dynia- a właściwie marynata

11. Data: 2003-10-21 21:09:51

Temat: Re: dynia- a właściwie marynata
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "boletus" <b...@o...pl>

> Najpierw spróbuj dobrze ?!,
:)
tak
ale samemu mi sie nie bedzie chcialo
a jestem przekonany
ze Zonce nie bedzie 'pedrac" podobnej zupki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

12. Data: 2003-10-22 06:39:32

Temat: Odp: dynia- a właściwie marynata
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oczywiscie, ja tej co ja probowalas tez bym nie cierpial. Ma byc po
pierwsze
> na slono a nie na slodko, z takimi drobnymi, twardymi
kluseczkami-kuleczkami
> wlasnej roboty, z marchewka, zielonym groszkiem, fasolka, ziemniakami i
nie
> za gesta! oczywiscie skladniki nalezy wczesniej gotowac w malej ilosci
wody
> (wrzucac kazdy w odpowiednim czasie) a dopiero na koniec zalac mlekiem.
> Zasmazke tez bym sobie darowal :-)
Ale może jednak ktoś zna przepis na marynatę????
Proooszęęęę...
Pozdrav.Rene

13. Data: 2003-10-22 06:50:37

Temat: dynia- a właściwie przetwory z dyni ;-)
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):
> From: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl>

[...]
> spożywam takowe.
> >
> :)
> mam jeszcze pare (zoltych ) dyn
> i poprosze wiecej szczegolow o tej
> mlecznej z dynia czy na dyni [...]

To jest ulepszona zupa "NIC"
Zupa NIC z dynią
50 dag dyni
3/4 l mleka,
10-15 dag cukru, wanilia lub cukier waniliowy, goździki, cynamon, 4 świeże jajka
Dynię obrać, pokroić i zagotować, przetrzeć przez gęste sito lub zmiksować
(schłodzone).
Oddzielić żółtka od białek. Mleko osłodzić i zagotować z dodztkiem wanilii lub cukru
waniliowego i odstawić z ognia.
Z białek ubić sztywną pianę. Formować kulki wielkości jajka i nakładać łyżką na
gorące mleko.
Obgotować pianę z każdej strony, przewracając ją łyżką cedzakową. Ugotowaną pianę
wyjąć na półmisek.
Z żółtek utrzeć kogel-mogel i dodać do dyni. Stopniowo łączyć z ciepłym jeszcze
mlekiem.
Podawać zupę z pianą na wierzchu. Można ją jeść również z ryżem ale sama chyba
lepsza.

> a ten przecier to z samej dyni czy slodzony
> ?

Im więcej cukru tym lepiej się przechowuje ale nie kazdy lubi dynię zbyt słodką.
Chociaż może też i tak być, że szybciej sfermentuje. Dlatego lepiej 3 razy przesmażyć
ale bez cukru.
;-)
pozdr. Jerzy

14. Data: 2003-10-22 09:56:32

Temat: autopoprawka dynia- a właściwie przetwory z dyni ;-)
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):
[...]
> [...]
> .
> Chociaż może też i tak być, że szybciej sfermentuje. Dlatego lepiej 3 razy prze

To miało brzmieć:
Dlatego lepiej 3 razy przesmażyć ale z mniejszą ilością cukru
niż jak do konfitury.
Dynia przesmażana sama bez cukru gorzej sie przechowuje i gorzej smakuje.

pozdr. Jerzy

15. Data: 2003-10-22 13:11:39

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2003-10-22 13:35:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> Ale może jednak ktoś zna przepis na marynatę????
> Proooszęęęę...

Z dyni się nie znam:-( Ale kabaczki robi się tak jak ogórki - przy czym nie
mogą być wyrośnięte. Taki o średnicy np. 12 cm nadaje się już tylko do
rozłupania siekierą i rzucenia w jakiegoś wroga:-)

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2003-10-22 13:56:25

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> jarzynowa na mleku??
:)))))
tak mi sie skojarzylo
:))))

> [...]
> odrobima kukurydzy - to to wszystko w zadnym razie nie rozgotowane, bez
> sladow papajowatosci. Najpierw kusi powonienie, potem barw feeria cieszy
:))))
bardzo poetycznie opisales
pomimo
ze jestem po obiadku
wcale sporej porcji szarych klusek zasmazanych na wedzonym boczku
z gotowanej kiszona kapusta
i prawie litrem zimnego mleka do tego
a przed obiadem dojadlem wczorajsza grochowke
to nawet teraz chetnie bym sprobowal tej dyniowo jarzynowej
:)))))))

> [...]
> :-))
> Pozdrawiam
> Tomek z ustepujaca wizja lanokluskowo-gryczanego kitu
lane kluski na mleku na sniadanie
tak 4 jajka plus maka
sol
pieprz oraz dla ladnego zapachu
oregano lub kminkiem
wlane na gotujacy sie litr mleka
(plus jeszcze z pol litra dla rozrzedzenia)
daje mi "pare" na caly dzien pracy na ponderozie
:)))))))
a mleczna ugotowana na kaszy gryczanej
to dopiero orgia zapachow
:)
oczywiscie dla koneserow
bo moja Zonka podobnie do Ciebie reaguje na zapach gryczanej
hehe
jej kojarzy sie kocimi sikami
:)

18. Data: 2003-10-22 13:56:35

Temat: Re: dynia- a właściwie przetwory z dyni ;-)
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

zupke sobie chyba odpuszcze
ale ciekaw jestem tej marmolady z dyni
:)

> [...]
słodką.
> Chociaż może też i tak być, że szybciej sfermentuje. Dlatego lepiej 3 razy
a nie trzeba nic dodawac dla wyostrzenia smaku
sama z siebie dynia jest mdla w smaku
?

19. Data: 2003-10-22 14:19:37

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2003-10-22 15:19:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
> ale ciekaw jestem tej marmolady z dyni
> :)
> a nie trzeba nic dodawac dla wyostrzenia smaku
Goździki!

Pozdrawiam, Baisa.

Różaneczniki.
oczko + zima