Wpływ diety optymalnej na cukrzycę

11. Data: 2004-01-15 21:23:50

Temat: Re: Wpływ diety optymalnej na cukrzyc
Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bu4kat$ts2$1@absinth.dialog.net.pl...
> Cukrzycy mają coś takiego jak utratę instynktu życia. Nie bardzo im na
życiu
> zależy.
Witam
Tak sie zlozylo, ze mialem mozliwosc obserwacji zachowan osoby chorej na
cukrzyce. Przeszla na ZO, cukier jej spadl, ale.....dieta byla stosowana bez
wagi, bez aparaciku do mierzenia poziomu /tylko badania w przychodni, raz na
2 ? miesiace/ bylo ok. Czula sie tak dobrze, ze zaniechala dyscypliny ZO.
Wizyta w poradni diabet....., i koniec ZO, znalazla sie kasa na aparacik , i
dyscyplina do przestrzegania zalecen lekarza.
Mysle, ze w swiadomosci niektorych ludzi jest zakodowane to, ze to co powie
lekarz w przychodni, jest wazniejsze, od tego jak sie czujemy. Lekarz
optymalny to chyba jakis szarlatan.
Pozdrawiam
maf

12. Data: 2004-01-15 21:43:39

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@a...w.sygnaturce> napisał w wiadomości

> Bo glukoza wplywa destrukcyjnie, czyli niszczaco na uklad nerwowy (tzw
> polineuropatia cukrzycowa)

A nam tu niedawno anna/hanna podsyłała link o tym, że to tłuszcze nasycone
działają destrukcyjnie na ukł. nerwowy. Co by człowiek nie zjadł, to mu
zaraz na mózg pada :))))

Pozdrawiam
Leszek

13. Data: 2004-01-15 21:44:50

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" <m...@a...i.p.pl> napisał w wiadomości

> Lekarz
> optymalny to chyba jakis szarlatan.

Jest albo lekarz, albo szarlatan. Modne są hasła typu "sprawiedliwość
społeczna" to i samozwańczy "lekarze optymalni" się pojawiają...
Może ten człowiek miał powody do takiego zachowania, jednak jego zdania nie
znamy a legend setki wszyscy już słyszeli...

Pozdrawiam,
Adam

14. Data: 2004-01-15 21:44:57

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, masz racje, to nie tyczy sie stezen fizjologicznych ;-)))

A jakie to są stężenia fizjologiczne?
Definicja?

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2004-01-15 22:17:52

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamo 2." <a...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> znamy a legend setki wszyscy już słyszeli...

eeeee, to moja tesciowa, wiec to nie legenda.........
Ale wracajac do tematu zaufania, jakiemu lekarzowi ufac, czy opty czy
rodzinnemu? Nigdy nie bylem u lekarza opty, ale jest chyba tak, ze lek. opty
nie nalega, tylko proponuje, /znam takie przypadki/ z opowiadan znajomych.
Lekarze tradycyjni maja za soba praktyke poparta badaniami. Potrafia niezle
nakrzyczec na pacjenta, i wtedy pacjent mu wierzy.
Nie bede tutaj opowiadal, jak tesciowa z dobrymi wynikami cukrzycowymi, byla
u swojego lekarza, a tesc powiedzial lekarzowi, ze ona jest na opty, i co
ten lekarz wyprawial, /tak jakby nagle zapomnial, ze pacjent ma dobre
wyniki/
Pozdrawiam
maf

16. Data: 2004-01-15 22:32:17

Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamo 2. <a...@c...com> napisał(a):

> Może ten człowiek miał powody do takiego zachowania, jednak jego zdania nie
> znamy a legend setki wszyscy już słyszeli...
>
> Pozdrawiam,
> Adam

