Wątek patriotyczny.

1. Data: 2014-11-11 21:07:38

Temat: Wątek patriotyczny.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/pietrza
k-trzeba-bronic-sie-przed-ta-zaraza,12170842310

" Rozdaniem nagród zakończył się konkurs "Matury z Orłem Białym"
zorganizowany przez fundację Jana Pietrzaka - Towarzystwo Patriotyczne.
Jednym z celów fundacji jest krzewienie wśród Polaków, zwłaszcza tych
młodszych - zainteresowania historią. Dlaczego jest to ważne i komu taka
wiedza przeszkadza rozmawiamy z Janem Pietrzakiem.

STEFCZYK.INFO: Jak pan ocenia wiedzę historyczną polskiej młodzieży?

Jan Pietrzak: Generalnie oceniam źle, dlatego podjęliśmy taką inicjatywę,
aby nagłośnić sprawę tej wiedzy i aby jak najwięcej osób dowiedziało się,
że jest fatalnie. A przecież wiedza historyczna jest nam potrzebna jako
narodowi. Musimy wiedzieć, gdzie żyjemy, kto przed nami tu żył, skąd nasz
ród itd. Bez tej wiedzy nie ma patriotyzmu, a bez patriotyzmu nie ma
narodu. To sprawa zupełnie oczywista.

To truizm, ale trzeba to powtarzać, że obecnemu establishmentowi, tzw.
,,elitom" bardzo zależy na obniżeniu rangi nauki historii. Jak to
wytłumaczyć?

Sprawiają wrażenie, że są na usługach Rosji i Niemiec. Nie chcę przez to
powiedzieć, że oni wszyscy są agentami, ale takie wrażenie powstaje. Nie
lubią polskiej historii, nie chcą budować pomników, nie znoszą naszych
lektur szkolnych, nie chcą budować muzeum historii Polski, nie chcą
postawić muzeum drugiej wojny światowej. Ale za to chcą, aby nadal tu stały
pomniki sowieckich żołnierzy. Kochają tych ,,wyzwolicieli". To jest wszystko
tak robione, aby niszczyć świadomość narodową Polaków, naszą dumę ze
zwycięstw. Wygląda to tak, jakby wykonywali jakieś zadania w tym zakresie,
no bo chyba nie sami z siebie to biorą. Tylko jeden Tusk się przyznał, że
dla niego ,,polskość to nienormalność". Powiedział to expressis verbis i po
siedmiu latach udało mu się w końcu uciec do Brukseli.

Walka z antypolskimi tendencjami jest trudna. Przeciwnicy mają władzę,
pieniądze i media... Czy te ,,matury" to taka praca u podstawa, organiczna?

Trzeba robić wszystko co tylko można. Mamy fundację, ona nie jest za
bogata, ale coś tam robimy. Kolejną naszą inicjatywą jest Łuk Triumfalny
Bitwy Warszawskiej. Chcemy przekonać tych Polaków, którzy czują się jeszcze
Polakami, że to jest nasz obowiązek wobec bohaterów, którzy ocalili Polskę
sto lat temu.

Napór naszych wrogów jest faktycznie oolbrzymi. Mają trzy telewizje, czyli
20 milionów ludzi słucha co wieczór dyrektyw z Moskwy i Berlina, bo
przecież te telewizje nie służą Polsce, to są telewizje okupacyjne. Z
naszych matur, tak radosnego i ciepłego, krzepiącego na duchu, nie powstała
żadna relacja telewizyjna. Mają zabronione pokazywanie czegoś takiego. PRL
mnie wytrenował i nie poddaję się. Robimy co jest możliwe. Trzeba bronić
się przed tą zarazą.

ROZMAWIAŁ: Sławomir Sieradzki"

2. Data: 2014-11-11 21:09:26

Temat: Re: Wątek patriotyczny.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:07:38 +0100, XL napisał(a):

> http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/pietrza
k-trzeba-bronic-sie-przed-ta-zaraza,12170842310

> " Rozdaniem nagród zakończył się konkurs "Matury z Orłem Białym"

http://www.stefczyk.info/publicystyka/kultura/bieg-n
iepodleglosci-ku-pamieci-rotmistrza-pileckiego-,1213
3931868

" Postać rotmistrza Witolda Pileckiego będzie motywem przewodnim XXVI Biegu
Niepodległości, w którym 11 listopada weźmie udział 15 tys. biegaczy.
Uczestnicy pokonają trasę o długości 10 km. Bieg o godz. 11.11 wystartuje
syn rotmistrza Andrzej Pilecki.

