Zmasowany atak szkodnikoof

21. Data: 2000-05-15 11:17:29

Temat: Odp: zwariowane
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...
> At 12:30 00-05-15 +0200, you wrote:
> Ale mysle ze co innego steruje kolorem lisci w w/w drzewku.

> Drzewko przyszlo do mnie dwa lata temu ,czerwone ,w okolicy wlasciwych
swiat.
> Pozniej zzielenialo(moze zazdrosc)i teraz w maju znow dostalo "czerwonki".
> Jak mozna wywolac kolor,moze potas?
> Pozdrawiam mam nadzieje ze nie po raz ostatni

Jakies historyjki z dlugoscia dnia i iloscia swiatla - ale Jerzy na pewno
wytlumaczy to lepiej i bardziej naukowo.

Basia.

22. Data: 2000-05-15 11:33:40

Temat: Re: Odp: zwariowane
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>swiat.
>
>Jakies historyjki z dlugoscia dnia i iloscia swiatla - ale Jerzy na pewno
>wytlumaczy to lepiej i bardziej naukowo.
>
>Basia.

Przeciez betlejemska gwiazda (bo chyba tak sie nazwa)ma czerwone liscie w
grudniu.
A to jest okres najkrotszych dni.
Mysle ze to nie to.
Ostatnio moja zona dostala niebieska hortensje.Kolor byl wywolany jakims
zwiazkiem chemicznyn,cos z glinem.
Pozdrawiam Juras

23. Data: 2000-05-15 11:37:28

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co powiesz na kwitnace teraz kalanchoe? Tez kwitnie w zimie, kiedy dni sa
krotkie. Mozna to stymulowac zakrywajac rosline za dnia, ale ja tego nie
robie.
Czerwone "liscie" u Twojej rosliny to nibykwiaty czy jakos tam :-)), cos
pomiedzy platkami kwiatow a liscmi.
pozdrowka
Jarek

24. Data: 2000-05-15 11:47:33

Temat: Odp: Odp: zwariowane
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
g.pl...

> Przeciez betlejemska gwiazda (bo chyba tak sie nazwa)ma czerwone liscie w

A jednak. Poinsecja jest roslina tzw. "krótkiego dnia". Ogrodnicy w
szklarniach maja mozliwosc sterowania dlugoscia czasu, przez który rosliny
sa dobrze oswietlone. Teoretycznie przetrzymana na drugi rok poinsecja
"zakwitnie" , gdy: a) przejdzie okres spoczynku, b) dni beda krótkie i nie
bedzie doswietlana - podobno szkodzi nawet górne swiatlo w pokoju, jesli
stoi na parapecie. W warunkach domowych radzi sie nakladac kaptury na
rosline i utrzymywac sztuczny dzien w granicach osmiu godzin.

A co do Twojej rosliny, mysle, ze podzialala na nia temperatura, nawozenie i
intensywne podlewanie, bo inaczej nie potrafie sobie tego wytlumaczyc.

> Ostatnio moja zona dostala niebieska hortensje.Kolor byl wywolany jakims
> zwiazkiem chemicznyn,cos z glinem.

Ano. Siarczan glinu dla zakwaszenia podloza - kolor niebieski. Kolor
rózowy - podloze odkwaszone. Dkladnie odwrotnie niz z papierkami
lakmusowymi, dzieki czemu wreszcie zapamietalam te reakcje:)

Pozdrawiam, Basia.

25. Data: 2000-05-15 12:26:11

Temat: Re: Odp: Odp: zwariowane
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>rózowy - podloze odkwaszone. Dkladnie odwrotnie niz z papierkami
>lakmusowymi, dzieki czemu wreszcie zapamietalam te reakcje:)

No to bede mial papierek lakmusowy w ogrodzie bo ja posadzilem.

Pytalas sie kiedys o Ph-metry,moze to jest rozwiazanie.
Juras

26. Data: 2000-05-16 09:01:12

Temat: Re: Zmasowany atak szkodnikoof
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> to nie o ciebie idzie a o robale, ponowie czyjas prosbe, zmien nick na inny.

Eeeee....tak jest fajnie - zawsze mozna powiedziecx, ze ten srodek X na mnie nie
dziala, ze jestem plaga ktorej nie da sie tym zniszczyc itp. :)

Pozdrawiam,
robal.

27. Data: 2000-05-16 09:02:10

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski wrote:

> Nie zmieniaj,ten jest piekny,

No pewnie, ze piekny - a jaka ma historie....

> a czy adekwatny?

Jak najbardziej, chociax niektorzy twie4rdza, ze juz nie jest :( (?)

Pozdrawiam,
robal.

28. Data: 2000-05-16 09:05:52

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>No pewnie, ze piekny - a jaka ma historie....
Jeju napisz jaka ,prosze

>Pozdrawiam,
>robal.

Juras strasznie zaciekawiony.

29. Data: 2000-05-16 12:44:52

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski wrote:

> Jeju napisz jaka ,prosze

Eeeeeeee....nie bede przysmecac....

Poz,
rob.

30. Data: 2000-05-16 13:03:43

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Eeeeeeee....nie bede przysmecac....
>
>Poz,
>rob.

Nie badz taka.Wszyscy i tak czekaja na deszcz.
Juras

Re: Komary
Czy tuja ma niesympatyczny zapach?
Galasy