 2018-11-03 15:18:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Silvio Balconetti <s...@i...invalid> wrote:

> [...]
> i pieknem, ale zbuntowal sie przeciw bogu i posiada odtad czasowa wladze
> nad upadlym swiatem oraz innymi zlymi duchami.(...)

Bo widzisz, Biblię czyta sobie każdy. To było przewidziane. I to dlatego
jej treść musi być taka, aby trafiła do każdego. Do jednego trafić może
tylko tzw. opowieść z akcją, a inny z tej akcji wyciągnie wnioski wyższej
natury, bardziej uniwersalne i filozoficzne. Na tej samej zasadzie dla
jednych opowieść o Muminkach to tylko zmyślona historyjka o dziwnych
stworkach i ich przygodach, ale dla innych jest to przebogata w
filozoficzne aspekty o życiu opiwieść Prawdziwa. No, ale ty jesteś w tej
pierwszej grupie, więc trudno mi nawet wchodzić z tobą w dyskusję.

> [...]
> Augustyna filozofowie sredniowieczni traktowali zlo jako nierzeczywiste,
> niedostatek, brak. I tak slepota to brak widzenia, zimno brak ciepla, a

Brawo! Coś tam jednak do ciebie dociera...

--
XL

8. Data: 2018-11-03 15:48:34

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/11/2018 o 14:18, XL pisze:

> [...]
> filozoficzne aspekty o życiu opiwieść Prawdziwa. No, ale ty jesteś w tej
> pierwszej grupie, więc trudno mi nawet wchodzić z tobą w dyskusję.

to ktore fragmenty biblii uznajesz za rzeczywiste?

jak to jest w koncu z ta ryba, wybil Bucek wszystkie zwierzatka a ryby
zostaly czy jak to kurwa jest? to trzeba biologii i wiedzy zeby ryby
wpierdalac w poscie?

--
gazebo

9. Data: 2018-11-03 15:58:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://sjp.pwn.pl/sjp/infantylny;2561498.html

--
XL

10. Data: 2018-11-03 16:00:16

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-03 o 15:18, XL pisze:

> Bo widzisz, Biblię czyta sobie każdy. To było przewidziane. I to dlatego
> jej treść musi być taka, aby trafiła do każdego.

I przez każdego mogła być dowolnie interpretowana.
No przecież o to chodzi :):)

> [...]
> jednych opowieść o Muminkach to tylko zmyślona historyjka o dziwnych
> stworkach i ich przygodach, ale dla innych jest to przebogata w

To czym Biblia się różni od np. Władcy Pierścieni?

> Prawdziwa.

I napisana tak, aby trafiła do każdego. Czyli tak, jak np. Władca
Pierścieni.
Czyli jest prawdziwa, czy można interpretować jak się chce?
Nie możesz się zdecydować?

> Brawo! Coś tam jednak do ciebie dociera...

Odkryłaś właśnie, że dla ateuszy znajomość historii nie jest niczym
zaskakującym. To ty jesteś zaskoczona, gdy dowiadujesz się o ciemnych
sprawkach kościoła.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Zaduszki Środowe.