Uczestnicy zawodów pobiegną m.in. al. Jana Pawła II i al. Niepodległości.
Podobnie jak w ubiegłych latach na trasie zawodów dominować będą
biało-czerwone barwy.

Limit 15 tys. miejsc startowych został wyczerpany, ale 6 listopada zostaną
przeprowadzone zapisy uzupełniające, które będą możliwe tylko w formie
rejestracji internetowej na stronie www.aktywnawarszawa.waw.pl - informuje
organizator biegu Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa.

W tym roku intencją biegu jest przypomnienie postaci rotmistrza Witolda
Pileckiego - uczestnika wojny polsko-bolszewickiej, kampanii 1939 r. i
dobrowolnego więźnia Auschwitz, którego po wojnie zamordowały komunistyczne
władze. Bieg ma wystartować w tym roku syn rotmistrza Andrzej Pilecki."

3. Data: 2014-11-11 21:19:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:07:38 +0100, XL napisał(a):

Mącicielom i wszom TU nie odpowiadamy.

4. Data: 2014-11-11 21:25:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:09:26 +0100, XL napisał(a):

> [...]
>
> " Postać rotmistrza Witolda Pileckiego będzie motywem przewodnim XXVI Biegu
> Niepodległości, w którym 11 listopada weźmie udział 15 tys. biegaczy.

http://www.stefczyk.info/publicystyka/historia/rosja
nie-zrobili-rzez,12127425009
"220 lat temu doszło do Rzezi Pragi. 4 listopada 1794 r. wojska rosyjskie
pod dowództwem gen. Aleksandra Suworowa wymordowały ok. 20 tys. bezbronnych
mieszkańców warszawskiej Pragi."

5. Data: 2014-11-11 21:31:23

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:07:38 +0100, XL napisał(a):

>Mącicielom i wszom TU nie odpowiadamy.

Ale masz jakąś myśl do przekazania czy po prostu popierdujesz cudzymi
cytatami, emulując własne koncepcje?

6. Data: 2014-11-11 21:48:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:25:26 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> pod dowództwem gen. Aleksandra Suworowa wymordowały ok. 20 tys. bezbronnych

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/polska/11-listop
ada-narodowe-swieto-niepodleglosci,12185810453

"1 listopada 1918 r. Rada Regencyjna przekazała Józefowi Piłsudskiemu
władzę wojskową i naczelne dowództwo podległych jej wojsk polskich. Tego
samego dnia Niemcy podpisały zawieszenie broni kończące I wojnę światową.
Po ponad 120 latach Polska odzyskiwała niepodległość . "

7. Data: 2014-11-11 23:24:51

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Burak i jego znajomość historii. Piłsudzki to był liberał, budował polskę
różnorodną, bo tylko taka była potęgą, znienawidzony przez konserwatystów i kler,
gdyż nawet publicznie wypowiadał się o bezmózgowości katoli. Facet teraz tęcze by
instalował w warszawie, może buraczku sprawdzisz kim był Piłsudzki,dobra śmierdziuchu
watykański.?

8. Data: 2014-11-16 09:22:30

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-11 o 21:07, XL pisze:
> [...]
>
> " Rozdaniem nagród zakończył się konkurs "Matury z Orłem Białym"
> zorganizowany przez fundację Jana Pietrzaka - Towarzystwo Patriotyczne.

Dlaczego on przestał śpiewać ten swój szlagier "aby Polska była Polską",
przecież czasy w których żyjemy skłaniają do jej śpiewania jak nigdy
dotąd w historii.

9. Data: 2014-11-16 17:38:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Nov 2014 09:22:30 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
>
> Dlaczego on przestał śpiewać ten swój szlagier "aby Polska była Polską",
> przecież czasy w których żyjemy skłaniają do jej śpiewania jak nigdy

Hmmm... Bo już nikt tego nie rozumie/ nie ma kto tego słuchać? //ret.

10. Data: 2014-11-16 22:50:22

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-16 o 17:38, XL pisze:

k-trzeba-bronic-sie-przed-ta-zaraza,12170842310

> Hmmm... Bo już nikt tego nie rozumie/ nie ma kto tego słuchać? //ret.

A zauważyłaś że również repertuar kabaretów się zmienił od czasów PRLu?
Dzisiaj już nikt nie śmie robić satyry z władzy.

Lemingom.
Pedalskie godło bardziej niż święte.
To jak tam, miłośnicy Rosji?
Ludzie jak bogowie