Typy mąki

1. Data: 2001-01-31 15:12:45

Temat: Re: Typy mąki
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Szeliga wrote:

> Tylko tutaj nie rozumiem. Dlaczego na pizzę poznańska, a na drożdżowe
> wrocławska? Przecież na pizzę to też jest ciasto drożdżowe??

pojecia bladego nie mam. zapytam ewe.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-31 17:18:09

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

i do czego dana maka nadaje sie najlepiej?
Z tego co wyczytałem na grupie alt.bread.recipes najważniejszym parametrem
mąki jest zawartość białka, czyli glutenu. Gluten jest odpowiedzialny za
kleistość ciasta które rozpychane jest drożdżami do struktury gąbczastej.
Najlepsze mąki sprzedawane w USA mają chyba ponad 12% białka, nasze mają
chyba do 10,5% białka, jest to wydrukowane na boku każdej paczki. Zwykła
krupczatka ma około 9%, szymanowska 9,5%. Najwięcej białka ma tzw. twarda
pszenica durum i chyba dlatego do produkcji makaronu wykorzystuje się zboże
z importu.
Może jakiś towaroznawca - młynarz rzuci trochę więcej światła...
Tadeusz

1. Data: 2001-01-31 21:24:52

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala wrote:

> pojecia bladego nie mam. zapytam ewe.

ok, ev obiecala ze napisze jak znajdzie chwile.
a narazie napisala tylko tyle:
"Jesli chodzi o typy: im maka ma
wiekszy numerek tym lepsza ze wzgledow zdrowotnych, a nie do wypiekow. Jest
po prostu maka ciemniejsza."

pat
hej

1. Data: 2001-02-01 10:12:32

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata wrote:

> pizza jest ciastem wyrabianym szybko i nie musi wyrastac

Hm. Moje (drożdżowe) ciasto na pizzę wyrasta...

Dorota

1. Data: 2001-02-01 14:17:21

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata wrote:

> tzn zostawiasz do wyrosniecia po zarobieniu?

Tak. Na prawie godzinę.

Dorota

1. Data: 2001-02-01 18:27:02

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szeliga" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

| Hm. Moje (drożdżowe) ciasto na pizzę wyrasta...

Moje też. Jak nie umieram z głodu. :-)

Wczoraj sobie zrobiłem pizzę. Ale zapomniałem, że jestem sam
w domu i mógłbym zmniejszyć trochę proporcje. Kończyłem na
śniadanie. :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-02-01 22:08:12

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Szeliga wrote:

> Tak. Na prawie godzinę.

moja mama tez. czy to dziwne?

pat

1. Data: 2001-02-02 15:54:17

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pw.edu.pl...

> moja mama tez. czy to dziwne?
>
> pat
> --

ja nigdy nie zostawiam do wyrosniecia
potem sie robi takie kluskowate, przynajmniej moje
zawsze tylko wyrabiam, rozkladam na blasze, smaruje olejem, koncetratem i
wsypuje na wierzch co tam mam:)
i do pieca na jakies 20 minutek
i tyle
poza tym jakbym miaua zotawic to do wyrosniecia moj przyjaciel mogby z glodu
mi pasc w kucni i co wtedy?:))))))))))

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-02 19:43:36

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> napisał w wiadomości

| ja nigdy nie zostawiam do wyrosniecia
| potem sie robi takie kluskowate, przynajmniej moje
| zawsze tylko wyrabiam, rozkladam na blasze, smaruje olejem, koncetratem i
| wsypuje na wierzch co tam mam:)

Coś mi się zdaje, że masz jakiś słaby przepis. Moje może spokojnie rosnąć
i dwa razy. Wychodzi świetne. No i oliwa (nie olej) jest w cieście, a nie
na nim. A sos z koncentratu... to niesportowe. Lepiej kupić w kartoniku
i samemu przyprawić.

| poza tym jakbym miaua zotawic to do wyrosniecia moj przyjaciel mogby z glodu
| mi pasc w kucni i co wtedy?:))))))))))

Zabawiaj go w tym czasie rozmową.
Jak wytrzyma, to będzie miał większą przyjemność pałaszowania. :-)

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2001-02-02 22:20:36

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

a powiem Ci ze moja pizza wychodzi wysmienita i zajadaja sie niom wszyscy
moi przyjaciele i zawsze jak jest impra to pizza ala mikowska musi byc
koniecznie:)
a przepis na ciasto mam poprostu suuper:)
oczywiscie olej daje do ciacha tysz, ale zeby nie byuo suche to pizze
smaruje sie jeszcze po wierzchu
i wychodzi manifik:)

a chlopa to ja inaczej moge zajac:)))

--