Zupa gulaszowa

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Thu, 4 Apr 2013 09:19:02 -0700 (PDT)
Subject: Zupa gulaszowa
From: Stachu Chebel <s...@g...com>

Witam,

Miałem ostatnio chcicę na polędwicę wołową. Niestety, nie rzucili.
Zakupiłem kawałek udźca wołowego (~1.5kg) bez koncepcji co dalej z tym
uczynić. Po rozfoljowaniu mięcho wyglądało delikatnie mówiąc dość
smutnie. Szpejów od cholery i trochę. Myśle se, że jak zacznę
odszpejowywać, to guzik z tego zostanie do żarcia. No to wpadłem na
pomysł, zrobię gulaszową. Krok po kroku jak zaimprowizowałem:

1) Pociaprałem mięcho razem ze szpejami w kostkę (max. 1cm). Jest
trochę zabawy, ale co tam. Można pociaprać byle jak. Wzdłuż, w poprzek
włókien , jak komy wygodnie.

2) Do gara wciepujemy na rozgrzany olej 3 dupne cebule pociaprane byle
jak, parę listków laurowych, z pół garści ziela angielskiego (nie
żałować!!) i podlewam jasnym sosem sojowym. Tak z pół szklanki.
Pitraszę to tak ze 3 minuty na ostrym ogniu.

3) Wciepuję do tego teraz pociapraną wołowinę i myrdam w garze to
wszystko tak długo, aż wszystkie kawałki miącha są przyrumienione. 3-4
minuty.

4) Teraz podlewam to wodą, tak aby zakryć całość, podsypuję pieprzem i
niech się to pitrasi ze 2 godziny. Oczywiście co jakiś czas uzupełniam
H2O. Hahh !!! Po szpejach śladu nie zostanie! Pięknie się wytopią w
tej zołzie!! MAJERANEK !! NIE ŻAŁOWAĆ!! Śmiało 1/2 torebki...

5) Równolegle w drugim garze robię wywar. Cebula, czosnek, pieprz
ziarnisty, marchewa, pietrucha, seler. Zaczynam pitrasić wywar ok. 1h
po wystartowaniu wołowiny, czyli do finału jest jeszcze druga godzina.

6) W międzyczasie ciapram w kostkę kartofle w kostkę (tak na oko 1/2
kila).

7) Na pół godziny przed finałem wyciągam warzywa z wywaru, ciapram je
w kostkę i wciepuję z powrotem razem z kartoflami. Aha!! bym
zapomniał.. Trzy papryki trójkolorowe pociaprane w kostkę też tam
wjeżdżają.

8) Teraz do miącha dodaję 3-4 łyżki przecieru pomidorowego, słodka
papryka mielona (nie żałować, może być cała torebka, ostra papryka
mielona - ilość w/g gustu). I pitrasimy to jeszcze 1/2 godziny.

9) Teraz wciepujemy miącho razem z sosem do wywaru i pitrasimy jakieś
5 min.

10) FINAŁ !! Zasmażka: 1/2 kostki margaryny, 2-3 łyżki mąki i złocimy
na patelni. Jak się zezłoci, dodajemy na patelnię 2-3 chochle wywaru i
mieszamy, coby na się później gluty nie porobiły. Gotową zasmażkę
walimy spowrotem do głównego gara i na max. ogniu jeszcze jakieś 5
min. ciągle mieszając.

Efekt: Mmmmmm.... Jak macie jakieś pomysły do modyfikacji,
dawajcie !!

P.S. A może by tak jeszcze do tego sypnąć Oregano??