Ziemniaki do placów

1. Data: 2004-08-22 20:22:36

Temat: Ziemniaki do placów
Od: "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka odmiana ziemnaikow najlepsza do placków ? Na urlopie zrobilem placki z
ziemniakow i byly super chrupiace (nie wiem z jakiej odmiany). Teraz
zrobilem z innych i byly takie sobie.

DzG,

Marek Powichrowski

1. Data: 2004-08-23 07:37:38

Temat: Re: Ziemniaki do placów
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Jaka odmiana ziemnaikow najlepsza do placków ? Na urlopie zrobilem placki
> ziemniakow i byly super chrupiace (nie wiem z jakiej odmiany). Teraz
> zrobilem z innych i byly takie sobie.

Najlepsza i ogólnie dostępna to Irys - będą pysznie chrupiące. Poza tym,
należy wybierać odmiany żółte (moja ulubiona to Bryza). Najgorsza jest Irga,
która nie nadaje sie na placki, które są glumowate a ziemniaki robią się
czarne.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-23 08:17:31

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Irga,
> która nie nadaje sie na placki, które są glumowate a ziemniaki robią się
Z tymi ziemniakami to jest tak ze ide na targowisko i kazdy mowi Bryza
Bryza. Jak co do czego przychodzi to ziemniak marki ziemniak a nie Bryza.
Nie wierze juz tym co sprzedaja na targowiskach. Dlatego wiem ze jak wezme
z domu ziemniaczki to bede pewny ze Bryza.
Ale mnie slinka pociekla jak wyczytalem placuszki ziemniaczane i chyba dzis
zrobie. Wyjde na ogrod wykopie kilka wiekszych i beda placuszki.

AJA

1. Data: 2004-08-23 08:50:22

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dzis
> zrobie. Wyjde na ogrod wykopie kilka wiekszych i beda placuszki.

Ja też nie wierzę, z tym, że u mnie wszyscy mówią Irga Irga, a Irgą to ja
gardzę ;)
Biorę tylko od zaufanej 'baby' a na zimę u zaufanego 'chłopa' na wsi. I jest
pysznie :)
To ja też dzis zrobię placki. Z Irysów :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-23 11:12:07

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> pysznie :)
> To ja też dzis zrobię placki. Z Irysów :)
Jak trzesz ziemniaki, chodzi o to czy maszynke masz czy tez recznie. A jak
recznei to cyz na najdrobniejszej gdzie czesto sie paznokcie scieraja nie
wspomne o sqrkach czy tez na sredniej?

AJA

1. Data: 2004-08-23 11:25:56

Od: "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak trzesz ziemniaki, chodzi o to czy maszynke masz czy tez recznie. A jak
> recznei to cyz na najdrobniejszej gdzie czesto sie paznokcie scieraja nie
> wspomne o sqrkach czy tez na sredniej?

Swietne placki wychodza na grubej tarce (wiorki). Dodac do tego jajka i
przyprawy. Bardzo chrupiace (jesli na glebokim tluszczu). Do tego mozna na
wierzch podac jakis dip serowy z czosnkiem lub innymi przyprawami, a i bez
tego sa swietne).

Marek Powichrowski

1. Data: 2004-08-23 11:44:55

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> recznei to cyz na najdrobniejszej gdzie czesto sie paznokcie scieraja nie

Tre przy pomocy urzadzenia zwanego malzonkiem :) A tak na serio - tarka
reczna taka, ktora sciera na papke. Nie wiorkujaca. A jak mam fantazje, to
robie na tych grubszych wiorkach, tak jak podaje Marek ponizej.
Mozna tez zrobic fajne placki bez jajek i maki - same ziemniaki starte na
cienkich wiorkach. Pewnie znacie, niektorzy na to mowia placki sloneczne.
Smazy sie normalnie jak zwykle placki. Wedlug mnie sa lepsze do wszelkiej
masci sosow.
Bo zwykle placki sa dla mnie takie dobre, ze szkoda mi je czymkolwiek brukac
:) No, njawyzej czasem roztopic plasterek zoltego sera. No i mizeria ze
smietana obowiazkowo do plackow :)
O rety, glodna jestem!
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-23 13:32:13

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Smazy sie normalnie jak zwykle placki. Wedlug mnie sa lepsze do wszelkiej

Do takich "placków" prawa autorskie roszczą sobie Szwajcarzy, nazywając to
roesti i uważając za swoją potrawę narodową. Z tym że oni częściej trą
ziemniaki na grubych wiórkach. Podają absolutnie ze wszystkim. Dwie
najciekwasze wersje jakiej jadłem to z raclette, szynką i sadzonym jajkiem
(bomba kaloryczna, ale jaka pyszna) i druga z "niedźwiedzim czosnkiem"
(Baerlauch).
Pozdrawiam,
Jacek

1. Data: 2004-08-23 13:49:39

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
.

> Do takich "placków" prawa autorskie roszczą sobie Szwajcarzy, nazywając to
> roesti i uważając za swoją potrawę narodową. Z tym że oni częściej trą
> ziemniaki na grubych wiórkach.

Richtig! Jak mogłam zapomnieć :) Na grubych to klasyczne Rösti. Mmm, pyszne.
W ogóle szwjcarska kuchnia pyszna jest!
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-23 15:27:35

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nikt z Was nie je plackow ziemniaczanych na slodko?
Tzn. ze smietana i cukrem?
Ja takie uwielbiam.
Pozdrawiam.
Basiek.