Z jakimi dodatkami pizza jest najlepsza ?

1. Data: 2009-09-30 10:03:59

Temat: Z jakimi dodatkami pizza jest najlepsza ?
Od: "Ala" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem nie wiem jaka mozna szybko i z jakimi dodatkami zrobic pizze ??
Prosze o pomoc .

2. Data: 2009-09-30 10:10:12

Temat: Re: Z jakimi dodatkami pizza jest najlepsza ?
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ala pisze:
> Mam problem nie wiem jaka mozna szybko i z jakimi dodatkami zrobic pizze ??
> Prosze o pomoc .

Jesienne lekcje korzystania z komputera?
Pomogę: Google -> pizza dodatki.
--
BBjk

3. Data: 2009-09-30 11:23:42

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Jesienne lekcje korzystania z komputera?
> Pomogę: Google -> pizza dodatki.

Może to ma być pizza z jaka? O jaku jako podstawie pizzy i doborze do
tego dodatków google zapewne milczą...

4. Data: 2009-09-30 17:59:24

Od: Gruby <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ala pisze:
> Mam problem nie wiem jaka mozna szybko i z jakimi dodatkami zrobic pizze ??
> Prosze o pomoc .

z gównem

5. Data: 2009-09-30 19:21:29

Od: dyziek86 <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <1...@n...onet.pl> Ala napisal(a):

> Mam problem nie wiem jaka mozna szybko i z jakimi dodatkami zrobic pizze ??
> Prosze o pomoc .

Na szybko to ja daję ketchup, kukurydzę i ser :)
MD.

6. Data: 2009-09-30 21:37:37

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ala pisze:
> Mam problem nie wiem jaka mozna szybko i z jakimi dodatkami zrobic pizze ??
> Prosze o pomoc .

Czas przygotowania około 30minut

---- Ciasto

1 i 1/3 szklanki mąki (rodzaj niema wielkiego znaczenia ja używam "Babuni"), 1/2
szklanki ciepłej
wody (nie gorącej), 20gram świeżych drożdzy, łyżeczka cukru, łyżeczka soli, łyżeczka
oliwy z oliwek,
oregano, 2 szczypty ostrej papryki

Do płaskiej miseczki wlać połowe wody (1/4 szklanki), dodać 2 łyżeczki cukru,
wymieszać dokładnie
dodać drożdze, dokladnie rozpuścić, następnie dodać 2 łyżeczki mąki i dokładnie
wymieszać, odstawić
w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ja wstawiam do piekarnika rozgrzanego do 50st - ale
5min przed
wstawieniem go wyłączam), do mąki dodać łyżeczke soli, łyżeczke oliwy lub oleju,
oregano i ostrą
papryke, wymieszać (na sucho!) po wyrośnięciu drożdzy dodac je do mąki, i dodać
reszte wody (1/4
szklanki) i dokładnie wymieszać, ciasto powinno być elastyczne

---- Dodatki:

Koncentrat pomidorowy, ser żolty, mozzarella, boczek (lub tłusta szynka), cebula,
pomidor, oregano,
bazylia, sól i pieprz

---- Przygotowanie:

piekarnik rozgrzać do 250st (lub więcej jeśli możliwe) i jeśli to możliwe włączyć
tylko dolną
grzałke (jeśli niema takiej możliwości to pizza powinna być na najniższym piętrze)
ciasto powinno
się kształtować ręcznie ale można sobie pomóc wałkiem - ja korzystam z wysokiej
butelki po winie,
trzeba pamiętac aby brzegi były nieco grubsze niż całe ciasto (choc niekoniecznie -
brzegi i tak
wyrosną bardziej niż ciasto nawet bedąc tej samej grubości)

Ciasto przenieść na blachę (ja składam je najpierw delikatnie na pol ale trzeba
uwazać zeby sie nie
skleiło)

Przygotowane ciasto posmarować cienko koncentratem pomidorowym, posypać starkowanym
żóltym serem, na
to połozyć mozzarelle pokrojona w cienkie plastry, następnie cienko pokrojony boczek
i drobno
pokrojona cebule, na to posypać jeszcze nieco starkowanego żóltego sera, na wierzch
ułozyć cienko
pokrojone plastry pomidora, posypać oregano, bazylią, solą i pieprzem

Piec na wyczucie, do momentu aż brzegi się przyrumienią, z reguły są to ok. 4minuty

Ważne jest to aby najbardziej wilgotne składniki kłaśc jak nabardziej na wierchu, bo
inaczej pizza
będzie pływać - a nikt nie lubi gdy przy jedzeniu farsz ześlizguje się z ciasta :-)

i złota zasada - tylko jeden dodatek mięsny

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

7. Data: 2009-10-03 13:30:32

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 30 Sep 2009 23:37:37 +0200, vcore napisał(a):

> Czas przygotowania około 30minut
>
> ---- Ciasto

[rach ciach ciach!]

Zrobiłem. Trochę duża na kawalera, dodatki też pozmieniałem bo boczku w
lodówce niet. Nawet parmezan nabyłem na tę okazję. Troszę za długo
trzymałem, ale wszyło bardzo dobre. Teraz kończę Paulanera i zacieszam na
pusty talerz po pierwszej samodzielnej pizzy =)

Skąd to zalecenie o najniższym poziomie pieczenia? :> Zrobiłem jak
napisane, ale nie kumam dlaczego :D

--
Kapsel
http://kapselek.net

8. Data: 2009-10-03 18:29:36

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel pisze:
> [...]
> pusty talerz po pierwszej samodzielnej pizzy =)
>
> Skąd to zalecenie o najniższym poziomie pieczenia? :> Zrobiłem jak

W prawdziwych piecach do pizzy co prawda powietrze znajdujące sie w piecu ma wyższa
temeperature niż
kamienie na których leży pizza ale w piekarniku to nie działa i np. w przypadku kiedy
grzałka
właczona jest od góry a pizza znajduje sie blisko niej to farsz zaczyna puchnąc,
robią sie bąble a
ser wysycha - dlatego ja właczam zawsze tylko dolną grzałke + temoobieg, przypieka
sie całośc - ale
góra nieco wolniej i np. gdy brzegi są już ładnie zarumienione to dół jest już
brązowy (idealny) i
pizze mozna wyjmować

Ten wyjątek o którym napisałem (pizza na dolnym pietrze) dotyczy piekarników w
ktorych zawsze
włączone są 2 grzałki (nie wiem czy takie są, ale pisałem zapobiegawczo) pizze należy
kłaśc bliżej
dolnego źródła ciepła niż górnego

9. Data: 2009-10-03 20:06:36

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 03 Oct 2009 20:29:36 +0200, vcore napisał(a):

> [...]
ktorych zawsze
> włączone są 2 grzałki (nie wiem czy takie są, ale pisałem zapobiegawczo) pizze

U mnie jest tak, że mogę albo górę włączyć, albo górę i dół. Mam też jakiś
wentylator, co to nie wiem czemu właściwie ma służyć - to jest ten
termoobieg? :> Bo włączyłem opcję obu grzałek, ale wentylatora nie, może
więc coś jeszcze mogę poprawić :)

--
Kapsel
http://kapselek.net

10. Data: 2009-10-03 21:10:31

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel pisze:

> [...]
> wentylator, co to nie wiem czemu właściwie ma służyć - to jest ten
> termoobieg? :> Bo włączyłem opcję obu grzałek, ale wentylatora nie, może

Pewnie też masz kuchenke/piekarnik Amica, ja daje 250st i dolną grzałke z
termoobiegiem, pizze
stawiam na drugim piętrze od dołu (z szynami), nie wiem ile trwa pieczenie bo nigdy
nie licze,
zaglądam co 1min. i jak jest przyrumieniona od góry to wyciągam. Ale to zależy kto co
lubi,
niektórzy wolą np kiedy pizza od góry jest lekko zwęglona (tak wyglądają prawdziwe
pizze robione w
piecach)

Termoobieg wyrównuje temperature w całym piekarniku i tym samym przyspiesza
pieczenie, np. pieczenie
kuraka czy golonki bez termoobiegu trwa bardzo długo a na dodatek taki delikwent jest
przypieczony
tylko od góry

Warto popróbować różne ustawienia, jak sie pilnuje to niema szansy sie przypalić

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

Brzoskwinie
Ryż smażony po chińsku
PYCHOTKA