Winogrona

1. Data: 2005-09-21 17:51:08

Temat: Winogrona
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żona zrobiła sok z winogron, mieszanych odmian.Po otworzeniu
słoika po kilku dniach, wydziela się zapach acetonu.Żadnej fermentacji,
słoik i pokrywka czyste, co to może być?
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2005-09-21 18:10:21

Temat: Re: Winogrona
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żona zrobiła sok z winogron, mieszanych odmian.Po otworzeniu
> słoika po kilku dniach, wydziela się zapach acetonu.Żadnej fermentacji,
> słoik i pokrywka czyste, co to może być?

Labrusca????
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2005-09-21 19:40:55

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Labrusca????
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Mieszane, z przewagą Agata Dońskego, trochę różnych aromatycznych.
Smak dobry, ale zapach po otwarciu słoika jak zmywacz do paznokci.
Właśnie, po co pić sok winogronowy przed fermentacją.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-09-21 20:42:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieszane, z przewagą Agata Dońskego, trochę różnych aromatycznych.
> Smak dobry, ale zapach po otwarciu słoika jak zmywacz do paznokci.

Antranilan metylu znajdujący się w owocach vitis labrusca powoduje taki
zapach.
Dlatego wszelkie przetwory z takich owoców tracą tzw. lisim zapachem.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2005-09-22 02:57:05

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapach.
> Dlatego wszelkie przetwory z takich owoców tracą tzw. lisim zapachem.

Dzięki,chodzi chyba o ten ester.Po drodze trafiłem na opis ,że związek
ten pachnie kwiatem pomarańczy,albo winogronem.
Dlaczego ten zapach ma się kojarzyć z lisem?I zapach o którym mowa,
nie ma nic współnego z zapachem aromatycznych odmian.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2005-09-22 07:15:00

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki,chodzi chyba o ten ester.Po drodze trafiłem na opis ,że związek
> ten pachnie kwiatem pomarańczy,albo winogronem.

Piszą zazwyczaj "zapach winogron" nie kokretyzując, ze chodzi o labruski.

> Dlaczego ten zapach ma się kojarzyć z lisem?

Tzw. Foxgeschmack to zapach całego konglomeratu związków chemicznych z
dominującym udziałem antranilanu.
A skad się ten lis wziął? Ktoś pewnie kiedyś tak chlapnął i tak się
przyjeło. ;-))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2005-09-22 12:48:50

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> Tzw. Foxgeschmack to zapach całego konglomeratu związków chemicznych z
> dominującym udziałem antranilanu.
> A skad się ten lis wziął? Ktoś pewnie kiedyś tak chlapnął i tak się
> przyjeło. ;-))

Lis był zawsze chytry. Warto pójść tym tropem.
;-)
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-09-22 22:36:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Dlatego wszelkie przetwory z takich owoców tracą tzw. lisim zapachem.

Chociaz smak "labrusca" nie kojazy mi sie ze zmywaczem do paznokci, to czy
ten "lisi zapach" to to samo co "smak labrusca"?

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2005-09-22 22:42:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dgvbiq$d84$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Chociaz smak "labrusca" nie kojazy mi sie ze zmywaczem do paznokci, to czy
> ten "lisi zapach" to to samo co "smak labrusca"?

To samo.
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2005-09-22 22:44:36

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Smak dobry, ale zapach po otwarciu słoika jak zmywacz do paznokci.

Zapach zmywacza do paznokci potrafi przyjac wino z mirabelek ale to inna
historia.
Mam nieco odmienne zdanie co do pochodzenia tego zapachu w Twoim soku,
poniewaz ten opis wskazuje na nieco inny zapach niz naturalny zapach
winogron V. labrusca.
Gdyby to nie byl sok, a wino, to moglbym przypuszczac, ze fermentacja
drozdzowa nie ruszyla wystarczajaco i przyplataly sie jakies inne mikroby,
ktore taki zapach powoduja.
Moglo tez wymagac doslodzenia dla wiekszej trwalosci i powstrzymania
dzialalnosci nieporzadanych drobnoustrojow.

Pozdrawiam,
Bpjea

Jabłoń kwitnąca we wrześniu ???
floksy