Usuwanie zębów ósemek - pytanko

1. Data: 2013-03-18 17:21:12

Temat: Usuwanie zębów ósemek - pytanko
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam usunąć wszystkie 4 ósemki.
Wiem już, że na raz się tego nie robi ale można usunąć dwa zęby z jednej
strony naraz, i jak się zagoi to druga strona.
Druga opcja to wyrywanie po jednym.
Zęby są w stanie 3 z plusem, tzn. nadają się jeszcze do plombowania, ale
zdecydowałem się na usunięcie.
Pytanie mam takie: czy dać wyrwać dwa naraz, czy jednak pojedynczo?
I jeszcze jedno - ile się dochodzi do siebie po takim zabiegu?
Dodam tylko, że to będą moje pierwsze zęby do usunięcia.
Jacek

2. Data: 2013-03-18 18:00:36

Temat: Re: Usuwanie zębów ósemek - pytanko
Od: Ruda** <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=7eK3_jcbvS0

3. Data: 2013-03-18 18:17:53

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 19:00, Ruda** pisze:

> http://www.youtube.com/watch?v=7eK3_jcbvS0
Filmik niczego sobie ale moje zęby są na wierzchu i do tego pionowo, a
nie w dziąśle poziomo.
Jacek

4. Data: 2013-03-18 18:25:44

Od: Ruda** <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 19:17, Jacek pisze:

> Filmik niczego sobie ale moje zęby są na wierzchu i do tego pionowo, a
> nie w dziąśle poziomo.
> Jacek
nie radze 4 na raz, bo będziesz miał post ścisły przez 4 dni
a tak zawsze jedna strona do żucia zostanie.

5. Data: 2013-03-18 18:26:18

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na muzg upadłeś? NARAZ??????!!!!
Wszystkie zepsute?
Ja mam usuniętą tylko jedną, a i tak z kłopotami:
Piękny ząb, nie wykluł się do końca.
Najpiękniejszy jaki widziałam w życiu. Piłowali mi kość.
Miałam usuwaną tuż pszed Bożym Ciałem.
Na drugi dzień gorączka, opuhlizna, a wszystko pozamykane, z perspektywą
zamknięcia na 4 dni.
Brat po znajomości załatwił mi wizytę u prywatnego stomatologa.
Skończyło się na antybiotyku.
Opuhlizna zlazła, pozostała sina szczęka. Pozszłąm do medyka, wyżebrałam
zwolnienie, bo wstydziłam się tak łazić, a i antybiotyk jeszce brałam.
Akurat szukałam pracy.
Zadzwonił telefon, i jak tu iść na rozmowę, z siniakami na buzi?
Odwlekłam spotkanie.
Zdjęli mi szwy.
Pracę dostałam. Jakieś 2 lata potem mnie wywalili.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"

6. Data: 2013-03-18 18:27:44

Od: Ruda** <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 19:25, Ruda** pisze:

> nie radze 4 na raz, bo będziesz miał post ścisły przez 4 dni
> a tak zawsze jedna strona do żucia zostanie.
radze udać sie do chirurga szczękowego. żaden rozsądny dentysta
ci tego nie zrobi , bo tam jest konieczne szycie

7. Data: 2013-03-18 19:13:27

Od: Ruda** <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 19:26, Stokrotka pisze:
> muzg , pszed , opuhlizna,
> Pracę dostałam. Jakieś 2 lata potem mnie wywalili.
może by nie wywalili gdybyś szanowała język polski

8. Data: 2013-03-18 19:20:26

Od: Kontestator <k...@c...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 19:27, Ruda** pisze:

> radze udać sie do chirurga szczękowego. żaden rozsądny dentysta
> ci tego nie zrobi , bo tam jest konieczne szycie

