WILGOC W MIESZKANIU

1. Data: 2008-11-11 05:03:05

Temat: WILGOC W MIESZKANIU
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedynym środkiem na wilgoć jest dobra wentylacja samego pomieszczenia,
izolowanie żródeł pary wodnej poprzez zasysanie jej do kanałów
wentylacyjnych (np. okap) oraz własciwy rozkład temperatur w pomieszczeniu.
Problemem pozostają ściany, niedostateczna izolacja termiczna lub jej brak
będzie powodowała przesiąkanie wodą tej ściany, która będzie zimniejsza niż
otoczenie. Ustawienie szafek przy takiej ścianie natychmiast skutkuje
zawilgoceniem ich wnętrza oraz zaroszeniem nieprzemakalnych i
nienasiąkalnych powierzchni. Stosowanie otworów czy kanałów wentylacyjnych
w szafkach nie przyniesie żadnej poprawy. Grzyb na ścianie i jego zarodniki
będą wszędzie.
Sposoby zaradzenie są generalnie dwa, sprzężone w dużym stopniu ze sobą.
Poprawa wentylacji z wymianą ciepła (Viessmann produkował kiedyś wymienniki
ciepła do zastosowania w kanałach wentylacyjnych (wywiewowych i nawiewowych
i kominowych). Stosowanie aktywnej (wentylatory) wentylacji. Drugi sposób to
poprawa termiki w pomieszczeniu. Trzeba izolować ściany od zewnątrz. Przy
już istniejącej izolacji albo z braku możliwości jej wykonania pozostają
tylko sposoby polegające na ogrzewaniu krytycznych powierzchni. Zazwyczaj
ściany są zastawione, więc zastosowanie gabarytowych grzejników jest
niemożliwe, a i niecelowe, ze względu na odziaływanie na niewielką
powierzchnię ogrzewaną przez piec czy kaloryfer.
Jest tylko jeden sposób - kabel grzejny zakopany pod tynkiem na ścianie,
kabel o małej mocy, gdyż nie będzie głównym źródłem ciepła w pomieszczeniu
(choć i to jest możliwe) odpowiednio ustawiony termostat utrzymujący np.o
dwa stopnie wyższą temperaturę ściany niż powietrza to zupełna automatyka
sterowania pracą tego kabla. Takie rozwiązanie to przywiązanie temperatury
do temperatury powietrza w pomieszczeniu powoduje, że istnienie i działąnie
kabla będzie brało udział w bilansie cieplnym i przy istnieniu termostatów
na ogrzewaniu głównym spowoduje, że część energii dostarczana przez kabel
będzie się odejmować od energii dostarczanej przez ogrzewanie główne. Koszty
będą nieco większe, ale nie dramatycznie. Zwłaszcza, że ciepło pobierane
przez parującą wodę to duża "instalacja chłodnicza" rodząca dyskomfort z
jednej strony a koszty z drugiej.

2. Data: 2008-11-11 05:10:56

Temat: Re: WILGOC W MIESZKANIU - ADDENDUM
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Jest jeszcze możliwość zastosowania aktywnego osuszacza - są to drogie
urządzenia, w których woda z powietrza w pomieszczeniu podlega skropleniu i
zebraniu w zbiorniku lub przetłoczeniu do kanalizacji.
W zasadzie większość chłodziarek ma zastosowany układ rozmrażająco -
odszraniający, gdzie woda skroplona na ścianie wewnątrz komory i zamrznięta
podczas zadziałania grzałki spływa kanalikiem do zbiornika nad agregatem,
którego ciepło powoduje odparowanie jej do pomieszczenia... A wystaczyłoby
ją wylewać...

3. Data: 2008-11-11 05:25:48

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urządzenia, w których woda z powietrza w pomieszczeniu podlega skropleniu
> zebraniu w zbiorniku lub przetłoczeniu do kanalizacji.

Kosztują kilkadziesiąt zł w Kauflandzie albo Makro. Chemiczne, na kostkę.

> [...]
> którego ciepło powoduje odparowanie jej do pomieszczenia... A wystaczyłoby

Albo klimatyzacja w funkcji chłodzenia lub osuszania.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Zakończenie kłopotu pt. "Uszkodzenie kuchenki mikrofalowej"...
Naprawa materaca
Szafki kuchenne - problem z wentylacją
Pralki Samsung - opinie użytkowników lub serwisantów.
Kuchenka elektryczna, płyta ceramiczna/indukcyjna-py tania