Mam parszywy zwyczaj podczytywania grupy dyskusyjnej zamieszczonej na
stronie inter.OSBO:-) No i coz tam przeczytalam ktoregos pieknego dnia:
ano to, ze pewien czlowiek informowal iz znane mui sa przypadki kilku
pozytywnych skutkow wspomagania dieta kwasniewskiego cukrzycy II oraz kilka
fatalnych przypadko, bo zakonczonych przedwczesnymi zgonami mlodych osob.
Osoba ta takze powiadomila forumowiczow, iz u kilku dzieci chorych na
cukrzyce I ktore zastosowaly diete kwasniewskiego, stwierdzono niedorozwoj
umyslowy.
Komu tu wiec wierzyc:-) Ekspertom ktorzy przebadali dokladnie skutecznosc
stosowania zalecanych obecnie diet dla diabetykow czy zaslepionym
zwolennikom jedynie slusznej diety dla czlowieka, ktorych wiedza ogranicza
sie do kilku dziel jednego autora?:-)

pozdr.anna

17. Data: 2004-01-15 22:53:09

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annaklay " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stosowania zalecanych obecnie diet dla diabetykow czy zaslepionym
> zwolennikom jedynie slusznej diety dla czlowieka, ktorych wiedza ogranicza

A jak ma sie dieta dla diabetykow do norm?
Pozwolilem sobie obliczyc zawartosc diety zalecanej dla diabetykow.
Sklad posilku dziennego sniadanie obiad itd...
Chleb żytni jasny wg60g
Szynka wieprzowa gotowana wg20g
Ogórek wg150g
Masło roślinne kubkowe wg10g
Pumpernikiel wg30g
Ser twarogowy chudy wg15g
Makaron dwujajeczny wg20g
Filety z dorsza po grecku wg60g
Maliny wg100g
Sałata wg100g
Oliwa z oliwek wg10g
Ziemniaki, średnio wg160g
Bułki grahamki wg30g
Kiełbasa szynkowa z indyka wg10g
Jabłko wg150g
Chleb mieszany słonecznikowy wg60g
Pomidor wg120g
Ser typu Feta wg20g
Cykoria wg30g
Majonez domowy z olejem słonecznikowym wg10g
Niedobor:
710,3 mg Wapń Zapotrzebowanie pokryte w 28,9 %
101,85 mg Magnez Zapotrzebowanie pokryte w 68,1 %
4,037 mg Cynk Zapotrzebowanie pokryte w 63,3 %
768,8 mcg retinol Zapotrzebowanie pokryte w 14,5 %
3,86 mcg wit. D Zapotrzebowanie pokryte w 22,8 %
0,2095 mg wit. E Zapotrzebowanie pokryte w 98,6 %
0,2727 mg Tiamina Zapotrzebowanie pokryte w 77,2 %
0,51365 mg Rybofl. Zapotrzebowanie pokryte w 60,4 %
7,024 mg Niacyna Zapotrzebowanie pokryte w 56,1 %
0,2265 mg wit. B6 Zapotrzebowanie pokryte w 85,8 %
96,26 mcg Foliany Zapotrzebowanie pokryte w 75,9 %
1,444 mcg B12 Zapotrzebowanie pokryte w 39,8 %

Nadmiar:
Pozdrawiam
maf

18. Data: 2004-01-15 22:53:51

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stosowania zalecanych obecnie diet dla diabetykow czy zaslepionym
> zwolennikom jedynie slusznej diety dla czlowieka, ktorych wiedza ogranicza

Rzuć linka ;)))

Slawek

19. Data: 2004-01-15 23:46:25

Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

slawek <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał(a):

> Rzuć linka ;)))
>
> Slawek

Po co? Przeciez go dokladnie znasz:-)).

anna

20. Data: 2004-01-15 23:56:51

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po co? Przeciez go dokladnie znasz:-)).

no ale może inni poznają brawurowo napisany niemal tuż po wymyśleniu post o
przypadkach smiertelnych ;))) cukrzyków na DO , dopisz także co dla tego
kolegi oznaczałoby wyleczenie z cukrzycy I , albo ja napiszę ;)
"O wyleczeniu dziecka z cukrzycy I moznaby mówić tylko wtedy gdyby dziecko
mogło zjesć w dowolnym momencie tabliczkę czekolady i nie spowodowałoby to
skoku cukru "

Slawek

pan_andrzejek wraca
MM - proszę o rad