To jak tam, miłośnicy Rosji?

171. Data: 2014-11-19 19:56:34

Temat: Re: To jak tam, miłośnicy Rosji?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Nov 2014 12:44:13 +0100, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
et...

.net...

e.net...

> No, dla swini wszystko co ja przerasta to cielak :-)

Przerosłeś mnie tylko w jednej dziedzinie.

172. Data: 2014-11-20 20:54:19

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-18 o 19:10, XL pisze:
> [...]
alborku-przechwycily-rosyjski-samolot-nad-baltykiem/
8k274
> Przechwycenie to znaczy wykrycie i grzeczne zmuszenie do spier...

Jeżeli chce się uniknąć posądzenia o goebbelsowskie prowadzenie
propagandy, to powinni przestać używać takich określeń, o ile znaczy to
tylko tyle co napisałaś.
Przecie 'przechwycenie" kojarzy się z czym trudnym, z czymś groźnym itd.
A tu tylko chodzi o wykrycie lecącego samolotu i wymianie grzeczności.

173. Data: 2014-11-20 20:56:17

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-18 o 18:23, Chiron pisze:

> Trybun- jesteś mocarny
> :-)))))
> Niestety- fakty są przeciw temu, co twierdzisz. Rozumiem, że tym
> gorzej dla faktów
>

> --
>
> Chiron

Tylko w intelekcie, i to tylko w niektórym towarzystwie.

Jakie fakty? Faktami nazywasz poszczekiwanie piesków na jankeskim łańcuchu?

174. Data: 2014-11-20 20:56:45

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-18 o 19:21, XL pisze:

> Ba, już kiedyś tak mówił! - "kurica nie ptica, Polsza nie zagranica"...

Rozsądny Polak powinien marzyć o tym aby Rosjanie i Polacy znieśli tą
sztuczną granicę którą tych paru, no powiem delikatnie - szkodników,
próbuje nas podzielić.

175. Data: 2014-11-20 20:57:20

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-18 o 19:08, XL pisze:

> Nasza najlepsza tarcza to wystarczy nie robić sobie wroga z sąsiada i
> nie pchać się między młot a kowadło.
> Nie, nie wystarczy. Rozbiory i 2WŚ tego dowodzą.
> :-/
Są czymś zupełnie odwrotnym, to Rosjanie przynieśli nam wolność podczas
2WŚ.. Pisząc 'nam" mam na myśli zdecydowaną większość Polaków.

176. Data: 2014-11-20 20:58:31

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-18 o 19:09, XL pisze:

> Taktak, Niemcy i Rosjanie już są dobrzy :->

Niemcom uwierzyłby tylko idiota, oni do dzisiaj maja nas za kogoś
gorszego od siebie.. Bez żadnych zahamowań nazywają nas złodziejami,
mimo tego że pół Polski rozkradli a drugie pół zniszczyli.
Natomiast Rosjanie nie robią nic co by potwierdzało ich niecne plany
wobec Polaków. Zamach w Smoleńsku nic w tej materii nie zmienia. Jednak
nie ulega wątpliwości że nasze władze z wielką dbałością o detale hodują
sobie śmiertelnego wroga za wschodnią granicą.

177. Data: 2014-11-20 21:43:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Nov 2014 20:54:19 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
> Przecie 'przechwycenie" kojarzy się z czym trudnym, z czymś groźnym itd.
> A tu tylko chodzi o wykrycie lecącego samolotu i wymianie grzeczności.

Grzeczności na tyle, na ile trzeba.

178. Data: 2014-11-20 21:44:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Nov 2014 20:56:45 +0100, Trybun napisał(a):

> Rozsądny Polak powinien marzyć o tym aby Rosjanie i Polacy znieśli tą
> sztuczną granicę którą tych paru, no powiem delikatnie - szkodników,
> próbuje nas podzielić.

O jakiej "granicy" mówisz?

179. Data: 2014-11-20 21:44:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Nov 2014 20:57:20 +0100, Trybun napisał(a):

> to Rosjanie przynieśli nam wolność podczas
> 2WŚ.. Pisząc 'nam" mam na myśli zdecydowaną większość Polaków.

