wentylacja kotlowni w kominie?

1. Data: 2008-11-11 10:11:41

Temat: wentylacja kotlowni w kominie?
Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mieszkam w starym (przed wojennym) budynku.

W piwnicy stoja dwa piece CO, jednak nie ma zadnej wentylacji, ani nawiewu.
Okna i drzwi sa dosc szczelne.

Sa dwa kominy, do kazdego pieca osobny, pomyslałem (bo o ile wiem to musi
byc wentylacja i nawiew) ze, w jednym z kominow (ma wymiary 40cm na 40cm)
mozna ja zrobic.

Teraz pytanie, czy jest taka techniczna mozliwosc, a jesli tak to jak?
Nawiew to chyba wystarczy otwor w scianie i kawalek rury do pomiesczenia
gdzie stoja piece?

Pozdrawia i licze na pomoc.

StGo

2. Data: 2008-11-11 10:46:17

Temat: Re: wentylacja kotlowni w kominie?
Od: szwagier <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

StGo pisze:
> [...]
>
> Teraz pytanie, czy jest taka techniczna mozliwosc, a jesli tak to jak?
> Nawiew to chyba wystarczy otwor w scianie i kawalek rury do pomiesczenia

Hmmm..tak sobie mysle ze mozna by wykorzystac dwuscienne przewody
kominowe (nominalnie stosowane do kotlow z zamknieta komora spalania)
ale nie mam pojecia w jakis srednicach one wystepuja i czy da sie
wprowadzic do przewodu kominowego. No i jaka bedzie sprawnosc takiego
ukladu.
Szukaj "kominy turbo" lub "kominy dwuscienne do piecow z zamknieta
komora spalania".

szwagier

3. Data: 2008-11-11 13:28:30

Od: "Picia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
A nie można okna uchylić lub drzwi rozszczelnić???
Ja u siebie w kotłowni w murze wybiłem dziurę na wylot z zewnątrz założyłem
ozdobną kratkę a wewnątrz anemostat. A i tak okno mam lekko uchylone bo mam
boiler gazowy i piec na wegiel.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2008-11-11 15:47:50

Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> mieszkam w starym (przed wojennym) budynku.
>
> W piwnicy stoja dwa piece CO, jednak nie ma zadnej wentylacji, ani
> nawiewu.

Bez wentylacji - CO - tlenek węgla - czad...

> [...]
> byc wentylacja i nawiew) ze, w jednym z kominow (ma wymiary 40cm na 40cm)

Technicznie mozliwe, ale kosztowne - przez wsunięcie do komina odpowiedniego
systemu (ceramika albo stal nierdzewna)

> Teraz pytanie, czy jest taka techniczna mozliwosc, a jesli tak to jak?
> Nawiew to chyba wystarczy otwor w scianie i kawalek rury do pomiesczenia
> gdzie stoja piece?

Najprościej to wybić otwór w ścianie i wewnątrz kotłowni zrobić zetowatego
kształtu kanał nawiewny. Można też w drzwiach zewnętrznych założyć
odpowiednio duży ażur.
Wybić drugi otwór pod sufitem.
Przed wykonaniem skonsultować się z kominiarzem.

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

5. Data: 2008-11-13 07:44:05

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jd. pisze:
> Najprościej to wybić otwór w ścianie i wewnątrz kotłowni zrobić
zetowatego
> kształtu kanał nawiewny.

Czy musi być zetowaty? Ja mam w kotłowni Elkowaty, czyli w otwór w
ścianie włożona rura a wewnątrz kolanko 90 stopni i kolejna rura pionowo
w dół kończąca się około 50 cm nad podłogą . Czy powinienem założyć
kolanko na końcówkę żeby uzyskać Z?

6. Data: 2008-11-13 09:50:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"StGo" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
>
> Teraz pytanie, czy jest taka techniczna mozliwosc, a jesli tak to jak?
> Nawiew to chyba wystarczy otwor w scianie i kawalek rury do pomiesczenia

Z tego co spotkałem tu gdzie mieszkam nie można wentylacji łączyć z kanałem
ze spalinami, nie może też być na obu kanałach zainstalowanych wentylatorów.
Nawiew także bierny. W sytuacji, gdy kanały spalinowe są o dużym przekroju
można oba piece podłączyć do czopucha, a ten do jednego z istniejących
kanałów. Wtedy ten drugi prawdopodobnie mógłby być kanałem wentylacyjnym.
Nawiew powinien być jak najniżej np w okienku piwnicznym, o ile kotłownia
znajduje się poniżej poziomu gruntu...

WILGOC W MIESZKANIU
Zakończenie kłopotu pt. "Uszkodzenie kuchenki mikrofalowej"...
Naprawa materaca
Szafki kuchenne - problem z wentylacją
Pralki Samsung - opinie użytkowników lub serwisantów.