Wolna wola i ceirpienie [cross]

191. Data: 2014-07-17 21:10:40

Temat: Re: Wolna wola i ceirpienie [cross]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jul 2014 20:48:57 +0200, Ikselka napisał(a):

> Dewastacja środowiska to termin umowny

Miałam na myśli "względny" - to jest właściwe słowo.

192. Data: 2014-07-17 21:11:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jul 2014 20:48:57 +0200, Ikselka napisał(a):

> platform

Płyt tektonicznych - oczywiście :-)

193. Data: 2014-07-18 10:43:01

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poważnie. A może po prostu człowiek zniszczy sam siebie i może tak właśnie
> ma być? - i to też będzie wpisane w procesy naturalne. Jak to się mówi
> "nie
> było nas, był las - nie będzie nas, będzie las". Czyż tak nie może być?
> Kto
> powiedział, że człowiek jako gatunek ma trwać wiecznie? Kiedyś wszak go
> nie
> było, więc kiedy go znowu nie będzie, natura nawet tego nie zauważy. Jak
> znikniecia tysięcy gatunków roślin i zwierząt. Na nasze (nas i ich)

Dobrze. Krótko: jak mi coś spierniczymy, to na nasze miejsce przyjdzie inny
gatunek. Może i tak. Jednak- coś chyba znaczy pojęcie "naturalny"? Z
encyklopedii:
"naturalny (łc. naturalis od natura 'natura; pierwotny stan rzeczy') 1.
związany z naturą, odnoszący się do niej; zgodny z naturą, właściwy jej. 2.
wykształcony lub
wytworzony przez przyrodę: rośliny, zwierzęta, skały, minerały, zawarty w
nich."
Czyli- z tego wynika, że dewastacja środowiska nie jest czymś naturalnym.
Istnieje pewna równowaga w przyrodzie- i wszystko, co tę równowagę zakłóca-
nie jest
naturalne. W moim przekonaniu ważne jest podejście nasze do rzeczy z
porządkiem naturalnym sprzecznych. Nie powinno się IMO kwitować wszystkiego
stwierdzeniem, że
natura i tak sobie poradzi- bo to doprowadzi tam, gdzie musi: do zagłady
ludzkości. Tego typu pomysły, że możemy kształtować rzeczywistość w sposób
dowolny były nie do
pomyślenia do 19 wieku. Panujący paradygmat nakazywał poznanie świata i
stosowanie się do poznanych praw. I tak astronom starał się określić np za
pomocą gwiazd kierunki świata- aby nauczyć tego podróżników. Nie wpadało mu
nawet na myśl, aby np poukładać gwiazdy na niebie według wielkości czy też
innego wymyślonego klucza. Gwiazdy są tam, gdzie są. Filozofowie starali się
poznać człowieka, jego naturę, stosunki panujące w społeczeństwach- żeby
umieć w nich postępować- i być może nauczyć tego innch ludzi. Itd, etc. W 19
wieku jednak niejaki Karol Marx wpadł na pomysł, aby np filozofowie może
niekoniecznie poznawali świat, lecz żeby tworzyli teorie- piękne i
wspaniałe- do_których_świat_się_dostosuje. Oczywiście wywrócenie tego
paradygmatu powodowało (i powoduje) wiele niekorzystnych zjawisk. Jednym z
nich jest życie w sposób wymyślony, w sztucznym świecie. Marx proponował (co
się dziś urzeczywistnia) stare, naturalne pojęcia zastępować nowymi: np
sprawiedliwość- sprawiedliwością ludową, wrażliwość na innych ludzi-
wrażliwością społeczną, etc. Wyhodowano człowieka, który żyje w zupełnie
sztucznym środowisku, a na dodatek w podstawionej rzeczywistości. Taki
człowiek "jest fajny", "robi co chce", jest szczęśliwy, bo ma samochód,
domek i ładną żonę (męża) i dziecko ze szklanki, ma w domu 99% rzeczy, bez
których by mu się żyło o wiele lepiej (no ale nie wypada ich nie mieć), itd,
etc. Ten człowiek- tak naprawdę- jest przerażliwie samotny. Jest chory.
Pozbawiono go elementarnych rzeczy: miłości, czułości, przyjaźni, męstwa,
odwagi etc. Żyje nienaturalnie- i dlatego choruje: ma depresję, raka,
zaawansowane nerwice i wiele innych chorób, które przyniósł schyłek naszej
cywilizacji. Jest bardzo oddalony od samego siebie i innych ludzi.
Jeśli chcemy przeżyć- musimy się zatrzymać. Stanąć i uświadomić sobie pewne
rzeczy. Wtedy przetrwamy. Tyle, że mozemy to zrobić tylko wszyscy razem...a
to może być wykonalne po jakimś wielkim kataklizmie o zasięgu globalnym- bo
inaczej chyba nie:-(

--

Chiron

194. Data: 2014-07-18 13:25:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jul 2014 10:43:01 +0200, Chiron napisał(a):

Chirku, dzięki za info - odpowiem jak zlikwiduję awarię poczty.

195. Data: 2014-07-18 13:30:22

Od: "Ghost" <h...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

>to może być wykonalne po jakimś wielkim kataklizmie o zasięgu globalnym- bo
>inaczej chyba nie:-(

No, chiruś się już nie może doczekać katastrofki.

196. Data: 2014-07-18 14:01:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-18 10:43, Chiron pisze:
> [...]
> nerwice i wiele innych chorób, które przyniósł schyłek naszej
> cywilizacji. Jest bardzo oddalony od samego siebie i innych ludzi.

Masz na myśli kogoś konkretnego?

Ewa

197. Data: 2014-07-18 14:06:41

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Masz na myśli kogoś konkretnego?

A dlaczego uważasz, że ja zawsze piszę o Tobie?
:-)))))

--

Chiron

198. Data: 2014-07-18 14:22:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-18 14:06, Chiron pisze:

> A dlaczego uważasz, że ja zawsze piszę o Tobie?
> :-)))))

Wręcz przeciwnie - ZAWSZE piszesz o sobie.

Ewa

199. Data: 2014-07-18 16:24:54

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.net...

|Ikselko, miałem w życiu okres kiedy namiętnie dyskutowałem z wierzącymi.
|Nie da się z kimś takim dojść do ładu

A poza tym, sam jesteś namiętnie wierzący i z Tobą też się nie da.

200. Data: 2014-07-18 16:26:49

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
.pl...

|Mózg też pracuje wg algorytmu. To, że sieć neuronowa działa inaczej niż
|jednoprocesorowy komputer niczego pod tym względem nie zmienia.

Owszem, zmienia. Mózg nie pracuje według algorytmu.

Dziewczynka w trampkach
PIERWSZA JAWNA lista placówek aborcyjnych w Polsce.
Profesorowi Chazanowi...
?
Rodzinka.pl - o pomstę do nieba wołam.