Wkupne [P] - naprawde co wspanialego, naprawde!!!

1. Data: 2002-09-16 13:43:00

Temat: Wkupne [P] - naprawde co wspanialego, naprawde!!!
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Leśne grzyby zapiekane o orzechowym aromacie
Danie to zaiste wybitne. Jego aromat to poezja, smak to pełnia metafizyki.

grzyby leśne: borowiki, kurki, koźlarze, podgrzybki - zdrowe i jędrne, niezbyt
duże - około kilograma
olej orzechowy - 2 łyżki
2 łyżki oliwy
łyżka tartej bułki
3 ząbki czosnku
szczypta tymianku
szczypta rozmarynu
sól
świeżo zmielony pieprz

Danie ogromnie proste w przygotowaniu, wymaga tylko inwestycji w dosyć drogi
składnik - olej orzechowy, ale... warto!

Im więcej gatunków grzybów, tym potrawa lepsza - ale musza to być grzyby
twarde - takie maślaki raczej się nie nadają.

Grzyby dokładnie czyszczę (jeśli bardzo brudne, bardzo szybko płuczę pod
bieżącą wodą i dokładnie susze) i te największe kroję na połówki.

Czosnek obieram i kroję na bardzo cienkie plasterki.

Duże i płaskie naczynie żaroodporne smaruję oliwą i wkładam do niego grzyby. Na
nie wrzucam czosnek, przyprawy - raczej niezbyt wiele. Posypuje tartą bułką i
polewam olejem orzechowym.

Potrawę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40-50 minut. W
tym czasie po prostu się skręcam z niecierpliwości, a sąsiedzi walą do drzwi,
że tez chcą spróbować, bo zapach jest po prostu obezwładniający.

Smakuje wybornie z bagietką i niczym więcej.

Życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: Gotowanie to sztuka!
przepis pochodzi z mojego najpysznijeszego serwisu w sieci
http://www.mniammniam.pl
ps. jakby bylo zapotrzebowanie na więcej, to chętnie podrzucę, bo mam trochę
takich cholernie zaje... przepisów

1. Data: 2002-09-16 13:48:49

Temat: Re: Wkupne [P] - naprawde co wspanialego, naprawde!!!
Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak myslisz z samymi pieczarkami jak by to bylo... probowales... ???
:)
albo cza bedzie pochodzic za grzybiarzami na bazarku :)
maniek

1. Data: 2002-09-16 13:58:45

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a jak myslisz z samymi pieczarkami jak by to bylo... probowales... ???
> :)
> albo cza bedzie pochodzic za grzybiarzami na bazarku :)
> maniek

Heja!
Z pieczarkami nie. Jeśli już to z boczniakami - ale nie można ich myć, bo
strasznie nasiąkają.
Boczniaki tez będą pyszne!
A najlepiej to pochodzić zza grzybami po lesie, allebo i za tymi grzybiarzami
na bazarku.

pozdr,
grzesio [nudny]

1. Data: 2002-09-16 16:19:53

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Danie to zaiste wybitne. Jego aromat to poezja, smak to pełnia metafizyki.
>
> grzyby leśne: borowiki, kurki, koźlarze, podgrzybki - zdrowe i jędrne,

Te!! Grzegorz!! nie drzaznij mnie tymi lesnymi grzybami.Gdzie Ty w tym roku
grzyby lesne widziales! Chyba w katalogu.No moze teraz, po wczorajszym deszczu
ale znowu za zimno.Ja przez cale lato szukalem na bazarzch (bo na wycieczkie do
lasu brak czasu) i nic ani jednego nie dostalem .A...marzy mi sie smak lesnych
grzybow och marzy....

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-09-16 16:32:40

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te!! Grzegorz!! nie drzaznij mnie tymi lesnymi grzybami.Gdzie Ty w tym
roku
> grzyby lesne widziales! Chyba w katalogu.
> Stanislaw z Gdanska

Jakby komuś bylo po drodze do Kotliny Klodzkiej to moglby cos troche
pozbierac. W tym roku podgorskie lasy szczegolnie obfite.
--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-09-16 16:47:38

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja sie pochwale. Moja cudowna mama spelnila moja zachcianke ciazowa i
dostarczyla grzybow lesnych. Wiozla je do Wroclawia z Krakowa. A gdzie
znalazla? W lasach malopolskich - okolice Wadowic :))). Podraznie Was
jeszcze - zjadlam juz w tym roku grzybki duszone w smietanie i zupe
grzybowa :))). Bylo pyszne :)))

--
Justyna po debiucie grzybowym `02

Ciasto kokosowe