Niekoniecznie chirurg szczękowy. To zależy od zębów. A szycie też nie
jest konieczne.
Jeżeli na zdjęciu RTG zębów widać, że korzenie są prawidłowe i proste, a
nie pod kątem, to łatwo się wyrywa taki ząb trzonowy. Każda
dentystka/dentysta sobie poradzi, o ile się nie boi.
Miałem wyrwane 2 ósemki górne w odstępie 4 lat i za pierwszym razem
zrobiła to prywatnie zwykła dentystka, ale najpierw wysłała mnie na RTG
- panoramę zębów i gdy obejrzała zdjęcia to powiedziała, że powinno
pójść łatwo bo korzeń jest prosty i równy. I faktycznie rwała z 10
sekund. Nie szyła ani nie wypisała antybiotyku. Zagoiło się szybko.
Po 4 latach inna dentystka zaleciła usunięcie drugiej górnej ósemki i
też zaleciła zdjęcie RTG. Ale cie chciała oglądać zdjęcia, a od razu
prosiła, żeby iść na chirurgie szczękową. Na chirurgii starsza i
doświadczona pani chirurg spojrzała na zdjęcie i stwierdziła, że ta moja
dentystka to wygodnicka i bojąca jest, skoro nie umie takiego prostego
zęba wyrwać. Ale przyjęła mnie na rwanie.
Znieczuliła mi 3 ukłuciami okolice ósemki i nawet nie zauważyłem jak i
kiedy mi ten ząb wyrwała. Zrobiła to tak umiejętnie i szybko, że aż się
zdziwiłem że to już, bo pamiętałem jak 4 lata wcześniej inna dentystka
kilka razy rozchwiała ząb zanim go wyciągnęła. A ta stara chirurg miała
świetną wprawę i siłę bo poszło w 3-4 sekundy. Nawet nie zauważyłem w
sumie kiedy, bo znieczulenie miejscowe było tak dobre. Szycia nie było
żadnego, ponieważ jak się wyrywa ząb, ale nie nacina dziąsła, to niczego
nie trzeba szyć. Goi się tak jak to matka natura zaplanowała.
Żadnych antybiotyków, ani leków przeciwbólowych mi chirurg nie
przypisała. Kazała w razie potrzeby brać zwykłe dostępne bez recepty.
Ból dość mocny i tępy, pulsujący po rwaniu ósemki jest wieczorem tego
samego dnia i w nocy. Następnego dnia coraz mniejszy, po 2-3 dniach
praktycznie zero bólu, tylko przy dotyku ranki. Po tygodniu jest już
zagojone na tyle, że nie zwraca się uwagi na brak ósemki.
A po 10 dniach można jeść orzechy i gryźć złote monety ;)

Aha, nie należy bardzo dużego wysiłku fizycznego podejmować przez kilka
dni po rwaniu, ze względu na możliwość krwawienia z dziąsła.
Ogólnie usunięcie ósemek wspominam miło i bezproblemowo.
Warto jednak mieć wolny dzień następny, bo mimo wszystko człowiek jest
lekko obolały i nie chce się zbytnio siłowo nadwyrężać.

-
Kontestetor

9. Data: 2013-03-18 21:34:36

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Mar, 18:21, Jacek <s...@o...pl> wrote:

> Pytanie mam takie: czy dać wyrwać dwa naraz, czy jednak pojedynczo?
> I jeszcze jedno - ile się dochodzi do siebie po takim zabiegu?

Moje corki (dorosle osoby) usuwaly osemki.
Jednorazowo - dwie po jednej stronie.
Normalnie, zapis na NFZ (5 tyg. czekania).

Rodzinny dentysta polecil im wykonanie
zabiegu wylacznie przez chirurga szczekowego
- ze wzgledu na mozliwosc wystapienia powiklan
w trakcie resekcji.

Obie nie mialy wiekszych problemow - dwa dni bolu,
szwy zdjete po tygodniu przez naszego dentyste.
Natomiast ich kolezanka ponad tydzien byla cala
opuchnieta i obolala, mimo normalnego polozenia
tego usuwanego zeba.

Tak wiec, chyba nie ma reguly.

10. Data: 2013-03-19 06:50:24

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> I jeszcze jedno - ile się dochodzi do siebie po takim zabiegu?
> Dodam tylko, że to będą moje pierwsze zęby do usunięcia.

Usuwałam górna jedynkę. Nawet nie wiem, kiedy została wyciągnięta. Żadnego
szycia, żadnych antybiotyków, nawet bólu po resekcji nie było, zagoiła się w
kilka dni.
Ale szwagier miał przeboje, dwa tygodnie mordęgi, bo trafił na kowala, a nie
dentystę...
Tak więc szukaj fachowca.

J.

www.kontestacja.com

Czasowa utrata smaku po alkoholu
makijaz permanentny
gatunek ludzki coraz mniej inteligentny, czy winny jest fluor?
nerwica?
znikajce plomby