Usuwanie rdzy ze sprzętu kuchennego

1. Data: 2007-01-20 14:44:01

Temat: Usuwanie rdzy ze sprzętu kuchennego
Od: "Luka" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o metalową solniczę o podłóżnym kształcie. Na jej trudno dostępnym
dnie pojawiła się rdza. Czym (najlepiej chyba jakimś płynem) ją usunąć?
Jeśli to możliwe proszę o polecenie czegoś nietoksycznego lub jeśli musi to
być takie, to czym później (po usunięciu rdzy) solniczkę wyczyścić, by można
ją było bezpiecznie używać.
Luka

2. Data: 2007-01-20 14:54:32

Temat: Re: Usuwanie rdzy ze sprzętu kuchennego
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jan 2007 15:44:01 +0100, "Luka" <c...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
>być takie, to czym później (po usunięciu rdzy) solniczkę wyczyścić, by można

Kamix?

3. Data: 2007-01-20 15:25:53

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/20/2007 3:44 PM, Luka wrote:

> Chodzi mi o metalową solniczę o podłóżnym kształcie.
Hmm, czy to znaczy, że kształtowana była pod łóżkiem? :-)

> Na jej trudno dostępnym
> dnie pojawiła się rdza. Czym (najlepiej chyba jakimś płynem) ją usunąć?
Chyba dowolnym do usuwania kamienia i rdzy. Absolutnie nietoksyczne to
ocet i kw. cytrynowy. Tzn. nietoksyczne przed użyciem, a to, co
powstanie po rozpuszczeniu rdzy nie będzie już zdrowe i trzeba dobrze wymyć.
Miej jednak świadomość, że jak rdzewienie już ruszyło, to nawet po
wyczyszczeniu rdza pewnie szybko wróci.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Lodówka Elektrolux ERB 2945
Rozliczenie wody dostałam :/
wykończenie stanu developerskiego - od czego zacząć?
Grzejniki aluminiowe a podzielniki.
Ciśnieniowy ekspres do kawy