LOL

180. Data: 2014-11-20 21:50:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Nov 2014 20:58:31 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
> nie ulega wątpliwości że nasze władze z wielką dbałością o detale hodują
> sobie śmiertelnego wroga za wschodnią granicą.

Hodują??? - on zawsze tam był i nadal jest - w postaci ludzi podległych
Putinowi. Pozytywne jednostki nie czynią różnicy...

"DO PRZYJACIÓŁ MOSKALI

Wy, czy mnie wspominacie! ja, ilekroć marzę

O mych przyjaciół śmierciach, wygnaniach, więzieniach,

I o was myślę: wasze cudzoziemskie twarze

Mają obywatelstwa prawo w mych marzeniach.

Gdzież wy teraz? Szlachetna szyja Rylejewa,

Którąm jak bratnią ściskał carskimi wyroki

Wisi do hańbiącego przywiązana drzewa;

Klątwa ludom, co swoje mordują proroki.

Ta ręka, którą do mnie Bestużew wyciągnął,

Wieszcz i żołnierz, ta ręka od pióra i broni

Oderwana, i car ją do taczki zaprzągnął;

Dziś w minach ryje, skuta obok polskiej dłoni.

Innych może dotknęła sroższa niebios kara;

Może kto z was urzędem, orderem zhańbiony,

Duszę wolną na wieki przedał w łaskę cara

I dziś na progach jego wybija pokłony.

Może płatnym językiem tryumf jego sławi

I cieszy się ze swoich przyjaciół męczeństwa,

Może w ojczyźnie mojej moją krwią się krwawi

I przed carem, jak z zasług, chlubi się z przeklęstwa.

Jeśli do was, z daleka, od wolnych narodów,

Aż na północ zalecą te pieśni żałosne

I odezwą się z góry nad krainą lodów,

Niech wam zwiastują wolność, jak żurawie wiosnę.

Poznacie mię po głosie; pókim był w okuciach,

Pełzając milczkiem jak wąż, łudziłem despotę,

Lecz wam odkryłem tajnie zamknięte w uczuciach

I dla was miałem zawsze gołębia prostotę.

Teraz na świat wylewam ten kielich trucizny,

Żrąca jest i paląca mojej gorycz mowy,

Gorycz wyssana ze krwi i z łez mej ojczyzny,

Niech zrze i pali, nie was, lecz wasze okowy.

Kto z was podniesie skargę, dla mnie jego skarga

Będzie jak psa szczekanie, który tak się wdroży

Do cierpliwie i długo noszonej obroży,

Że w końcu gotów kąsać rękę, co ją targa."

",,D przyjaciół Moskali" jest utworem ukazującym poglądy Mickiewicza o Rosji
i narodzie Rosyjskim. Zarówno w nim jak i w innych utworach dokonuje on
rozdzielenia Rosjan na ludzi podległych carowi jak i na tych, którzy umieją
mu się przeciwstawić, chociaż przez to spotykają ich represje. Dlatego boi
się, że car może zawładnąć nawet nimi. Rosjanie nie są jeszcze
ukształtowanym w pełni narodem, dlatego łatwo nimi manipulować.

Wg Mickiewicza słowo ,,car" jest synonimem słowa ,,szatan" ponieważ w carze
dostrzega on tylko zło. Rządzi Rosją w sposób despotyczny i zagraża całemu
narodowi, jak i również, poprzez tworzenie podległego mu państwa, także
całemu światu. Taki pogląd o Rosji i władzy cara podzielali również inny
pisarze romantyczni tacy jak Juliusz Słowacki czy Zygmunt Krasiński. ,,Do
przyjaciół Moskali" jest poświęcone pamięci przyjaciół Mickiewicza i całemu
narodowi Rosyjskiemu."

http://sciaga.pl/tekst/32419-33-do_przyjaciol_moskal
i_interpretacja_wiersza_w_kontekscie_innych_utworow_
poety

Ludzie jak bogowie
Degeneracja
Zrobią ci wodę...