"bolt" u roślin - jak po polsku?

1. Data: 2009-02-13 19:06:34

Temat: "bolt" u roślin - jak po polsku?
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam nasiona ziół u Richters'a i przy opisie kolendry
jest informacja "slowest to bolt". I znajomośc angielskiego nie bardzo tu
pomogła...
Dopiero znalazłam forum - z którego wynika, że to nie tylko mój problem:
http://forums.gardenweb.com/forums/load/herbs/msg071
4105912614.html
Czy jest jakieś polskie określenie na to zjawisko - że rośliny po kwitnieniu
robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki, trybuli etc.
Pozdrawiam specjalistów
Fiora

2. Data: 2009-02-13 19:44:30

Temat: Re: "bolt" u roślin - jak po polsku?
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gn4gbk$8d$1@inews.gazeta.pl Fiora
<f...@g...pl> napisał(a):

> Czy jest jakieś polskie określenie na to zjawisko - że rośliny po
> kwitnieniu robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki,
> trybuli etc. Pozdrawiam specjalistów Fiora

Hejka. Może tu chodzić o pośpiechowatość, roln. skłonność roślin
2-letnich (np. buraków, marchwi, cykorii) do wytwarzania pędów generatywnych
(kwiatowych), a niekiedy także nasion.
Pozdrawiam translatorsko Ja...cki

3. Data: 2009-02-13 20:13:10

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fiora" <f...@g...pl> writes:

> [...]
> robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki, trybuli etc.

Zdaje się, że "przedwczesne kwitnienie".

http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/botany/2
433485-bolting.html
http://nauka.opi.org.pl/raporty/opisy/synaba/83000/s
n83912.htm

MJ

4. Data: 2009-02-13 20:21:20

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Także "(przedwczesne) wybijanie w pędy kwiatostanowe".

MJ

Marsz ku wyzwoleniu konopi
chore kaktusy
ZŁĄCZKI DO RUR PE DO NAWADNIANIA OGRODÓW
pytanie do osób zawodowo zajmujących się projektowaniem ogrodów
Projektowanie ogrodów w przeglądarce