astygmatyzm dalekowzroczny u 3,5 latka i mruganie

następny post »
From: "Sylwia" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: astygmatyzm dalekowzroczny u 3,5 latka i mruganie
Date: Thu, 7 Apr 2005 11:44:10 +0200

Mój 3,5-telni synek od 2 miesięcy mocno mruga oczami (zaciska powieki,
wygląda to na tik). W związku z tym byłam z nim u okulistki.

Po badaniu wzroku po Trophicamidzie okulistka stwierdziła u małego wadę
wzroku - astygmatyzm i dalekowzroczność : w prawym oku +0,75, w lewym +1,50.
Przepisała okulary (OP: bez sfery, cylinder +0,5, oś 94 stopnie; OL: sfera
+0,75, cylinder +0,75, oś 74 stopnie). Postraszyła nas, że zaniedbanie tej
wady wzroku może w przyszłości poskutkować niedowiedzeniem. Dziecko jej
zdnaim będzie musiało nosić okulary przez kilka lat.

Poszliśmy do innej okulistki skonsultować tę diagnozę. I tu zaskoczenie!
Druga okulistka stwierdziła, że żadne okulary nie są potrzebne, bo u dziecka
dalekowzroczność do +3 jest normą, a szkła cylindryczne mogłyby tylko
zaszkodzić. Uznała, że mruganie może być od alergicznego zapalenia spojówek
i przepisała krople sterydowe i sztuczne łzy.

Nie wiem co robić. Byliśmy z powodu mrugania, wyszła (albo nie?) wada
wzroku... Komu wierzyć?

Sylwia