Zaburzenia pocenia u dziecka

następny post »
From: La Luna <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Zaburzenia pocenia u dziecka
Date: Sat, 15 Mar 2008 02:56:31 +0100

Mam pytanko - czy jest tu na grupie ktos kto ma dziecko ktore sie nie poci?
Albo moze znacie takie?
Jak to wyglada na dluzsza mete, czy sa z tego powodu wieksze problemy latem
(ryzyko udarow slonecznych? jak to wyglada?), jakie metody pielegnacji
skory najlepiej sie sprawdzaja?

Wlasnie okazalo sie ze moj 2.5 latek praktycznie sie nie poci.
Ja juz dawno zauwazylam ze on poci sie baaardzo malo, ale jakos nie bylo z
tym problemow wiekszych a za to byly inne powazne problemy ze zdrowiem i to
akurat nie zwrocilo mojej wiekszej uwagi. Ciezko zauwazyc cos co sie nie
dzieje gdy dzieje sie wiele innych rzeczy ktore niepokoja.

Teraz wyszlo szydlo z worka, na dodatek okazalo sie ze ten brak pocenia
odpowiada prawdopodobnie za sporo klopotow ktore sie dzialy i dzieja a
ktorych w zaden sposob z tym nie wiazalam (lekarka tez) - np. chwilowe
skoki temperatury bez powodu, koszmarnie wysokie goraczki przy blachych
problemach (zabkowanie, katar) - 41 st. goraczki w ogole mnie nie wzrusza
bo tyle ma zawsze jak cos sie dzieje.
Jak sie po obserwacji okazalo - jedyna sytuacja kiedy Przemek sie poci jest
wlasnie bardzo wysoka goraczka, taka w okolicach 41 st i gdy Przemek zasnie
wtedy pod koldra (bo np. jak szedl spac to goraczki nie mial). Przez to ze
te kilka razy w zyciu sie spocil - w ogole nie myslalam o tym ze ma jakis
problem z poceniem.

Na dodatek do teraz akurat tak sie okazywalo ze otoczenie w ktorym
przebywal Przemek bylo mocno dla niego przyjazne - bo po pierwsze o ile nie
jest za zimno to my mamy zawsze, caly rok pootwierane okna, Przemek jest
ubierany bardzo lekko - taki zimny wychow. A zeszlego lata nie bywal na
dworze bez koniecznosci w poludnie - bo ze wzgledu na przedawkowanie wit. D
musial byc chroniony przed sloncem - wiec albo rano, albo wieczorem albo
tylko w cieniu.
I jakos to szlo.

Ale juz sie troche boje lata tego roku...
Ma byc gorace, upalne. Przemek chodzi do przedszkola wiec pewnie bedzie
chodzil w poludnie na spacery.
Co zrobic zeby zminimalizowac ryzyko udaru cieplnego?
Ma nosic ze soba spray z woda i sie spryskiwac co jakis czas podczas zabawy
na dworze?
Jak to wyglada w praktyce?

Bo teorie juz jako tako znam - nasza lekarka niedlugo przede mna ucieknie
;) Moje dziecko przyprawia ja o palpitacje swoimi eee... przypadlosciami.
Ale jak z praktyka zycia na codzien?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło