Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

1. Data: 2011-08-21 23:06:23

Temat: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam wtyczkowy miernik mocy i kuchenkę elektryczną z płytkami. Taką zwyczajną bez
wodotrysków. Porównajmy kilka typów kuchenek. Jak ktoś ma indukcyjna i kaprys
żeby się dowiedzieć czy zrobił dobry zakup to zapraszam. Próba polega na
zagotowaniu 3 litrów wody od temperatury kranowej do wrzenia. Liczy się ilość
zużytego prądu, czas i moc w czasie grzania.

2. Data: 2011-08-21 23:41:51

Temat: kogutkowe wyniki
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

moc to zły pomysł bo moja kuchenka, o czym nie wiedziałem, w pewnym momencie
przeszła sama na połowę mocy. Jak zaczynała się grzać to pobierała 1780W
Garnek 5l
ilość wody 3l
czas 16 minut
zużycie energii 0,357 kWh
Teoretycznie wychodzi że przy stu procentowej sprawności zużycie energii na
zagotowanie wody o temp początkowej w granicach 15 stopni powinno wynosić ok.
0,3 kWh. 0,06kWh poszło na straty, chociaż nie do końca bo w garnku woda wrzała
jeszcze prawie 5 minut. Ale niech będzie 1/7 to straty. Sprawność kuchenki z
płytkami jest na poziomie 85%. Według mnie to dobry wynik. Ciekawe jak mają się
do niego osiągi kuchenek indukcyjnych i gazowych. Na oko może być podobnie lub
trochę gorzej. Straty od garnka w kuchence indukcyjnej będą takie same a zamiana
jednej energii w drugą też kosztuje i może przekroczyć zysk wynikający z
szybkiego startu. Ale mogę się mylić.

3. Data: 2011-08-22 09:40:51

Temat: Re: kogutkowe wyniki
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zamiana
> jednej energii w drugą też kosztuje i może przekroczyć zysk wynikający z

O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

4. Data: 2011-08-22 11:05:02

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

Nie mam jeszcze na przykład ciśnienia. Nie idzie o policzenie do czwartego
miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza. Jak liczyć z dokładnością do
5% to wystarczy. Masz jak policzyć czy tylko napisać sobie coś chciałeś?

5. Data: 2011-08-22 11:07:01

Temat: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2011 01:06:23 +0200, kogutek napisał(a):
> Próba polega na
> zagotowaniu 3 litrów wody od temperatury kranowej do wrzenia. Liczy się ilość
> zużytego prądu, czas i moc w czasie grzania.
Zdefiniuj temperaturę kranową, temperaturę otoczenia i przepływ powietrza
wokół garnka - będzie wtedy można porównywać.

--
Pooh Zwijasz?
http://zwijaj.pl/

6. Data: 2011-08-22 11:17:50

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> --

> Pooh                                                           Zwijasz?

O ciśnieniu atmosferycznym jeszcze zapominałeś. Błąd licznika też trzeba
uwzględnić. Zamiast się mądrować wstawił byś 3 litry wody i zagotował. Odmierzyć
możesz butelką po wodzie mineralnej a nie sprzętem laboratoryjnym.

7. Data: 2011-08-22 11:36:37

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2011 13:05:02 +0200, kogutek napisał(a):
> Nie idzie o policzenie do czwartego
> miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza.
Z grubsza to spore znaczenie będzie miało czy gotujesz w dużym garnku w
przeciągu czy w małym w niewielkim ciepłym pomieszczeniu.

--
Pooh Zwijasz?
http://zwijaj.pl/

8. Data: 2011-08-22 11:43:41

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> --

> Pooh                                                           Zwijasz?

Zagotuj w jakim chcesz. Tylko napisz w jakim. Napisałem że 3 litry w
kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż
0,3kWh nie może być.

9. Data: 2011-08-22 13:15:01

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 2011-08-22 13:43:41 niejaki kogutek napisał:
> [...]
> kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż

z pokrywką czy bez?

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl