Wpaszam się Potrawą Pieciu palców

From: "Iza" <i...@0...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Wpaszam się Potrawą Pieciu palców
Date: Fri, 21 Jan 2005 14:12:47 +0100

Z miłą chęcią podzielę się z wami moim popisowym daniem które jest narodową
potrawą Kazachstanu. Przez jakiś czas gosciłam u siebie przyjaciółkę
Kazaszkę i wydusiałam z niej wszystko co się dało :)
"Bezparmak"- potrawa pieciu palców (dawno temu jedzona tylko przy uzyciu rąk
. Sprawdziłam polecam !!!)
ciasto:
- 0,5kg mąki
- 2jajka
- 2łyżki oleju
- ciepła woda z solą(soli całą garść) i zarobić ciasto jak pierogi
W garnku z wodą ugotować 1 kurczaka całego (w orginale baranina:)) + troszkę
soli
Pod koniec gotowania wrzucić małe obrane ziemiaki ( po 1-2 na 1osobę)
Cebulkę ( 3spore - chyba że ktoś bardzo lubi to można więcej a jest naprawdę
dobra ) kroimy w krążki i gnieciemy ją żeby wypuściła sok ale nie zmieniła
kształtu. Posypujemy solą i pieprzem + troszkę szczypiorku lecz nie
koniecznie a następnie zalewamy zebranym tłuszczem z gotujacego się
kurczaka ( cały tłuszcz)
Wyjąć kurczaka i obrać
Ciasto rozwałkować na bardzo cienkie płaty (ja wałkowałam pod okiem Kazaszki
to mi zajeło 3h bo ciagle było za grube a dla mnie było przezroczyste hihihi
ale jak sama robiłam to troszkę to nagiełam :)Kroimy na średniej wielkości
kawałki i gotujemy w tym rosole. Po wyjęciu układamy na duuuużej misce na
środek i po brzegach (ciasto) w środku kładziemy kurczaka a po okręgu
ziemniaczki A cebulkę wyjętą z zalewy na miesko z kurczaka.
Uwaga !!! Rosół w którym się wszystko gotowało przecedzamy i po jedzeniu
gorący podajemy do popicia Podobny idealny na trawienie. Z takiej porcji
spokojnie najedzą się 4 osoby

Jak wam zasmakuje chętnie podzielę się innymi przepisami z Azji :)
Pozdrawiam Iza