a pro po "okrutnych" wizji ;)

From: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: a pro po "okrutnych" wizji ;)
Date: Tue, 17 Aug 2004 10:40:10 +0200

promyczka wrote:

> Pranie wspólnie brudnego prześcieradła jest moim zdaniem niezbyt dobrym
> pomysłem.
> Przepraszam za porównanie ale to troche tak jak nie utrzymać moczu na ulicy
> ( z braku wc)
> i prać majtki z mężem lub dzieckiem, może jeszcze wspólnie rozmawiając o
> okolicznosciach wypadku.
> Absolutnie nie kazałabym stac nad miską i prać razem ze mną ( albo co gorsza
> resztą rosziny!) przescieradła! Tym bardziej jeśli istnieje pralka... To
> już kara.
> Okrutny pomysł kochani.

żeby się stała już większa jasność, bo niestety zbyt wiele osób wyciąga
pochopne wnioski, zamiast spróbać dopytać o co naprawdę chodzi z tym
prześcieradłem :) I tak się rodzi plotka ;)
Dość konkretnie tutaj jest opisane, jak uczyć dziecko radzenia sobie z
zabrudzoną pościelą:
http://www.tvp.pl/szansanazycie/dok/Moczenie_nocne.d
oc w punkcie 4.

IMO całkowicie niezdrowa jest sytuacja, gdy rodzice przejmują wszelkie
obowiązki związane ze zmianą pościeli i jej praniem. Wtedy dopiero
dziecko czuje się bezradnie, bo nie potrafi sobie z tym poradzić. Jak
będzie wiedziało jak sobie pomóc, poczuje się pewnie, a to ma dużą
szansę zmniejszyć problemy moczenia się. Tym bardzie, że stosunkowo
częstą przyczyną moczenia nocnego jest próba zwrócenia uwagi na siebie
przez dziecko (na przykład rodzice się rozwodzą, więc dziecko poprzez
moczenie nocne próbuje zakomunikować swój problem). Wtedy gdy rodzice
zajmują się wyłącznie zmianą pościeli i jej praniem, nie angażując w to
dziecko, mogą niechcący zwrotnie wzmacniać nieprawidłowe nawyki.

Promyczku powiedz sama, jako osoba, która kiedyś przez to przeszła, czy
aż takie okrutne jest uczenie dziecka jak radzić sobie z mokrą pościelą?
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)