błyski przed oczami

1. Data: 2006-02-04 14:57:45

Temat: błyski przed oczami
Od: "lukejet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Troszkę o mnie, męzczyzna, wiek 25 lat, szczupła sylwetka, ogólnie
zdrowy tryb życia, bez nałogów.
Mój problem objawia się nieustającymi błyskami w oczach (tak jakbyście
widzieli sztuczne ognie - barwy bialej) mam ten problem już od ok 10 lat
okuliści nie wiedzą co to jest i nie potrafią pomóc. Podczas nagłego ruchu
czy troszkę większego wysiłku fizycznego byłyski nasilają się, czasami stają
się tak intensywne, że nic oprócz ich nie widzę (trwa to 3-5 sekund).
Rezonans magnetyczny niczego złego nie wykazał, ciśnienie krwi w normie. Czy
ktoś z was ma podobny problem, czy wiecie jak można sie z tym uporać.

Pozdrawiam i życze dużo zdrowia, Łukasz..

2. Data: 2006-02-04 17:08:24

Temat: Re: błyski przed oczami
Od: "AB" <w...@u...pl.ivalid.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukejet" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uporać.
>
> Pozdrawiam i życze dużo zdrowia, Łukasz..

od kilku lat mam to samo, ale tylko po przebudzeniu, podczas mocnego
zamykania powiek i naciskania palcami na gałkę oczną widzę jasne rozbłyski,
taka pajęczynka
ogólnie przez ostatnie kilka lat dość mocno pogorszyłmi sie wzrok kiedyś
+0,5
teraz +2

ale to chyba przez ciśnienie (100/150) i przez wiek

pzdr

__
ab

3. Data: 2006-02-04 21:38:49

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ds2fe7$pnl$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: lukejet <l...@w...pl>
Było:
> Witam serdecznie
> Troszkę o mnie, męzczyzna, wiek 25 lat, szczupła sylwetka,
> sie z tym uporać. Pozdrawiam i życze dużo zdrowia, Łukasz..

Miałem takie objawy na przestrzeni roku przed rozpoczęciem (przymusowym)
leczenia na nadciśnienie... W moim przypadku pomógł atenolol.
Czy te objawy nasilają się po kawie, mocnej herbacie, pikantnych potrawach?
Czy miałeś badane dno oka?
Czy masz czasami efekt "rybiego oka"? Obraz "na wprost" normalny a na
brzegach powiększony?
Skąd wiesz, że ciśnienie w normie? Mierzyłeś powiedzmy przez dwa tygodnie
dwa razy dziennie?

4. Data: 2006-02-06 13:30:40

Od: "lukejet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczenia na nadciśnienie... W moim przypadku pomógł atenolol.
> Czy te objawy nasilają się po kawie, mocnej herbacie, pikantnych

Nie nic takiego nie zaobserwowałem, nawet bardzo lubię mocną herbatę oraz
pikantne potrawy.

> Czy miałeś badane dno oka?
Tak, podobno mam osłabioną tarczę nerwu wzrokowego, ale okuliści nie wiedzą
od czego to jest.

> Czy masz czasami efekt "rybiego oka"? Obraz "na wprost" normalny a na
> brzegach powiększony?
Nie, nie mam takiego efektu.

> Skąd wiesz, że ciśnienie w normie? Mierzyłeś powiedzmy przez dwa tygodnie
> dwa razy dziennie?
Tak często to nie mierzyłem, ale zawsze kiedy mierzę (tzn. dwa razy na rok)
jest wporządku.

5. Data: 2006-02-06 22:14:28

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ds7j2h$1tj$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: lukejet <l...@w...pl>
Było:

> Nie nic takiego nie zaobserwowałem, nawet bardzo lubię mocną
> herbatę oraz pikantne potrawy.

Odstaw przyjemności i sprawdź, efekty powinny być widoczne po tygodniu
abstynencji, jeśli nie to smacznego...

> Tak, podobno mam osłabioną tarczę nerwu wzrokowego, ale okuliści
> nie wiedzą od czego to jest.

A mogą leczyć skutek? Może jakieś witaminki A+D przez pół roku(?) Czy co tam
innego. Może stosujesz wysoce niewłaściwą dietę? Kiedy ostatnio jadłeś
zwykłe masło?

> Tak często to nie mierzyłem, ale zawsze kiedy mierzę (tzn. dwa
> razy na rok) jest wporządku.

No to dla uspokojenia sumienia pożycz ciśnieniomierz i się pomierz przez
dłuższy czas, może test wysiłkowy coś pokaże, no i dosyć istotne oprócz
ciśnienia jest tętno!

Te rozbłyski mogą powstawać w różnych miejscach, od "oka" aż do mózgu. Ja
bym poszukał wspólnie z "pierwszym kontaktem". W końcu to twoje zdrowie i
chyba jesteś zainteresowany...
Neurolog oczywiście już cię oglądał(?)

Możesz "wywoływać" te rozbłyski? Jeśli tak to czy mówiłeś o tym lekarzowi?
Dobrze by było zrobić badania dokładnie w takim momencie.

A jak nic nie znajdziesz to nie odpuszczaj tylko monitoruj, kiedyś wylezie
przyczyna, życzę ci żeby to było coś błachego.

grzybica paznokci
"Schodzące" z zębów dziąsła
Monitorzy Badań Klinicznych
methotrexat