Tuńczyk, szlachetniejszy kuzyn makreli

11. Data: 2021-07-08 10:08:38

Temat: Re: Tuńczyk, szlachetniejszy kuzyn makreli
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W latach dziewięćdziesiątych, gdy nie było jeszcze sieciówek,
> kupowałem tuńczyka w małym okolicznym sklepie spożywczym.
> W dużych kawałkach (tak z kilogram pewnie), prosto z lodówy.

W Polsce? Już dawno nie spotkałam małego sklepiku rybnego ze świeżymi
rybami. W latach dziewięćdziesiątym jeszcze się zdarzały, ale też rzadko
i głównie ze świeżymi dorszami i śledziami. Wtedy o tuńczyku myślałam
jako o rybie, która występuje tylko w postaci zapuszkowanej. ;) Obecnie
jeden sklepik rybny na niedalekim ode mnie targowisku jest, ale ze
świeżością świeżych ryb tam coraz gorzej.

--
Ewa

12. Data: 2021-07-08 10:13:39

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2021-07-07, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Świetnie też komponuje się w podobnym zestawieniu, ale z czerwoną fasolą
> z puszki.
>
> Na letnie upały lżejsza sałatka bez majonezu - dowolna sałata, pomidor,
> świeży ogórek, czerwona cebula, oliwki, tuńczyk, na to oliwa lub jakiś
> lekki dresing typu winegret, do tego bagietka.
>
> Z tuńczykiem można też zrobić na szybko ciepło sos do makaronu.

To ja się jeszcze przyznam, lubię (okazjonalnie).... przepraszam, bo w sumie nie
wiem czy na kuchennej grupie się przyznawać, zupkę chińską z tuńczykiem :) To
może być kurczakowa, albo jakaś krewetkowa, czy curry, taka w dużym kubełku.
Wrzucam zawartość puszki z t. w sosie własnym, zalewam wrzątkiem, na końcu
mieszam. Tuńczyk uniwersalnie poprawia smak takich zupek.

No i smarowidła (na chleb) tuńczykowe, np. z majonezem potrafią być MZ bardzo
smaczne.

--
Marcin

13. Data: 2021-07-08 10:48:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> jeden sklepik rybny na niedalekim ode mnie targowisku jest, ale ze
> świeżością świeżych ryb tam coraz gorzej.

Tak, w Polsce. Lata dziewięćdziesiąte to był okres radosnego testowania
nowej rzeczywistości. Czegoś wcześniej nie było, nie dało się, a teraz
już można -- więc trzeba spróbować. W sklepach pojawiało się wszystko,
co stęsknione oko handlowcy dostrzegło gdzieś w którymś nowym kanale
zaopatrzenia. Dopiero potem nastąpiła weryfikacja, zostało tylko to,
co "idzie". W tym samym sklepiku kupiłem też kiedyś minogi.

Już nie pamiętam dobrze, czy ten tuńczyk był całkiem świeży, czy tylko
mrożony -- w każdym razie była to surowa ryba. Bywał regularnie, dopiero
potem znikł. Nie kosztował majątku. Za to świeżą makrelę udało mi się
kupić tylko raz, całkiem niedawno. W Polsce to rybsko znane jest wyłącznie
w postaci wędzonej. A szkoda.

--
Jarek

14. Data: 2021-07-09 21:53:05

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-07-08 o 10:08, FEniks pisze:

> Obecnie
> jeden sklepik rybny na niedalekim ode mnie targowisku jest, ale ze
> świeżością świeżych ryb tam coraz gorzej.

Ogólnie rybne słabo się trzymają, jeśli w poszukiwaniu świeżej ryby
trzeba odwiedzać sieciówki hurtowe.

15. Data: 2021-07-24 03:14:12

Od: milner daizy <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, July 9, 2021 at 12:53:07 PM UTC-7, cef wrote:
> Ogólnie rybne słabo się trzymają, jeśli w poszukiwaniu świeżej ryby
> trzeba odwiedzać sieciówki hurtowe.
In need of usa id,Order usa Id, Buy usa id https://www.onlinedocumentproducers.com/

Pączki
Najmodniejsze sałatki warstwowe
Kuchenka gaz-elektr. Wrozamet Mastercook
Kapusta z soczewica
Piernik dojrzewający - epilog