Zakładanie NZOZu - Łodź

następny post »
Data: 2004-06-20 15:30:22
Temat: Zakładanie NZOZu - Łodź
Od: "majkel" <m...@p...onet.pl>

Witam Szanownych Grupowiczów!

Mam pewien problem, z którym chciałbym się podzielić na grupie. Dotyczy on
mianowicie przekształcenia indywidualnej praktytki lekarskiej w NZOZ.
Zatem- do rzeczy:

Jestem młodym lekarzem dentystą, w pażdzierniku kończę staż podyplomowy i
już w tej chwili mocno zastanawiam się, jak większość moich kolegów- Co
dalej? Perspektywy- mogę pracować w przychodni (750 PLN netto), o ile szef
mnie zatrudni; mogę pracować w prywatnym gabinecie za 30-40% stawki. Jeżeli
znajdę pracę w przychodni (SPZOZ) i prywatnie, oznacza to dla mnie pracę
praktycznie od rana do wieczora. Godze się z tym bo wiem jaka jest obecna
sytuacja na rynku pracy, duże bezrobocie itp. Chęć życia na jakim-takim
poziomie wymusza pracę od świtu do nocy, często w weekendy. Myślę, że
koledzy i koleżanki dentyści w podobnej sytuacji zgodzą się ze mną.

Jednakże kilka dni temu wymyśliłem rzecz następującą:

Jedno z moich rodziców prowadzi indywidualną praktykę, jest lekarzem
stomatologiem i mogłoby otworzyć NZOZ, zatrudnić mnie (mniejsza na jakich
zasadach) i stworzyć dla mnie nowe miejsce pracy. Zachęcony tym faktem
postanowiłem dowiedzieć się, co należy zrobić w kwestii założenia NZOZu.
Wszedłem na stronę www ministerstwa zdrowia, ściągnąłem potrzebne
formularze, znalazłem siedzibę urzędu wojewódzkiego, wszystko ładnie
pięknie. Skonsultowałem pomysł z lekarzem, który otwierał podobny zakład i
cóż mi powiedział? Ano powiedział, że na wpis do rejestru zakładów opieki
zdrowotnej trzeba czekać około pół roku.

Wynika tu problem następujący- jeżeli faktycznie pół roku-

1. rodzic nie zdąży podpisać kontraktu na przyszły rok z NFZ czy innym
badziewiem jako NZOZ
2. w formularzu nie będzie mógł umieścić mnie jako lekarza, gdyż w chwili
składania wniosku byłem/jestem na stażu i nie mam prawa wykonywania zawodu
3. Jezeli nie umieści mnie na liście swych pracowników, ale jakimś CUDEM
dostanie wpis i otworzy NZOZ i podpisze kontrakt z NFZ na 2005- podejrzewam
że otrzyma kontrakt tylko dla siebie. Ale bagno...

Stąd kilka pytań-
1) Czy można składać ofertę do NFZtu , jeżeli jest się w trakcie
przekształcania ind. pr. lek. w nzoz ?
2) Może ktoś z grupowiczów miał podobny problem i podzieli się ze mną
doświadczeniami ?
3) A może jakieś rady, wskazówki itp ?

Z góry dziękuję za odpowiedź

M.