bita smietana

1. Data: 2003-10-14 17:04:02

Temat: bita smietana
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zamierzam zrobic tort z bita smietana. Wiem ze nalezy dodac do kremowki
zelatyne by krem byl bardziej stabilny.
Ile mam dodac zelatyny na 1/2 litra smietany? I w jakim momencie mam ja
dodac (podczas ubijania przed czy po) oraz w jakiej ilosci wody mam ta
zelatyne rozpuscic by wszystko sie dobrze ubilo i nie podchodzilo woda?
Pozdrawiam.
Yenefer

1. Data: 2003-10-14 17:48:59

Temat: Re: bita smietana
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Yenefer <y...@N...wp.pl> wrote:

> Witam!
> Zamierzam zrobic tort z bita smietana. Wiem ze nalezy dodac do kremowki
> zelatyne by krem byl bardziej stabilny.

Jezeli dodasz do bitej smietany zelatyny, to juzt nie bedzie bita
smietana.

> Ile mam dodac zelatyny na 1/2 litra smietany? I w jakim momencie mam ja
> dodac (podczas ubijania przed czy po) oraz w jakiej ilosci wody mam ta
> zelatyne rozpuscic by wszystko sie dobrze ubilo i nie podchodzilo woda?

Porzadnie ubita snmietana nie ma prawa podchodzic woda.
Co do bicia smietany, przeggogluj te grupe. Tu juz bylo wszystko o tym
powiedziane.

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-14 18:03:19

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Porzadnie ubita snmietana nie ma prawa podchodzic woda.
> Co do bicia smietany, przeggogluj te grupe. Tu juz bylo wszystko o tym
> powiedziane.

Zrobilam to juz wczesniej i zdazylam zauwazyc iz zdania byly podzielone....
Smietanfixy, sok z cytryny, podgrzewanie, dolewanie mleka... I zelatyna tez
tam byla... Tyle ze nie bylo powiedziane w jakich proporcjach ja podawac...
Podkreslam iz chce zrobic tort z bita smietana(przekladany nia w calosci) i
potrzebuje takiej smietany ktora przy krojeniu tortu nie bedzie wyplywala na
boki i ktora bede mogla ten tort udekorowac i ozdobic. A to da sie zrobic
tylko po dodaniu zelatyny, bo bez tego robilam ostatnio i skonczylo sie
porazka. Sama smietana jest niestety zbyt delikatna by moc ja normalnie
pokroic.... I dlatego potrzebuje ja wzmocnic...
Pzdr

1. Data: 2003-10-14 19:16:32

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj kupić "prawdziwą " śmietanę 30%. Mam tu na myśli wyrób
niestabilizowany karagenem i innymi cudami (vide napisy na pudełeczkach ze
śmietaną kremówką dostępną w sklepach).
Jeśli Ci się uda, kup taką w półlitrowych butelkach (słyszałam, że bywa też
w woreczkach) - na 99,9% będzie to wyrób, do którego nie będziesz musiała
dodawać żadnej żelatyny i spokojnie postoi Ci to 3 dni w lodówce. Nie
spłynie i pokroisz to bez problemu. Schłodzić, ubić, przy końcu dosładzając
pudrem, przełożyć tort, koniec;)
Wypraktykowane przeze mnie osobiście.

--
Pozdr. Ewa

1. Data: 2003-10-14 19:43:32

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodawać żadnej żelatyny i spokojnie postoi Ci to 3 dni w lodówce. Nie
> spłynie i pokroisz to bez problemu. Schłodzić, ubić, przy końcu

Dzieki-postaram sie o taka :)Bedzie ciezko bo sklepy w mojej okolicy nie sa
zbyt dobrze zaopatrzone. Kiedys nawet kupilam smietane 30% w buteleczce, ale
okazala sie kwasna :( Moze uda mi sie dostac taka prawdziwa gdzies na
bazarze, bo w marketach to chyba nie mam co marzyc... Wczesniej robilam z
tej w kartonikach i efekt byl taki ze wszystko mi sie rozplywalo przy
krojeniu. Pzdr Yenefer

1. Data: 2003-10-14 19:49:54

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys nawet kupilam smietane 30% w buteleczce, ale
> okazala sie kwasna :(

A właśnie - pamiętaj, że to ma być ŚMIETANKA, nie śmietana..........

Moze uda mi sie dostac taka prawdziwa gdzies na
> bazarze

Bingo, ja właśnie taką kupuję na stoisku nabiałowym na swoim bazarze. W
marketach nie widziałam.

--
Pozdr. Ewa

1. Data: 2003-10-14 19:52:27

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Yenefer <y...@N...wp.pl> wrote:

> [...]
> porazka. Sama smietana jest niestety zbyt delikatna by moc ja normalnie
> pokroic.... I dlatego potrzebuje ja wzmocnic...

Jezeli Ci smietana wyplywa przy krojeniu tortu to masz zle ubita
smietane i/albo zbyt malo delikatne ciasto i/albo tepy noz. A bita
smietan smietana z zelatyna nie jest juz bita smietana.

Wladyslaw

Nowy wok pyt. i może jakieś fajne przepisy na wok !
A jakie skutki?
ziarna kakaowca
witam wszystkich wszem i wobec
Moskaliki - co z nich zrobic?