Zupa ze swiezycg ogorkow

1. Data: 2001-08-02 09:21:10

Temat: Zupa ze swiezycg ogorkow
Od: Agnieszka Kutowska <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znajdzie sie jakis laskawca, ktory poda mi przepis,
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2001-08-02 11:00:50

Temat: Re: Zupa ze swiezycg ogorkow
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Kutowska wrote:

> Czy znajdzie sie jakis laskawca, ktory poda mi przepis,
> Pozdrawiam,
> Aga

OGÓRKOWO-SZCZAWIOWA

Składniki:
Włoszczyzna, 4 nieduże świeże ogórki, garść listków szczawiu,mały
pojemnik jogurtu naturalnego, łyżka masła, pęczek koperku,cukier, sól,
pieprz

Sposób przyrządzania:
Z włoszczyzny ugotować litr wywaru, dodając pod koniec gotowania masło i
sól. Wywar odcedzić. Ogórki, szczaw i koperek umyć. Jeden ogórek
zostawić do dekoracji, a pozostałe drobno pokroić i dodać do wywaru.
Szczaw posiekać, dodać do wywaru. Ugotować, lekko przestudzić,
zmiksować. Zupę przyprawić cukrem, solą i pieprzem, wymieszać z
jogurtem. Wrzucić pokrojony w plasterki ogórek, obficie posypać
posiekanym koperkiem. Podawać z groszkiem ptysiowym.
< z http://www.kulinaria.pl/przepis.php?nr=1846&p=22 >

GAZPACHO Z GRZANKAMI
przepis na 4 porcje
4 ogórki sałatkowe, 6 pomidorów, 3 czerwone papryki, 300 ml bulionu z
warzyw, 5 łyżek oleju, 2 kromki pszennego chleba, ząbek czosnku, łyżka
octu winnego, sól, pieprz, cukier

Ogórki dokładnie wymyć, pomidory sparzyć i zdjąć skórki, paprykę
oczyścić z pestek. Czosnek przecisnąć przez praskę. Jedną paprykę i
jeden ogórek pokroić w drobną kostkę, odłożyć do osobnych miseczek.
Pozostałe warzywa grubo pokroić i zmiksować. Bulion, 3 łyżki oleju, ocet
winny i czosnek dodać do zmiksowanych warzyw, wymieszać, doprawić do
smaku solą, pieprzem i cukrem, wstawić na 2-3 godziny do lodówki.
Pszenny chleb pokroić w małe kostki, zrumienić na pozostałym oleju,
podawać w miseczce.
< z http://www.kuchnia.com.pl/DiD/zupy.html#gazpacho1 >

i jeszcze pare innych:
- ogórkowa z krewetkami : http://kuchnia.gery.pl/p748.htm
-gazpacho: http://www.kuchnia.3miasto.pl/161.htm i nastepne
chlodnik ogórkowy: http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1938 (
Rena fajne to-musze wypróbowac :)

ufff...chyba dopadł mnie szal szukania i grzebania ...ale juz mam dosc
:)
pzdr
agi

Re: Patisony