Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

51. Data: 2011-08-27 19:26:29

Temat: Re: Odp: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsz a.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Aug 2011 20:43:10 +0200, Pooh napisał(a):

> Nie spotkałeś nigdy kuchenki elektrycznej z regulowaną mocą? Zawsze mi się
> wydawało, że inne nie występują.

Toż one właśnie tak jak płyta węglowa - regulujesz temperaturę. To samo na
płycie kuchni węglowej. Tylko ta temperaturę regulujesz miejscem
postawienia garnka ;)

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

52. Data: 2011-08-28 02:04:23

Temat: Re: kogutkowe wyniki
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 2011-08-22 23:01:27 niejaki p0li napisał:

> akurat mam taką
> jutro potestuje

dobra potestowałem
co prawda ze zwykła pokrywką - więc nie widziałem dokładnie kiedy się
zaczęła gotowac woda

kuchenka - turystyczna płyta indukcyjna (jedno pole grzejne)
garnek - 5l
woda - 3l zimniutka
czas - między 9 a 10 minut
moc - 1793W - pod koniec skoczyło na 1802W
zużycie prądu - 0,302kWh

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

53. Data: 2011-08-28 07:46:52

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Aug 2011 12:15:31 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):
> Owszem, ale po jakim czasie od zmniejszenia mocy spada temperatura?
1. Zależy czy kuchenka starego typu z "płytką" czy nowoczesna z płytą
ceramiczną. W drugim przypadku bardzo szybko.
2. Zależy od grubości dna w garnku (jego bezwładności cieplnej).

--
Pooh Zwijasz?
http://zwijaj.pl/

54. Data: 2011-08-28 14:38:29

Temat: Re: Odp: Re: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Aug 2011 07:05:46 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):
> A bo nie chce mi się po nią iść do piwnicy.
> Na codzień używam gazu, tą kupiłem jako awaryjną.

Ja bym nawet zmierzył, ale nie bardzo mam jak :) No chyba że mam uwierzyć że
płyta bierze tyle W ile podają w instrukcji... A w domu jest tyle urządzeń
że bawienie się w wyłączanie wszystkiego tylko dla jakiegoś testu to lekka
przesada.

> Może palenie drewnem bo węgiel jest szkodliwy?

Już nie mówiąc o używaniu telefonów bezprzewodowych (nie, nie tylko
komórkowych), korzystaniu z laptopa (przy klawiaturze każdego licznik EM
wyje jak szalony) czy jeździe samochodem (w większości aut też licznik EM
pięknie śpiewa)...

> W gabiecie:
> - Panie doktorze czy jak nie będę palił, pił i używał to będę żył dłużej?
> - Być może tak, ale po co?

A ja znam w wersji: "nie, ale życie się będzie panu dłużyło" :)

> Nie może, nie włączy się. Do indukcji trzeba mieć dobre gary.

Dokładnie. I obawiam się że te 85% wyliczone dla kuchenki płytkowej jednak
jest moocno zawyżone.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

55. Data: 2011-08-28 14:44:57

Temat: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Aug 2011 23:54:02 +0200, kogutek napisał(a):
> Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
> łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
> kuchenki indukcyjnej. Za komuny w fabryce w której pracowałem był wydział

Nie postawiłbym noworodka również koło działającego czajnika elektrycznego,
telewizora, routera wifi czy grzejnika elektrycznego. I tak, koło kuchenki
oporowej też nie.

> wiesz że jest nie szkodliwa. To po co rżniesz eksperta? To że grzanie oporowe
> jest nieszkodliwe wiadomo na pewno. Ten sposób grzania ma pewno ponad 100 lat i
> nikomu nie zaszkodził.

O, jakie odkrywcze dane! Jak rozumiem dysponujesz danymi zestawiającymi
setki par bliźniaków jednojajowych, prowadzących taki sam tryb życia - z czego
jeden przez 100 lat używa kuchenki gazowej a drugi elektrycznej oporowej?

> Przy kuchence indukcyjnej jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Tak jak wszystko
> może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator Marek Dyjor co się zna na wszystkim.

A do oporowych przychodzi ekspert kogutek? :)

> Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś moduł na podobny. Oczywiście żadnego
> sprawdzenia z wyjątkiem czy grzeje wodę nie zrobi.

A kogutek też coś tam naprawi, ale bez żadnego sprawdzania czy przypadkiem
na garnki nie idzie czasami przebicie 220V.

> Bo o tym nie ma zielonego pojęcia. I jest sobie niby sprawna kuchenka,
> ale czy sieje dookoła polem nie wiadomo.

Sprawdzałem licznikiem EM. Owszem, kuchenka indukcyjna sieje - jak
praktycznie każde urządzenie elektroniczne, choć bez porównania słabiej niż
taka komórka. Tyle, że żeby to promieniowanie było zauważalne, musiałbym
wisieć 10cm nad kuchenką - dalej pole tak słabnie że niewiele się różni od
promieniowania tła. Gdzie to porównać z komórką, którą trzymasz przy uchu?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

56. Data: 2011-08-28 22:48:30

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pooh wrote:
> Nie spotkałeś nigdy kuchenki elektrycznej z regulowaną mocą? Zawsze
> mi się wydawało, że inne nie występują.

przepraszam ale ja nigdy nie spotkałem się z taką kuchenką
w tradycyjnych kuchenkach jest regulacja termostatyczna on-off z
histerezą, to nawet nie jest PWM a tym bardziej regulowana moc

jeffrey

57. Data: 2011-08-30 06:28:20

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:48:30 +0200, Jeffrey napisał(a):
> przepraszam ale ja nigdy nie spotkałem się z taką kuchenką
> w tradycyjnych kuchenkach jest regulacja termostatyczna on-off

No to tu masz płytki grzejne z różnymi odczepami / grzałkami aby uzyskać
różne moce.
http://img.bazarek.pl/129105/10281/974454/1303264505
4bcea78f3ec31.jpg
http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-agd/3682/maste
rcook-plytka-grzejna-zeliwna-145s-1000w-c690003p0-.j
pg

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

58. Data: 2011-08-30 10:27:32

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-27 00:48, kogutek pisze:

> Jak byś się nie odwrócił to dupa zawsze z tyłu. Napisać że możesz położyć w
> beciku noworodka przy pracującej kuchence indukcyjnej nie napiszesz bo wyszedł
> byś na kretyna. Jak byś napisał że jednak będziesz uważał i nie pozwolisz na
> przebywanie noworodka w sąsiedztwie pracującej kuchenki indukcyjnej też byś
> wyszedł na kretyna. Wygrać nie możesz a przegrać nie potrafisz.

A Ty byś położył własne (albo i nawet cudze) dziecko 30 cm od płyty
grzejnej?

A co z telefonami, wifi, komputerami i innymi urządzeniami
elektronicznymi? Przecież z nimi masz jeszcze bliższy kontakt niż z
kuchenką...

Pozdry,
MW

59. Data: 2011-08-30 10:38:27

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Aug 2011 12:27:32 +0200, wolim napisał(a):
> A Ty byś położył własne (albo i nawet cudze) dziecko 30 cm od płyty
> grzejnej?
A na trzy zdrowaśki do pieca? ;P

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

60. Data: 2011-08-30 15:38:58

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki wrote:
> [...]
> słabnie że niewiele się różni od promieniowania tła. Gdzie to
> porównać z komórką, którą trzymasz przy uchu?

kogutek to żywy dowód (na razie) na szkodliwość telefonów komórkowych i
komputerów.

Płyty elektryczne na 230V
Oproznienie szamba wymogi odległościowe
Gdzie ustawić telewizor?