Uczulenie na białko - test

1. Data: 2007-03-12 09:35:31

Temat: Uczulenie na białko - test
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy istnieje test aby stwierdzić czy dziecko jest uczulone na białko. Bo
pojawiają się drobne chrostki na twarzy i za uszami. A na nodze dwa miejsca,
które nie różnią się kolorem tylko przesuszona i widać coś podobne do
rozstępów, ale trzeba się naprawdę dobrze przyjrzeć.
Lekarz nie wypowiedział się jednoznacznie. Unikać nabiału (żona karmi) a jak
potrzeba więcej mleka to zapisał Nutramigen.
Tak więc myślę czy nie można zrobić testu, który wykaże czy dziecko jest czy
nie uczulone. Bo ten Nutramigen jakoś mu nie smakuje.
Proszę o radę.

Robert

2. Data: 2007-03-12 10:17:48

Temat: Re: Uczulenie na białko - test
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc myślę czy nie można zrobić testu, który wykaże czy dziecko jest
czy
> nie uczulone. Bo ten Nutramigen jakoś mu nie smakuje.
> Proszę o radę.

Uczulenia "na białko" w produktach mlecznych często okazują się być w
rzeczywistości uczuleniami na laktozę, i sacharozę czyli "na węglowodany".
Przeczytaj sobie dobrze czego nie ma w Nutramigenie, czyli hydrolizacie
mleka krowiego pozbawionego laktozy i saharozy.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3. Data: 2007-03-12 10:58:55

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu"

> czy

> Uczulenia "na białko" w produktach mlecznych często okazują się być w
> rzeczywistości uczuleniami na laktozę, i sacharozę czyli "na węglowodany".

No może i jest na to uczulony dlatego pytam czy można to sprawdzić jakimś
testem?

Robert

4. Data: 2007-03-12 12:03:55

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy istnieje test aby stwierdzić czy dziecko jest uczulone na białko.

Dawniej przynajmniej nie było _wiarygodnych_ testów wykazujących, czy
dziecko jest uczulone, czy nie.
Były skórne (dość tanie, wiarygodne od ok. 3 -5 lat) oraz "z krwi" (poziom
przeciwciał) - dość drogie. Niestety nie ma testu: pokaż na co jesteś
uczulony, raczej określa się, czy jest w ogóle alergia, oraz określa się
alergię na dany produkt.

Problem w tym, że negatywny wynik nie oznacza, że alergii nie ma. Różne są
bowiem jej mechanizmy.

> [...]
> które nie różnią się kolorem tylko przesuszona i widać coś podobne do
> rozstępów, ale trzeba się naprawdę dobrze przyjrzeć.

Jeśli alergia nie jest zbyt nasilona, to może warto przejść na dietę
"ostrożną" : czyli unikać mleka nieprzetworzonego (ale np. jogurt, ukwaszone
mleko, biały serek już tak), unikać w maksymalny stopniu chemii (dodatki,
konserwanty, barwniki), przejść na zdrową urozmaiconą dietę: najlepiej aby
poszczególne produkty nie powtarzały się zbyt często i w zbyt dużych
ilościach na raz.
Warto też ograniczać/unikać na początku produktów uważanych za silne
alergeny (białko mleka, cytrusy, jajka, kakao itd.).

Są dwie szkoły: jedna każde minimalizować dietę, aby wyeliminować w
maksymalny sposób alergeny (np. tylko kurczak, ryż, marchewka). A potem
wprowadzać poszczególne produkty. Wadą jest jednak montonna dieta. Drugie
podejście dąży do urozmaicenia diety: spróbuj, jak nie przejdzie mleko, to
może ukwaszone, jak nie jabłko, to może dżem, jak nie jajko, to może chociaż
ugotowane żółtko ;) Jak jabłka, to różnych gatunków i z różnych sadów (choć
najlepsze te "niekropione"). Do mnie osobiście bardziej przemawia to
drugie.

> potrzeba więcej mleka to zapisał Nutramigen.

Dobrze się zastanowić, czy rzeczywiście "potrzeba więcej mleka".
Podejrzewam, że nie. W każdym razie w razie wątpliwości można poczytać
artykuły na www.laktacja.pl.

Uczulać może niemal każdy produkt, dobrze jest zazwyczaj w takim wypadku
długo karmić, ponieważ może być tak, że mleko matki będzie pełniło w pewnym
sesie rolę osłonową. Poza tym jest najlepsze :) Nutramigen przy silnej
alergii, gdy nie uda się zminimalizować objawów za pomocą diety matki.

Warto pamiętać, że proces eliminacji alergenu może trochę potrwać - więc po
usunięciu alergenu z diety matki objawy skórne dziecka mogą znikać nawet do
2 tygodni.
Objawy zjedzenia przez matkę alergizującego produktu mogą się pojawić nawet
pięć dni później (choć zwykle szybciej).

Takie dziecko powinniście traktować jako potencjalnego alergika i rozszerzać
jego dietę w bardzo ostrożny sposób.

Może coś tam się w dzisiejszych poglądach na alegię zmieniło. Moje młodsze
ma już 7 lat :) Starsza reagowała, gdy wypiłam mleko nieprzetworzone,
młodszy tolerował serki, jajka, seler (i inne znane powszechnie alegeny, jak
się potem okazało), ale za to miał podobne do opisanych przez Ciebie
objawów, gdy zjadłam jabłka. Trochę trwało, zanim na to wpadłam ;) A olśniło
mnie, gdy w galopie eliminacji potencjalnych alergenów z owoców zostały mi
tylko jabłka. Mój mały taki był: jak czegoś za dużo zjadł, to się uczulał.

Pozdrawiam
Jola

5. Data: 2007-03-12 18:42:10

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 11:58, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> No może i jest na to uczulony dlatego pytam czy można to sprawdzić jakimś
> testem?

Można. Moja córka miała coś takiego robione. Pije się co pół godziny
roztwór chyba glukozy (nie pamietam) i robi badanie krwi. Są na to
jakieś normy, jej wyszło, że właśnie nie toleruje laktozy (zawarta w
min mleku).
Ale nie pamiętam jak się to zwało:(. Myślę, że pediatra będzie
wiedział.
est

6. Data: 2007-03-13 18:27:55

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind"

> [...]
> przeciwciał) - dość drogie. Niestety nie ma testu: pokaż na co jesteś
> uczulony, raczej określa się, czy jest w ogóle alergia, oraz określa się

Dziękuję za odpowiedzi. Jak widzę nie jest to takie proste. A zwłaszcza czas
jaki mija od podania czegoś do reakcji na to. I na odwrót.

Pozdrowienia.

Robert

Obcy w naszym ciele: nowe spojrzenie na raka...
Dieta obniżająca produkcję cholesterolu ?
Antybiotyki
purpurowo-fioletowy paznokieć
kwas dwuchlorooctowy na raka?