barszcz

1. Data: 2000-12-07 08:25:47

Temat: barszcz
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos obiecal podac jak ukisic sobie barszcz na Swieta? I co? Czas leci, a tu
ani slowka. Nie zdazy sie ukisic!
Bardzo prosze o przepis

Asia :))

1. Data: 2000-12-07 09:06:08

Temat: Re: barszcz
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> ktos obiecal podac jak ukisic sobie barszcz na Swieta? I co? Czas leci, a tu
> ani slowka. Nie zdazy sie ukisic!
> Bardzo prosze o przepis
>
> Asia :))

Czesc Asiu.
zacytuje przepis podawany 30/10.
pozdrawiam
agi

"Deren" <f...@i...pl> napisal:
czesc
nalezy wziac piekne buraki - obrac ze skorki, pokroic w cienkie plastry
ninijesze plastry wlozyc do duzego sloja, przekladajac zgniecionymi zabkami
czosnku - razem z lupinami - daja bowiem lepszy aromat
potem buraki zalac przegotowana, letnią wodą
a na wierzchu położyć pół kromki prawdziwego chleba razowego [musi to byc
chleb upieczony na prawdziwym zakwasie - poznaje sie to po pięknym, kwaśnym
zapachu rzeczonego]
odkryty słój powinien stać w temperaturzez pokojowej przez jakieś 3-4 dni
[niestety woń to będzie wydzielało troszku intensywną, ale warto to
wytrzymać!]
słój można przykryć ściereczką - ale musi być zapewniona wentylacja
indegriencji w środku naczynia
ja to zawsze robię na Bożenarodzenie
a jak nie wiesz jak zrobić potem z tego cudowny barszcz, to daj znać!
pozdrawiam bardzo smakowicie i serdecznie
grzesioo

1. Data: 2000-12-07 09:12:56

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Czesc Asiu.
> zacytuje przepis podawany 30/10.
Dziekuje :)

1. Data: 2000-12-07 10:48:08

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś można było zakupić koncentrat barszczu w proszku produkcji
Viktoria-Cymes z Wałcza.
Był to jedyny "sztuczny" barszcz, który mi smakował.
Niestety nigdzie nie do kupienia.
W ramach podróży krajoznawczych wpadłem kiedyś do Wałcza do ich sklepu
przyzakładowego, gdzie okazało się, że zaprzestali produkcji, pewnie ze
względu na niską sprzedaż (niniejszym składam hołd dla ichniego działu
marketingu :)
Dlatego również jestem zinteresowany przepisem na dobry barszcz (ale nie
zupę, ale taki do popijania pierogów)

sadyl

1. Data: 2000-12-07 11:00:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał...

> Dlatego również jestem zinteresowany przepisem na dobry barszcz (ale nie
> zupę, ale taki do popijania pierogów)

Przepis na pyszny barszcz dla leniuszków jest na mojej stronie... ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-07 11:11:56

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joasiu ale nie z Horteksu tylko taki prawdziwy poprosimy :))
Na prawdziwym jakos przy tych samych proporcjach dodatków za kazdym razem inny
smak mi wychodzi.
U mnie w domu mistrzynia w robieniu barszczu na Wigilie byla moja prababcia.
Niestety nie pozwalala nikomu zobaczyc jakie też "czary" odprawia w kuchni a
kilka lat temu zmarla. Juz nikt nie powtórzyl jej smaku. :(

1. Data: 2000-12-07 12:10:53

Od: "janosik" <j...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuję Wam przepis na barszcz wigilijny , który niezmiennie gotuję od
wielu lat.
Ugotowane buraki ścieram na tarce ( grube oczka), zalewam wodą , dokładam
przekrojoną na pół cebulę i doprowadzam do wrzenia. Taki gar zostawiam w
spokoju do następnego dnia ( dzięki cebuli wywar nie traci koloru). Wtedy do
innego gara zlewam ten wywar a to co pozostało w pierwszym garze ponownie
zagotowuję i zlewam . Do tak przygotowanego wywaru dodaję wodę pozostałą po
gotowaniu suszonych grzybów i doprawiam do smaku :wegetą, czoskiem, octem
winnym, pieprzem. Do tego barszczu podaję uszka z grzybami lub paszteciki z
grzybami.
Polecam
Jola
b...@z...szczecin.pl

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

1. Data: 2000-12-07 12:36:17

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

janosik wrote:

> Do tak przygotowanego wywaru dodaję wodę pozostałą po
> gotowaniu suszonych grzybów

> Jola

i juz wiem czego mi brakowalo w przepisiku Joasi. Dzieki Jolu

1. Data: 2000-12-07 23:55:36

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 07 Dec 2000 10:06:08 +0100, fghfgh <a...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>ninijesze plastry wlozyc do duzego sloja, przekladajac zgniecionymi zabkami
>czosnku - razem z lupinami - daja bowiem lepszy aromat

Raz jeszcze napisze bo ostrzec tu wypada:
Czosnek jest bakteriobojczy i to silnie! nalezy uwazac dodajac go do
wszelakich produktow kiszonych - przesada moze spowodowac zatrzymanie
fermentacji mlekowej! Tak wiec troche czosnku ale nie za wiele...
> [...]
>chleb upieczony na prawdziwym zakwasie - poznaje sie to po pięknym, kwaśnym

Kiszka z woda, jak sobie sam zakwasisz i sam upieczesz to bedziesz
mial kwaszony. W handlu paktycznie jest do wyboru chleb z krotkiego
rozczynu drozdzowego (tandetny) lub z dlugiego, kwaszonego rozczynu
drozdzowego. Chleba bezdrozdzowego raczej nie kupisz - ty wiesz ile to
trzeba trzymac zanim urosnie? Piekarze ostatnio sa zbyt leniwi na to.
A dodanie chleba na drozdzach stwaza ryzyko ze fermentacja pojdzie w
etanol a potem w ocet zamiast od razu w kwac mlekowy - zwlaszcza ze w
przepisie nie widze soli... A wode do zalewania burakow nalezy osolic
- mniej jak do ogorkow ale jednak troche, sol jest kluczowym
czynnikiem w calym procesie - drozdze cholernie posolonego nie lubia,
bakteriom kwasu mlekowego sol szkodzi znacznie mniej i jej dodatek
przesuwa rownowage fermentacji w strone fermentacji mlekowej wlasnie -
a taka powinna zajsc w barszczu.

--
Darek

1. Data: 2000-12-10 09:52:29

Od: "Aga" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

u nas w domu robi sie tak:
buraki w paski + mala marchewa + kawalek pietruchy i selera + cebula
przypieczona na gazie + kilka suszonych grzybusiow + listek ziel sola
pieprza + ocet Gotuje sie to pieknie az bedzie miekkie i smakowite na
koniec zawsze do wigilijnego dodaje oleju lnianego 2-3 lyzki dopiero wtedy
jest wigilijny. Bo musze powiedziec ze olej lniany jest dla mnie jednym z
tych elementow bez ktorych nie ma wigiljinej kolacji.
Pozgrawiam juz swiatecznie Aga

A to moja szarlotka :)
pyszna szarlotka Joanny
kalorie
Pan Tadeusz
pyt/prosba nie na temat- do grupowiczów zza wielkiej wody